min hvalp er blevet aflivet.-(( {{forumTopicSubject}}
Jeg hentede en lille dejlig hanhvalp som skulle være min nye avlshan om nogle år i Tyskland for ca 4 uger siden.
han er købt hos en anerkendt vdh opdrætter altså den tyske dkk,,fci godkendt
Jeg undrede mig over hvor stille han var men vi skubbede det lidt væk med at han nok var lidt bange osv.Han lå for det meste bare og kunne finde på at skrige højt op ved de mindste ting.hans øjne vendte helt ud til siden når han gjorde det
Jeg kontaktede opdrætter og vi fandt frem til at han måske var utryg da denne arce også havde dte med at overeagere på ting
Der gik ca 2 uger så syntes vi han langsomt faldt til ,,han var hele tiden i min datters arme når hun var hjemme,,lagde hun ham et sted blev han der til hun tog ham igen,,,han skreg når hun gik....vi syntes han var underlig men han spiste og legede lidt osv
Så her i foresgårs var han i bad og pludselig rendte han mærkeligt rundt rendte ind i en stol osv vi tog ham ud og troede han var blevet super bange...han var bange og lå i hans kurv i min datters seng til næste morgen
igår aftes begyndte han igen rendte pludselig i cirkler og skreg meget meget højt,,hans ene ben hængte ligesom ud til siden
afsted til dyrlæge som jeg nu forklarede han måtte have slået benet mens han var alene..han blev undersøgt og røgten på alle leder og kanter intet var galt
da han vågnede af bedøvelse skreg han igen og igen og rendte rundt om sig selv,,min dyrlæge mnete han evt havde en væske ansamling i hjernene som han jo så er født med...men for at slå denne sygdom fast skulle han have en hjeren skanning i karlslunde
vi kørte derop men vi valgte at give ham fred kunne ikke lade ham have dte sådan mere og inderst inde vidste jeg jo godt noget ikke var ok
nu er mit spørgsmål når det nu er dkk/fci kennel kan man så forvente hjælp fra dkk hvis det bliver nødvendigt??
jeg har skrevet til opdrætter og venter svar
Vi er så knuste og vi græder øjnene ud
rip lille cookie du nåede at sætte så mange spor
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.432
jeg er bare sådan ude af den kan slet ikke forrstå han ikke er her
jeg har ikke hørt fra opdrætter endnu
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.462
Dertil stakkels lille hund og stakkels jer:-( RIP lille vaps.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.959
Varme tanker herfra...
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.286
okt 2008
min datter på 8 år sidder bare med hans tæppe og krammer det
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.862
Er ked af det på jeres vegne, og synd jeres datter nåede at knytte sig til ham.. : /
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
Ha' et godt efterliv baby cookie
okt 2008
Opdrætter har skrevet til mig og kan slet ikke forstå det,,hun har talt med hendes dyrlæge og beder om min dyrlæges udtalelse og skriver,,vi skal nok finde en løsning
ligenu kan vi slet ikke have at få en "cookie" mere
Jeg valgte selv at give ham fred uden den undersøgelse af hjernen som jeg skulle bruge i evt erstatningssag,,jeg kunne ikke lade ham lide mere så jeg valgte selv at afstå fra den hvis det er
okt 2008
han skreg så forfærdeligt og vendte det hvide ud af øjnene bare vi tænkte på at rør ham,,han havde tisset og lavet ud over sig selv
Jeg ringer til min dyrlæge imorgen og får en snak med hende om hvad vi kan gøre nu
okt 2008
jo der er salgkontrakt osv og opdrætter er også sød nok så det går nok
ligenu kan vi slet ikke tænke så langt som skal have sådan en igen ,,,
okt 2008
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 94 Svar: 3.107
Som andre har skrevet, kan DKK ikke hjælpe dig, når det er en importhund.
Du har skrevet til opdrætter, som har svaret dig at I nok skal finde en løsning. Opdrætter er i sin gode ret til, at bede om en udtalelse til sin egen dyrlæge, og det får du sikkert fra din egen, som du skriver du vil ringe og få en snak med.
Jeg har selv haft en sag, vedr. en importhund. Dkk henviste mig til kennelklubben i exportlandet, fordi opdrætter lukkede ad for mine henvendelser. Jeg skrev til exportlandets kennelklub, som gav mig medhold - og de skrev til opdrætter at han skulle give mig refusion. Opdrætter ignorerede henvendelsen fra sin kennelklub, velvidende at de ikke ville gøre mere, når hvalpen var exporteret.
Derefter fik jeg det råd fra kennelklubben dernede, at jeg skulle gå rettens vej - men det ville koste en formue, så jeg valgte at droppe sagen.
Desværre er det ofte sådan - at man oplever opdrættere er ligeglade, når de har exporteret hvalpen. Jeg syntes nu, at du skal forsøge at få en aftale med din opdrætter, som lyder til at være interesseret i at finde en løsning - tage evt. imod en erstatningshvalp fra en anden kombination.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.645
Jeg syns dú har gjort det rigtige. Hvalpen led, og var bestemt bedre tjent med at få fred. Også selvom det altid gør så pokkers ondt /-:
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.084
sidder selv med tårer i øjnene nu!
okt 2008
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.513
De varmeste tanker herfra. Sikken en skrækkelig episode.
R.I.P lille Cookie
okt 2008
opdrætter har allerede lovet mig en ny hvalp men der kommer til at gå en rum tid før de har igen,,men det er jo nok godt nok vi lige skal vente lidt
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 94 Svar: 3.107
Når det er sagt - så KUNNE dit valg (om ikke at obducere) have betydet, at opdrætter ikke ville have kompenseret for jeres tab, du ville have stillet dig selv dårligere, so to speak. Sådan gik det heldigvis ikke.
Varme tanker herfra
okt 2008
Vi er super glade for hendes reaktion hun er meget ked og bange for det skal ske igen hun har haft en i 1997 som havde"waterhead" som hun kalder det og alle hendes hvalpe bliver skannet som 8ugers,,men desværre er det ingen garenti åbenbart
min hvalp er blevet aflivet.-((