{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

forskellen på en han og en hun {{forumTopicSubject}}

Hej bg.

Min søster overvejer stærkt at få sig en vovse... Men hun vil gerne vide hvad forskellen på en rottwieler han og en hun. lige fra opdragelse, lydighed, temparament osv. Så dem med erfaring må gerne give nogle tip smiley

(ps. Har sagt til hende at en hunhund bliver ikke nær så stor som en han og det ville passe hende helt fint)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forskellen på en han og en hun
  • #2   22. apr 2010 Jeg har hørt at tæver er nemmere at opdrage end hanhunde, om dette passer helt præcis kan jeg ikke love. smiley Det passer i hvert fald i med racen Boxer.

• #3   22. apr 2010 Hejsa.. nu har jeg ikke forstand på rottweieler.. Men generalt er tæverne nemmere at træne og opdrage på.. De har et andet sind.. og ikke den samme måde dominant, som hanhunde har.. Det er hvertfald min egen indtryk.. smiley

• #4   22. apr 2010 Vi har haft hunde hele livet i vores familie og alle flyttet hjemmefra, og jeg vil da sige jeg er fuld tilfreds med den hund jeg har købt mig:)

• #5   22. apr 2010 Om hun skal vælge en hanhund eller en tæve er 100% en smagssag.
    Personligt er jeg mest til tæver.

Uanset hvilket køn det bliver skal hun være obs på hvor den stammer fra, om det er brugslinier eller udstilling, hvordan forældredyrenes sundhedsstatus er og selvfølgelig deres sind.

Hun kan med fordel besøge flere opdrættere, tale med erfarne rottweilerfolk, tage på udstilling, tage til brugsprøver osv for at danne sig et indtryk af hvad det lige er hun søger.

• #6   22. apr 2010 Min kæreste og jeg, snakkede også om rottweieler, da vi ville have hund.. Men vi blev også frarådet rottweieler når vi var første gangs købere.. Rottweieler har et andet temperament og er en stærk og modig hund, som prøver grænser af.. smiley

Jeg er glad for vi valgte vores labrador/golden retriver.. hende er der skam nok arbejde i hehe..:)

• #7   22. apr 2010 Ja har også høre at en hanhund vil altid kræve sin opmærksomhed mere end hunen, og at de ikke dominere nær så meget igen, ligeledes med lydigheden så skulle man ikke være nær så meget efter dem som med hanen

• #8   22. apr 2010 Det er min første hund, og han er blevet 1årog 3 måneder gammel.. Har intet fortrudt, og ja han vil gerne prøve grænser, men så aktivere han jo også mig samtidig smiley

Og jeg ved hun er til "hun" køn for det er det vi har haft i vores familie fra små af.

• #10   22. apr 2010 Jeg oplever faktisk også en ret stor forskel på hanner og tæver lige i denne race.

De har NOGET tendens til at stille spørgsmålstegn de skønne hanner, det er der ingen tvivl om ;o)

De er OGSÅ fantastisk skønne - og skulle jeg selv have en, blev det en han.

Jeg er dog ikke helt sikker på, at jeg vil anbefale en rottehan som den allerførste hund, man får.
    Man har lidt brug for en prøveklud, og det egner sådan en sig ikke helt til.

• #11   22. apr 2010 Man skal vide hvad man går ind til hvis man vil have en rottweiler... jeg ville ikke anbefale den som førstegangs-hund uanset hvor mange hunde man har haft i sin barndom... Mine forældre har en rottweiler/lab blanding nu (efter mig og min søster flyttede hjemmefra), det er en tæve og hun har virkelig prøvet grænser af.. Man skal virkelig være konsekvent og have styr på opdragelse med sådan en hund.... Har man det kan man få den dejligste hund på jorden, men man skal virkelig tænke sig om inden man anskaffer sig en rottweiler....

• #12   22. apr 2010 kim H

Om din søster skal have en han eller hun, er en beslutning hun skal tage, hun kan prøve at kontakte forskellige kenneler og snakke med dem, de ville også kunne guide hende.

• #13   22. apr 2010 Ja men fik også alle de svar jeg sku bruge lidt derhen af, ville jo bare høre lidt om forskellen på dem og ikke om hvad der er klogest at gøre hvis det er hendes første hund ;(

Kommentér på:
forskellen på en han og en hun

Annonce