{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hikker..tror jeg?
  • #1   19. apr 2010 Alle hvalpe spiser alle mulige ting... Du skal sørge for at holde godt øje med ham så han ikke får spist noget farligt...
    Mange hvalpe har også hikke, men nogle gange kan det være tegn på at hunden har orm så få en ormekur hos dyrlægen for en sikkerheds skyld... netop fordi de spiser alle mulige mærkelige ting og dyr udenfor har de rimelig stor risiko for at få orm...


  • #2   19. apr 2010 Ja jeg vil også sige det er et typisk tegn på orm, så få den tjekket hos dyrlægen.

    Og så hold godt øje med den ikke får spist en masse ting der kan skade den.


  • #3   19. apr 2010 Ok.

    Det er dog ret lang tid siden han har hikket, men hvis han hikker snart igen, så vil jeg overveje at spørge min mor, om vi kan tage ham til dyrlæge.
    Det er bare svært at få tingene ud af munden på ham! For lige så snart man åbner munden på ham, sluger han det, han har i munden!


  • #4   19. apr 2010 Ja de er rigtig snu de små... Min hund på snart ½ år spiser også stadig alt muligt... Men han slipper som regel når jeg siger nej, men det kræver jo at de kender ja/nej kommandoen smiley Ellers råb højt sådan i stil med "ah ah" eller hvordan man nu staver det, så han bliver lidt "forskrækket" og dermed slipper det han har taget i munden... Og så ros ham bagefter...

    Har han fået ormekur for nylig? Hvis ikke så plejer dyrlægen ikke at være bleg for at give en ormekur, selvom de ikke lige tjekker hunden. Hunden tager ikke skade af en enkelt kur i ny og næ, men skal selvfølgelig ikke bare have hele tiden. Men ring og tag en snak med dem om det... Bedre at give en kur nu end at vente og han får mange orm...


  • #5   19. apr 2010 Han fik for 2 uger siden torsdag. Er der for tidligt med en til?

  • #6   19. apr 2010 Ja så er det lidt for tidligt at han får igen... Har han hikket meget efter han fik sidst eller er det stoppet derefter?

  • #7   19. apr 2010 Han hikkede først efter han fik ormekuren. Første gang var efter han havde styret rundt i haven. Anden var lige inden han skulle sove også har der også været et par gange hvor han har hikket efter mad.

  • #8   19. apr 2010 Efter maden tror jeg er rimelig normalt... Det kan også være at ormekuren ikke har fjernet alle ormene hvis han da har orm... Men prøv at se tiden an... Han må i hvert fald helst ikke få en ny kur før ca. en måned efter den sidste så vent et par uger og se hvad der sker...

  • #9   19. apr 2010 Ok!

    Mange tak ;D


  • #10   20. apr 2010 Emma & Monty

    Jeg har selv en hvalp på 10 uger og hun hikker også en del.

    I forbindelse med at jeg skulle bestille tid til chip og vaccination snakkede jeg med dyrlægen om det. Han sagde, at det er en udbredt misforståelse, at hvalpe hikker, fordi de har orm. Da jeg blev overrasket, sagde han, at myten er opstået fordi, hvalpe hikker - og hvalpe har orm - men der er ingen sammenhæng imellem de 2 ting smiley


  • #11   20. apr 2010 -M Hysted -

    Tjaaaa . . . efter det, som du citerer kan det jo lyde som om, at alle har lidt ret smiley


  • #12   20. apr 2010 Det er altså meget normalt at små hvalpe hikker. Især kort efter de har spist og drukket. Mine hunde har altid hikket som hvalpe trods alle ormekure overholdt og ingen orm konstateret.

    Menneskebabyer bøvser og hikker jo også.

    Jeg tror nærmere det hænger sammen med deres ikke helt færdigudviklede fordøjelsesorganer og at de sluger luft når de spiser og drikker etc..


Kommentér på:
Hikker..tror jeg?

Annonce