{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.496 visninger | Oprettet:

Min datter bidt af fremmed løs hund!! {{forumTopicSubject}}

Idag kom min datter ulykkelig hjem og fortalte at en løs hund havde bidt hende, og hendes venstre ben vidner da oz derom........

Historien er den at hun og et par andre piger har løbet og leget i Skovkanten (lukket boligområde), da der pludselig kommer en lille hund farende og sætter sig i hendes venstre underben.
De andre piger undslipper og de løber hjem. Min datter når at se hende som gik med hunden, som for det første var løs og ikke må være det. Hun har selv en lille mørk Chihuahua, og fulgtes med en veninden der har en King Charles Spaniel.
Min datter hører hende sige at hunden kun vil lege, men dette er jo irrelevant, da min datter IKKE vil lege med den, og den er tydeligvis ude af kontrol.

Bidet er heldigvis ikke voldsomt, men der er da hul efter hjørnetænder smiley Ellers ligner det mest af alt en hudafskrabning, så hun er tydelig sluppet billigt, men jeg er rasende!!!!!!!

Det skulle efter sigende være en West Highland Terrier (Westie), der har gjort det og hende som gik med den kun skulle passe den, men der ophører min´viden oz :-(((

Jeg ved ikke hvem hun er og har siden gået rundt og ledt, men ingen har set eller hørt noget, nu overvejer jeg et brev i lokalavsien, og politiet er oz informeret, men da jeg ikke kender hendes indencitet er det ret svært!!!!!

Hvad ville I gøre??? Nogen gode råd???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min datter bidt af fremmed løs hund!!
  • #1   25. apr 2010 Jo hun er dækket ind mht stivkrampe, og vi har vasket det godt. Nu ser jeg tiden an til i morgen, men hun får et kæmpe blåt mærke og er øm.

    Rotterne; Ja tak, det vil jeg oz gøre, og du har helt ret!


  • #2   25. apr 2010 du kan vel ikke gøre så meget andet end du har gjort ---




  • #3   25. apr 2010 Nej det kan jeg nok ikke.... Bare så rasende og skuffet.... Hun har ikke gjort den noget, tværtimod, men så sku hun bides.... Tror det er godt jeg falder lidt ned før jeg får fat i den dame :-((

  • #4   25. apr 2010 I mine oejne skal hunden aflives.. uanset om det er i leg eller ej saa ville din datter jo ikke lege med den og ejeren/passeren havde ingen kontrol og det kan virkelig ikke vaere hverken din eller din datter skyld..

    og hvis en muskelhund skal aflives for at bide saa skal hvilken somhelst anden hund ogsaa.. et bid er et bid uanset race..

    synes det er en rigtig god ting at politiet er kontaktet og det med at skrive i lokal avisen vil ogsaa vaere en god ting.. evt saette en flyer op eller smide i folks postkasser der hvor i bor..


  • #5   25. apr 2010 Vil Anne ret ... For små hunde bliver jo stort set aldrig aflivet, for at have overfaldt nogen, det er kun de store ... Fordi de små er jo så små, de gør jo ingen nået ... Bare se kongehusets gravhunde!!

  • #6   25. apr 2010 jeg havde satme gået dør-til-dør med datteren under armen, til jeg havde fundet personen.

    og så ville den person ALDRIG lade sin hund gå løs igen

    kæft noget svineri....

    lav en masse flyers og hæng dem i området, skriv der en DUSØR med store bogstaver

    så går der ikke mange dage før du får et opkald du kan bruge (og nok også nogle du ikke kan bruge)

    men hæng dem der hvor hun gik med hunden, andre må ha set hende med den møgkøter.


  • #7   25. apr 2010 Tak for jeres råd, ja jeg er i fuld gang med at skrive ned og har oz kontaktet folk om at holde øjne og ører åbne.

    Det forlyder desværre at hun er udefra kommen, dvs ikke bor i skovkanten, men hun må være et sted fra og nogen må kende hende.
    God ide med dusør.

    Er helt fortvivlet over min kære datter som ellers elsker dyr opbetinget, nu er hun lettere utryg ved små hunde :-((


  • #8   25. apr 2010 Håber ikke at din datter bliver alt for mærket af oplevelse, og håber at det vil lykkes dig at få ejeren til at tage sin hund i snor.

