6.658 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Trimmekniv/underuldskniv/Furminater Trimmekniv/underuldskniv/Furminater

Hej alle
Jeg vil for det første høre om nogen kan fortælle mig hvad forskellen på en trimmekniv og en underuldskniv er? Skærer en underuldskniv ikke i pelsen eller hvordan... Det jeg ønsker er egentlig et godt værktøj til at fjerne løse hår + underuld, men uden at skære i pelsen.
Jeg har et par trimmeknive (en grov og en fin), der egentlig fjerner underulden synes jeg, men de skærer jo også i pelsen. Mine springere har silke-agtig pels mellem lang på kroppen (fanerne er lange og skal selvfølgelig reddes med alm. kam eller børste). Men hvad bør jeg bruge til kroppen? Vil en underuldskniv fjerne underuld uden at skærer og er det sådan en jeg bør bruge?
Hvad med produkterne Furminater og Coat-King, det er vel en slags kombinations produkter. Skærer de i pelsen? Nogle der har erfaringer med disse?

Mange tak for hjælpen!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep. af udendørs vandhane 1.000 kr.
  • Ophængning af 2 stk. 40t tv på væg(beton) 699 kr.
  • Montering af vægreol (L:80 B: 22: H: 142) 600 kr.
  • Håndvaskrør skal skiftes ud 1.500 kr.
  • Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trimmekniv/underuldskniv/Furminater
  • #1   22. apr 2010 En Furminator skærer ikke i pelsen, men fjerner simpelthen underuld - den er fantastisk! Jeg har tre katte, hvoraf de to er langhårede, og pelsen FLYVER af dem - men kun underulden ;o)

• #2   22. apr 2010 Låner lige din tråd lidt, håber det er okay.

Vil man med en furminator kunne holde en strid pels i skak? Jeg har en cairn terrier som er meget korthåret når hun er blevet trimmet, men alt for langhåret når hun ikke bliver. Kan man holde sådan en pæn i pelsen ved at bruge sådan en?

• #3   22. apr 2010 Bare i orden Betina smiley

• #4   22. apr 2010 Ok, så det vil sige at selv langhårede hunde vil kunne bruge en furminator uden at den skærer nogle af de lange hår over?

• #5   22. apr 2010 Jeg overvejer nemlig lidt at købe en furminator, men hvis den skærer i pelsen er jeg ikke interesseret. Men hvis den udelukkende fungerer som underuldskam, så lyder dem som det rigtige.. Der er en herinde der sælger den til en god pris. Hvilken størrelse skal jeg bruge, hvis jeg beslutter mig for at købe en?

• #6   22. apr 2010 Nej, den skærer ikke - og det havde jeg faktisk troet, at den lidt ville gøre :o)

Mine langhårede katte er bestemt stadig langhårede - bare knapt så tykpelsede (tror jeg nok, for der er endnu så meget uld, at man knapt nok kan se på dem, at der bliver fjernet noget! ;o) ).

Tja, mht. størrelsen behøver det vel bare at være som en alm. størrelse kam - du kan også se den, jeg har købt her (en efterligning til omkring 100 kr.!):

http://www.zooplus.co.uk/shop/dogs/dog_grooming_care/grooming_tools/118660

Jeg har den lille til mine katte, og den er rigeligt stor til dem - men der står skrevet lidt om den, så kan du selv læse :o)

• #7   22. apr 2010 Furminatoren skærer ikke i pelsen, men er mega effektiv til at fjerne løs underuld. Dog må den ikke bruges for ofte, da den er lidt for effektiv. *S*

• #9   22. apr 2010 Beanmor: Jeg har fået trimmeknivene anbefalet af en spaniel opdrætter og det var derfor jeg købte dem. Men hvilke typer pels er egnet til brug af trimmekniv, er det kort og ruhårede eller hvordan?
    Jeg har i øvrigt en underuldskam fra Mars, men den er grov og tager slet ikke noget fra mine hundes pels (tror en fin måske ville være god, da det ikke virker som om den skærer i pelsen). Tror du at sådan en underuldskam (hvis jeg køber en finere) vil være rigtig til mine hundes pels?

