{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.664 visninger | Oprettet:

hundepension? regler? {{forumTopicSubject}}

jeg vil gerne starte en hundepension.

jeg har stor gund, hus på landet, masser af erfaring og virkelig lyst.
har lige mistet mit job, så mon ikke det er tiden til at udleve sin drøm???

men hvor kan jeg finde ud af noget med reglerne herfor?
jeg kan jo ikke bare smække et bur op og skrive velkommen...
det skal gøres ordenligt fra starten!

kan nogen hjælpe mig...

nogen der selv har en pension der vil dele ud af erfaringerne?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hundepension? regler?
  • #2   17. apr 2010 har 300 m til nærmeste nabo, og det er en svinefarm og lidt længere til en kofarm.. jo jo vi er skam på landet... :o)

har jo ikke planer om at lave til 15 hunde med det samme men vil jo gerne have mulighed for at udvide som tiden og omtalen kommer...

• #4   17. apr 2010 Er der ikke også noget med at der er kommet nye regler om en uddannelse?
    jeg er ikke sikker synes bare jeg læste det herinde en dag

• #5   17. apr 2010 der er kommet nye regler med uddannelse man skal være veterinær uddannet for at have en pension

• #6   17. apr 2010 Først skal en evt. udbygning og ændring til høring. Og beklager naboerne sig, så må du finde på noget andet.

• #7   18. apr 2010 jeg har bygningen, i form af en "garage"... altså et stort rum med fin mulighed for at lave 4 boxe, med tilhørende løbegård, så det er ikke paldsen og omkostningerne herved jeg er bekymret for... det er netop det med de tillladelser og om min nærmeste nabo har noget at skulle have sagt...

der er to andre pensioner forholdvis tæt på, den ene ligner en der er ved at falde sammen og min veninde har lige haft hendes deroppe... de fik en luftetur en gang om dagen og det var det... det gør hun aldrig igen...

den anden er på et dyrehospital, så dem kan jeg ikke gøre så meget for at "udkonkurrere"...

jeg har ikke veterinæruddannelsen og ej heller mulighed for at tage den da jeg ikke kan efterlade familien i 10 uger ad gangen under uddannelsen... så hvis det er et krav, så må jeg hoppe tilbage til mit avlprojekt... ØV

men det må jeg lige kigge lidt videre i... tak for links, dem vil jeg lige snage igennem og se hvad de giver mig af muligheder...

• #9   18. apr 2010 Susanne
    det skulle vidst også være nogle nye kommende regler, men jeg ved så ikke hvordan det bliver med dem der i forvejen har pension

• #10   18. apr 2010 jeg siger det for midtjysk hundecenter netop er blevet lukket fra 24 maj pga forhold der ikke er i orden bl.a med seperat sygecenter samt at ingen af dem der er er har veterinær uddannelse som eks dyrepasser dyrlæge eller veterinær sygeplejerske kan kun for´holde mig til de regler de netop har sendt som justitsministeriet sætter fødevarestyrelsen til at håndhæve!

• #11   18. apr 2010 jeg har modtaget brevet brevet fra midtjysk hundecenter så det er det jeg kan forholde mig til der skrives at reglerne osv vil blive lagt ind på deres hjemmeside snarest men de er der ikke endnu men jeg foreslår dig da bare susanne at du selv søger på justitsministeriet/fødevarestyrelse der må reglerne som de og alle andre jo ligge nu. Nu ved jeg ikke om du kender til midtjysk hundecenter men det er faktisk et ret stort sted der faktisk har utolig flotte forhold. Der står ordret at:" den nye kræver desuden at indehavere af hundepensioner skal have veterinærmæssig uddannelse som fx dyrlæge, veterinærsygeplejerske eller dyrepasser." Ingen af dem der er indehavere har dette og derfor må de bl.a lukke. Bl.a også fordi der skal være opført en tilbygning indeholdende karantæne/sygebokse....
    De har jo haft det til salg pga birgit ikke kan holde til det længere pga gigt eller hva det var, men de skriver de ikke må "drive deres virksomhed, ej heller sælge eller bortforpagte denne forsatte drift." det er rigtig træls og tror mange kan komme i klemme når de kommer fra fødevarestyrelsen nu her.