  • #10   26. apr 2010 Selvfølgelig skal hunden da aflives, efter sådan en blodrus.. Hvad sker der for folk?
    Har nogen voksne mennesker set overfaldet? Hvor gammel er din datter?? Som jeg kender børn, kan de nemt finde på at jagte en lille sød hund, eller måske tage den op og klemme den lidt osv.. OMG


  • #11   26. apr 2010 Gizmo @: Det kan den da ved hjælp af sine kæber, den har bidt til. Hun har ergo et blåt mærke!

    Luca: Min datter er 10 år på nøste søndag og meget dyrevenlig.æ HUn har hverken båret, løftet eller leget med den hund. Hun gik med nogen piger som løb, og da pludselig kommer den køter farende ud og bide den første og bedste, som så viser sig at være min datter.

    Jeg er selv stort dyremenneske og vi har haft flere hunde og dyr, mnin datter er noget af det roligeste og kærligste væsen i nærheden af dyr.


  • #13   26. apr 2010 Gizmo @: Tak skal du ha for dine ord, ja hun er da usikker på små hunde nu. Hun er ellers så hjertevarm og åben overfor alle slags dyr og elskeligheden selv...

    Du har i den grad ret med idioter i gadebilledet der ikke har styr på deres hunde, eller tror de ejer hele gaden, og mener at alle skal elske netop deres hund.
    Og værst af alt så ødelægger de det i den grad for andre hundeejere, som sagtens kan finde ud af det, og dem er da heldigvis stadig flest af smiley

    Jeg vil meget gerne vende tilbage med update.


  • #15   27. apr 2010 Maria louise.. nu er det jo ikke alle der kan lide hunde og har lyst til at lege med dem.. saa at denne hund loeber hen og vil lege og saa bider pigen er jo ikek smart og det er da den dummeste kommentar som hundeejere kommer med "den vil bare lege".. hvis man ikke ved om modparten har lyst skal man holde sin hund for sig selv saadan er det bare og hvis man ikke kan det naar den er uden snor saa er det paa med snoren..

    denne hund skal, lige som den muskel hund der bed en dreng i skolen gaarden, aflives.. leg eller ikke leg, saa er et bid et bid..


  • #16   27. apr 2010 Alle hvalpe bider ellers. Der er pludseligt ikke mange hunde hvis de alle sammen skal aflives for at lege med munden.

    Denne hund skal bestemt være i snor når der ikke er styr på den, og ejeren skulle have fulgt op på det ved at undskylde og evt kontakte forældrene til offeret, men når den knap nok har brudt huden og selv den 9-årige kunne se at det ikke var aggressivt ansporet, så er aflivning en overreaktion. Dog ville jeg godt kunne se rimeligheden i sådan et krav hvis det var sket før (at hunden evt er kendt for at tage fat i børn).


  • #17   27. apr 2010 Christina

    Øv for en træls oplevelse, min niece var ude for det samme og er idag bange for alle hunde, + hun har et pænt stor ar ved øjet (også en lille hund)

    Skulle i have lyst har jeg en lille Cavalier, som vi kan mødes med og hun kan få lov at gå med ham og tumle lidt, og få en god oplevelse...


  • #18   27. apr 2010 Mcfluff.. der er jo forskel paa om det er en hvalp eller en voksen hund.. i hvert fald i mine oejne.. og denne hund virker til at vaere voksen.. uanset hvad hvis mod parten ikke vil lege med den og den alligevel kommer og saa tager fat i hendes ben selvom det er i leg saa synes jeg stadig at hunden skal aflives hvem siger at den bliver ved med at ville lege saadan en dag ender det jo rigtig bid igennem skinnet og maaske paa et mindre barn end TS's datter.. og saa er det jo forsent selvom man godt vidste hunden havde gjord det foer.. i "leg"

    men det er bare mit view og hvordan jeg ville goere hvis deet var mit barn.. (selvom jeg ingen har.. men havde det vaeret min niece havde jeg gjord det samme)


  • #19   27. apr 2010 Hvis det er legene adfærd, så kan det vel også være legende adfærd når der kommer én stor hund flyvende, og sætter sig i benet på én lille pige ?? Hvorfor skal den store så aflives, men aldrig de små ... Hvorfor skal de små altid have det bedre end de store ... Det skal da være fair for alle

  • #20   27. apr 2010 Konsekvenserne skal gælde alle !!