• #10   22. apr 2010 Camilla K: Mine to springer tæver har ikke voldsomt meget pels og har en meget fin pels. Den ældste har noget underuld der skal fjernes en gang i mellem, for at hun ser flot og blank ud, da hun for et par år siden blev steriliseret. Der yngste har ikke ret meget underuld.
    Tror at at en fuminator ville være et godt valg til mine eller ville du synes jeg heller skulle bruge en underuldskniv? I så fald kan du anbefale mig en?

• #11   22. apr 2010 Beanmor

Til en spanielpels vil jeg nok også langt hellere bruge en underuldskniv end en furminator.

Faktisk har jeg besluttet mig til at kyle min furminator ud og kun benytte mig af min mikki kniv.

• #12   22. apr 2010 Camilla: Der er rigtig mange spanielejere der bruger trimmeknive(magen til dem jeg har) f. eks disse her:
    (link fjernet)
    Vil dum ene at det er dumt at bruge den slags?
    Jeg har som tidligere nævnt også købt en underuldskniv fra mars, men den er for grov og tager slet ikke noget fra mine hundes pels...

• #13   22. apr 2010 Beanmor

Du plukker da også pels af spaniels

• #14   22. apr 2010 Sarah S: Det er lige netop sådan ti trimmeknive jeg har smiley En grov og en fin. Men jeg synes bare at de skærer i pelsen. Min yngste har hvis krave og den hvide pels er ligesom lidt længere end den brune og der kan jeg bare så ar hårene bliver skåret over hvis jeg bruger trimmekniven, men det gør måske i noget?
    Jeg udstiller min yngste og det er min nummer 3 springer tæver, men den første jeg udstiller. Så har jeg ikke så meget erfaring endnu, men vil gerne gøre det rigtige.

• #15   22. apr 2010 en underuldskam er i øvrigt kun brugbar på fanerne hvis de skal tyndes

• #16   22. apr 2010 Marie V

Så er det fordi du ikke bruger den rigtigt smiley

Kom til et trimmekursus i din region, så kan du få vist hvordan du skal gøre smiley

• #17   22. apr 2010 * to trimmeknive og ikke ti smiley

• #18   22. apr 2010 Jeg bruger hverken underuldskniv eller trimmekniv på fanerne, men redder dem med alm. kam eller børste.
    Sarah S: Men det fungere jo fint nok med at fjerne underuld (uden at skærer) i den brune lidt kortere pels... Tror jeg bruger den rigtig, har fået det vist af en der trimmer mange spaniels.
    Men der det ikke bedre at bruge en underuldskniv, frem for en trimmekniv? Trimmekniven er vel nemlig lavet til at trimme og underuldskniven til kun at fjerne underuld eller hvordan?

• #19   22. apr 2010 din springer har med garanti heller ikke så meget pels som vi har på cocke-lokkerne.

Jeg skal nok se hvad det er du mener før jeg udtaler mig. -men alternativt spørg AI (jeg er ret sikker på du ved hvem det er) om hvad du gør ved det hvide hvis pelsen er så meget anderledes. smiley

• #20   22. apr 2010 Beanmor

Det er du slet ikke i tvivl om hvordan man gør når du ser en spaniel fuld af underuld :))

• #21   22. apr 2010 Nu har jeg ikke lige nogle opdaterede billeder af mine hunde her inde, men Tabasco er far til min yngste og hun har præcis samme krave som ham. (link fjernet)
    Men når jeg skal på udstilling er det opdrætteren der ordner hende, da jeg ikke føler jeg er god nok endnu. Så næste gang hun skal ordnes vil jeg lige prøve at få et par råd om kraven.
    Er ikke helt sikker på hvem AI er?

Kommentér på:
Trimmekniv/underuldskniv/Furminater

Annonce