• #12   18. apr 2010 og susanne ang díne bekendte kan jo være de ikke er inde under den nu netop håndhævede lov men det kommer alle jo så nu og så må vi se om hun bliver godkendt forsat

• #13   18. apr 2010 Det er rigtigt nok - og der stod også skrevet om det i HUNDEN i marts 2010:

Du kan google: bekendtgørelse nr. 1466 og der kommer en masse resultater op

eks:
    (link fjernet)

(link fjernet)

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=129891

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=129888

http://www.dansk-kennel-klub.dk/337/1/1/3574

Så jo hun skal have taget "noget" uddannelse/kursus for at må have hundepension fra d. 1. aug. 2010 der er så en overgangs periode på ?? så man får mulighed for at tage uddannelsen/kursus.

• #14   18. apr 2010 https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=129891
    susanne her er link det træder i kraft for alle pensioner august 2010 jeg synes det er langt ude og fuldstændig unødvendigt .... smiley

• #15   18. apr 2010 https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=129888
    detaljer om ovenståenden link

• #16   18. apr 2010 ja lige nøjagtig så det selv med opdrættere også blev overrasket

• #17   19. apr 2010 godt så... lyder til at jeg må trække følehornene lidt i land igen...

men hvis nu jeg har en ansat med uddannelsen som dyrepasser, kan jeg vel godt så?

hmm... jeg må vist til at udarbejde en lille skrivelse til nogen der sidder på loven, så jeg kan få nogle kontkrete svar...

det virker lidt forrykt at man skal være uddannet for at tilbyde en service, hvis man har ordentlige forhold, erfaringen, og viljen til at gøre det rigtigt...
    ØV! men det er da et godt emne at få luftet kan jeg se...

• #18   19. apr 2010 der står jo lilge præcis indehaveren så det gælder jo ikke en ansat

• #19   20. apr 2010 tak for alle jeres svar...

rart med et forum hvor man kan stille de sprørgsmål man nu har om sine hunde og planer...

dejlegt at nogen vil tage sig tid til at svare...

held fremover til jer alle!

• #20   25. apr 2010 øh hun har fået tvde??? jegkan un forholde mig til hva der står på sttsminiteriets hmmeside og der sår jo ordreti lovn at e skal hae uddannlse m.m det har jeg henvist til direkte lnk så det er det jeg forholder mg til og kan ikke s man kan forholde sig til andet

• #21   26. apr 2010 ja men nu kigger du jo heller ikke det hele igennem når du henviser her. det jeg fandt frem til er på samme hjemmeside altså retsinfo og gældende linket er her for hundepensioner.... som jeg ser det er der ikke mere til diskussion jeg afmelder abb nu.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=129891

• #22   25. nov 2010 Nu er det jo godt en gammel diskussion, men vil da lige give mit besyv med alligevel smiley

Der står ikke at man skal have veterinæruddannelse for at drive hundepension men du skal have viden om pkt 1-8. Dette står i §28 stk 1.
    I stk 2 står der ang uddannelse at dette gælder §1 stk 1 og 2.
    §1 stk 1 og 2 er dem der erhvervsmæssigt handler eller avler hunde, altså ikke hundepension.

Jeg har indsat det hele her nedenfor smiley

§ 28. Den eller de personer, der har det daglige ansvar for virksomheden, skal have en sådan erfaring og faglig viden, at virksomheden kan drives dyreværnsmæssigt forsvarligt og således, at virksomhedens kunder kan vejledes og rådgives om forsvarlig hold af hundene. Den eller de pågældende personer skal have den fornødne viden om:

1) den gældende lovgivning om dyreværn, smittebeskyttelse for hunde og indførsel af hunde,

2) hundeadfærd og hundevelfærd,

3) pasning og transport af hunde,

4) hygiejne, rengøring, desinfektion og affaldshåndtering,

5) ernæringslære og foderhåndtering,

6) smittebeskyttelse,

7) håndtering af hunde samt

8) hundes følsomhed over for miljøpåvirkninger og stress.

Stk. 2. Den eller de personer, der har det daglige ansvar for en virksomhed omfattet af § 1, nr. 1 og 2, skal have gennemført en uddannelse vedrørende håndtering af hunde og herved erhvervet viden om emnerne nævnt i stk. 1, nr. 1-8, og grundlæggende viden om

1) hunderacegrupper samt

2) sygdomslære og håndtering af skader.

§ 1. Denne bekendtgørelse omfatter hold af hunde som led i:

1) erhvervsmæssig handel med hunde,

2) erhvervsmæssigt opdræt af hunde, eller

3) erhvervsmæssig drift af hundepensioner eller hundeinternater, derefter dyreværnslovens § 18, stk. 1, 1. og 2. pkt., kun må drives med fødevareregionens tilladelse.

Kommentér på:
hundepension? regler?

Annonce