{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
726 visninger | Oprettet:

i forlængelse af min tråd igår {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

I går spurgte jeg om det var dyremishandling at sprøjte Simba med vandpistolen når han gøede ved døren.


I går aftes og så idag har jeg gjort følgende med mærkbare resultater ;

- Støj på opgangen
- Simba begynder at gøre sig klar til at melde " her kommer nogen "
- jeg sprøjter en enkel gang med vand
- han holder op
- straks klikker jeg OG belønner

Ja , nu står han sådan nærmest og venter på klik og belønning , måske med et enkelt lavt bjæf

Kanon , hvorfor havde jeg dog glemt den klikker

Tak til vedkomne der sagde det igår ( kan ikke huske hvem der var )

Og tak til alle jer andre der svarede på mit spørgsmål


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  i forlængelse af min tråd igår
  • #1   2. maj 2010 Wauh hvor godt! Og tak fordi du nu minder mig om at jeg skal have fat i sådan en klikker..... for det er vel aldrig for sent at begynde på klikkertræning?

  • #2   2. maj 2010 Miemiv :

    Nej det er aldrig for sent

    Jeg har trænet Simba med klikker fra starten og tager den også frem ved behov for korrigering ( havde bare glemt den , denne gang )

    Prøv at se den lille film jeg har lagt ind med tricks af Simba ,
    alle tricksene bliver udført ved håndtegn og klikker

    Man kan tydelig se , at Simba KUN venter på kliklyden


  • #3   2. maj 2010 hej charlotte og simse hvor kan man se dit trick med klikker,,,,,,,,,,,,,,,,,

  • #4   2. maj 2010 Jeg sys bestemt ikke at bruge vand som straf er en god ide! Man har i flere tilfælde observeret, at hunde hvor man bruger vand i forbindelse med en upassende adfærd, kan associere vandet til det negative!
    Det er desværre en ældre og meget upassende form for straf!

    Jeg har selv en hund der gøer hvis der er larm i opgangen, hvilket er ok i min verden.



  • #5   2. maj 2010 *Elsker min Prinsesse* P

    <b>Jeg har selv en hund der gøer hvis der er larm i opgangen, hvilket er ok i min verden.</b>

    Men det er jo ikke sikkert at alle har det på den måde. Hvordan skal de så gøre for at få den til at lade være med at gø ?

    Og det du skriver med "associere vandet til det negative" - hvad mener du med det ??




  • #7   2. maj 2010 Pia H ;

    under min profil ,

    gå ind og tryk foran Simba , så kommer mit navn frem , tryk på det , rul ned , og så kommer det under video , det er nr 2 af dem

    giv gerne en kommentar ( så bliver jeg glad smiley )


  • #8   2. maj 2010 Martine: Man kan lærer hunden en given adfærd/øvelse i den pågældende situation! f.eks når den ville gø, at den evt går i dæk i stedet. Jeg gider heller ikke at min står og gøer helt vildt, et enkelt gø er ok også evt at hun dækker. gir det mening?? er sku lidt sværere at forklare end jeg lige troed:o)

    Mange har bla. i lang tid brugt det at give hunde et vandsprøjt i hovedet, når fremmede hunde skulle være samm . Det kan så resultere i at hunden sammenkoder vandet(det negative) med den anden hund! Hvilket kan betyde at den pågældene hund kan begynde at udvise agressivitet overfor andre hunde!


  • #10   2. maj 2010 Ulla: Det ved jeg self også godt, og der er jo forskel på hvert enkelt situation! Self skal hunden ikke stå og gø og genere andre mennesker dagen lang. Sådan er det heller ikke her:o)

  • #11   2. maj 2010 Rikke: det er jo også helt alene dit valg:o) Jeg skrev bare hvad jeg synes:o)

  • #12   2. maj 2010 Jeg tror på , at jeg ikke skader Simba efter jeg har set det sidste døgns udvikling.

    Nemlig fordi jeg straks , han holder op klikker og belønner.

    Altså ...... noget han bliver belønnet for og ikke noget han bliver straffet for ( han har allerede glemt vandet når der klikkes )

    I skrivende stund var der liv på opgangen , han rejste sig ---- ventede på klik og godbid UDEN lyd på

    Hurra hurra hurra , træerne vokser alligevel ind i himlen ( vha. en vandpistol , klikker , godbid og korrekt timing OG jeres råd )



  • #13   2. maj 2010 *Elsker min Prinsesse* P

    Tak for forklaring smiley

    Jeg kan slet ikke se ideen i vandet i forbindelse med at tvinge sin hund til andre hundes selskab, og har aldrig hørt nogen der har gjort sig brug af vand i sådan en situation.

    Men mht brug af vand for at få hunden til at stoppe gøeriet har jeg ingen problemer med at den kæder det negativt, og jeg kan umiddelbart ikke se hvor problemet lige i den situation ville opstå ?



  • #14   2. maj 2010 Ulla og Rikke

    Tillykke med jeres resultater , dejligt med ro i opgangen


  • #16   2. maj 2010 Martine: Nej det forstår jeg simpelthen, men det sker altså! Rigtig mange træningspladser bruger det. De slipper 10 fremmede hunde, står klar med flasken, også snart en hund viser den måske er lidt usikker, stresset what ever, så får den vand i hovedet! Og det synes jeg simpelthen bare er så uforståeligt:-( ( Og dertil vil jeg da gerne sige at jeg selv i sin tid brugte det et par enkelte gange på min gamle hund, indtil jeg fandt ud af hvor skidt det var:-()
    Jeg er nok bare SÅ meget imod brug af vand, efter jeg selv lærte videre:o)


  • #18   2. maj 2010 Ulla: Præcis, men det forekommer altså! Sådan er det jo med mange ting, desværre! Jeg synes tit at mange af de folk jeg snakker med omkring hunde og opdragelse lyder til at være rigtig fornuftige. Men i virkeligheden tænker jeg lidt, hvor er de folk henne? det er meget sjældent jeg møder folk der bruge dette i praksis også.. Hvis du forstår?

  • #20   3. maj 2010 Jeg har set på TV at man kan få et halsbånd med en lille vandbeholder og en forstøver. Når hunden så gør noget uønsket så har man en fjernbetjening man kan trykke på og så kommer der en lille smule forstøvet vand op foran hovedet på hunden.

    Det er vel næsten det samme som at bruge en vandpistol. Dog var halsbåndet ikke noget jeg selv ville bruge.


  • #21   3. maj 2010 Freimann ;

    jeps , det hedder et anti-gø halsbånd og det der kommer op foran hundes snude er noget der lugter af citron.

    det koster ca. 1000,00 kr. og det er heller ikke noget jeg ville benytte mig af


Kommentér på:
i forlængelse af min tråd igår

Annonce