Aktivering uden mad (langt) {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg er en ivrig laeser her paa forum og her med mit foerste indlaeg.
Jeg har desvaerre anskaffet mig en knaeskade, som muligvis ser ud til at vaere alvorlig. Dette bevirker at jeg er ret inaktiv, i oejeblikket.
Min oejesten Chili, en 6-aarig Engelsk Setter blanding er vant til en aktiv mor, og til at blive godt stimuleret og aktiveret.
Mit problem er at jeg mangler aktivering til hende naar jeg er noedsaget til at ligge paa langs med benet oppe. Dvs det skal vaere noget der aktivere hende, uden at jeg skal vaere alt for meget indblandet.
Mad spredt ud, koedben, kasteleg med bamse, gemme godbidder er allerede noget jeg goer. Heldigvis kan Chili ikke blive for tyk (KAN hun sikkert godt, men har ikke taenkt mig at forsoege) saa mad aktivering er ikke det store problem, dog ville jeg gerne have aktivering uden mad, for hvis hun faar ALT for meget laekkert, spiser hun jo ikke sin rigtige mad (kan ikke bruge hendes mad som godbidder, det er ikke fint nok til en smaatspisende froeken
Ved ikke rigtig hvad det er jeg soeger, men haaber paa en masse gode ideer herinde.
Skal lige siges at hun stadigvaek kommer i hundeskov hver dag, saa det er hovedet der mangler stimulering.
paa forhaand tak.
knus Isabel
dec 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.132
dec 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.132
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.866
Eller generelt tricks træning - igen kan man belønne med f.eks. bold eller bamsen.
feb 2010
Følger: 8 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 651
Aktiveringstaeppe? lyder spaendende, har du et link?
Tricks og soegning er meget svaert naar man ligger ned og har mange smerter og de gode tidspunkter, bruger jeg saa paa at koere i hundeskov og flytte ( som jeg desvaerre ogsaa staar midt i)
Jeg har idag koebt en pyramide ting, som man putter foder i. Den skulle vaere lidt mere kraevende end en alm foderbold, fordi den hele tiden vipper op igen
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.462
eller : http://www.hundegalleri.dk/uploads_large_wm/277589.jpg?11-12-2009 04:27:49
(link fjernet) 04:27:49
Det er klikkertrænet. Hun kan også hente f.eks strømper/sutsko/madskåle/mobiltelefon/Remote til fjernsyn osv.
Desuden har hun også lært at støtte mig hvis jeg skulle op fra sofaen osv.
lær hende at være en hjælp for dig:-) Det kan i få lang tid til at gå med.
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.462
feb 2010
Følger: 8 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 651
Har proevet alle de der traespil.. Hun laerer dem paa 2 min, og saa synes hun de er kedelige
Men tusind tak til jer der har svaret.. Alt hjaelper
Og i maa meget gerne komme med mere
Knus Isabel
Aktivering uden mad (langt)