  • #21   27. apr 2010 Maria

    Tror folk skriver som de skriver, fordi der netop har været en lignende sag, men her var det bare en "amstaff" og den blev aflivet... I denne sag var der ikke engang hul, som der er her.. Og i denne sag var der vidner der sagde at det var en hun i kådhed og ikke en aggressiv hund, Så hvornår går grænsen, og er det ok når det er en mindre hund og ikke en udskældt race..


  • #22   27. apr 2010 Maria

    Nu er der ingen vidner på denne episode, så ingen kan i bund og grund vide hvad der er sket, men uanset hvad skal den jo findes og testet på lige vilkår som alle andre hunde der bider... Vi har emmervæk en hundelov der skal overholdes og det er uanset race og str.


  • #24   27. apr 2010 Et bid er vel et bid om det er en hvalp eller en voksen, en stor eller en lille hund - det er da skaden man skal se på når man skal vurdere om en hund skal aflives, og der er forskel på om man får taget issen (sagen med rottweilerne) eller om man får et blåt mærke.

    nu blev jeg selv overfaldet af en stor hund i kådhed da jeg var 7, og der var ingen der råbte på aflivning (jo, min stedfar, men han var ikke fan af hunde og denne her havde altså taget mig i ansigtet or armene mens jeg sad alene i haven - jeg havde skreget på hjælp og forsøgt at komme hen til huset, men hunden blev ved med at slæbe mig ned af bakken. Der var ingen ejer i nærheden overhovedet. Det stod på indtil jeg gav op og gjorde mig livløs - så stak hunden af. Jeg har selv ejet hund af samme race, så jeg er til syneladende kommet mig ovenpå det). Nå men her var det en unghund, altså en ikke-voksen hund, og derfor spørger jeg hvordan du lige udleder hundens alder fra historien her i tråden? Ud fra adfærden er den nemlig ikke ret gammel.

    Jeg ved ikke hvorfor den amstaff skal bruges som eksempel. Jeg er ikke enig i at den skulle være aflivet (selvom man skal være temmeligt bagud for ikke at kunne regne ud at der ER lavere tolerance for hunde som folk er bange for), men det må i andre vel være siden det skal bruges som argument for at det skulle være ok at aflive denne hund for noget der kan klares med en snor (evt også en bøde - det synes jeg ville være helt i orden). Man skal også huske at selv den galeste westie er temmeligt meget nemmere at holde i snor end en tilsvarende gal "stor" hund - og om i kan lide det eller ej, så er det en faktor når vi snakker faktisk farlighed.

    En helt anden ting er at det ikke var ejeren selv der gik med hunden. Er det rimeligt at kræve hunden aflivet for noget en passer har gjort (når skaden ikke er større)? Mon ikke det kan tænkes at det vil hjælpe bare at tage fat i ejeren?


  • #25   30. apr 2010 Ja, der er mange forskellige svar og pointen i det er at hun gik med løs hund et sted hvor det er forbudt med løse hunde. Et bolig område som er lukket og som er kendt for legende børn i alle aldre.
    Min datter ku aldrig i sin vildeste fantasi finde på at være provokerne overfor noget dyr, og apsolut ikke selv lagt op til "leg" eller endnu værre bid.

    Desværre er der intet nyt i sagen, har ikke hørt fra vidner, men jeg venter sagen bragt i vores lokal avis i næste uge (grundet hellig dage, osv).

    M&R: Super sødt af dig med dn hund, ikke utænkeligt at jeg ville tage dig på ordet. Hvor bor du henne af?? Vi kan evt skrive pb.

    Jeg forventer som minimum en bøde til hende som gik med hunden, en undskyldning og ja, så må jeg se hvad det bringer frem i hende. Desværre har jeg dårlige erfaringer med folk som "beskytter" deres hunde for voldsomt. Usmageligt.

    Havde selv engang en Amstaff blanding, han var tosset med bolde og rev sig et par gange løs af snoren når et par drenge heroppe gik og spillede bold. Han for over bolden og punkterede den, jeg løb naturligvis hen til dem, gik med hjem til forældrene og købte naturligvis en ny bold til dem.
    Som det mindste, jeg ku gøre smiley


  • #26   30. apr 2010 Christina

    Jeg håber i hvert fald at i finder hende og at hun får lidt at tænke over. Uanset om man er for aflivning eller ej, så var det bestemt ikke i orden at hun ikke undskyldte over for din datter og fulgte op på det.


Kommentér på:
Min datter bidt af fremmed løs hund!!

Annonce