2.356 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

smykker med min døde hund i smykker med min døde hund i

ja ved godt det lyder sådan lidt underligt..

men jeg har set en amerikansk glaspuster der tilbyder at fremstille de smukkest glasperler der indeholder asken fra ens kæledyr..

men det er helt i usa -

men tænkte på om der ikke er nogen af jer der ude som kender en glaspuster eller smykkemager det evt ville gøre det samme her hjemme..

jeg har forsøgt at lede lidt.. men det er lidt svært at google - glaspuster der vil smelte min hund om til en halskæde

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  smykker med min døde hund i
  • #1   5. maj 2010 der er en på hestenettet som har fået en tand fra hendes heste sat i en halskæde... prøv at søge derinde.

• piipi p
    piipi p Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 78
    #2   5. maj 2010 ej for en god ide smiley

• #3   5. maj 2010 vildt nok. er nu godt tilfreds med at min mullepige ligger i haven smiley

• #4   5. maj 2010 dcet link Anne P la ud er det , de hadde også afdeling i skandinavisk avdeling . og har også afdeling i tyskland også...

• #5   5. maj 2010 jeg har en hvalpetand fra min første bullerpige...den er sat så den hænger inden i en ring af guld og som et halssmykke....men det andet lyder bestemt heller ikke som noget jeg ik ku finde på....selvom man har minder både i form af de oplevelser man har haft og måske både billeder og video-så er det nogle gange bare ik nok alligevel..jeg holder af mit halssmykke som minder mig om Maddy og hun hænger symbolsk tæt på mit hjerte hvor hun for altid vil hvile....haven hvor hun ligger begravet ejes af andre mennesker nu, så dér kan jeg ikke mindes hende.

• #6   5. maj 2010 braks og bullerbasserne

må jeg spørge hvor du har fået den lavet henne... jeg har været hos så guldsmede men ingen har kunne lave det.

• #7   5. maj 2010 den smed jeg var hos er desværre lukket nu....tidligere ejer solgte den videre til en ansat, så måske det stadig er muligt...

den ligger i 4450 Jyderup, mener den hedder Jens Nielsens 'et eller andet med guld,smykker og ure...jeg ga lidt over 2000kr for at de skulle lave designet ud far en tegning og så det guld de brugte...

• #8   5. maj 2010 ok mange tak tror jeg har været de første ti steder og ingen kunne lave det.. vil prøve, at kontakte dem... mange tak

• #9   5. maj 2010 barks... kunne du evt ligge et billed ind af den?

• #10   5. maj 2010 nu har jeg prøvet at ringe til en glaskunster som også laver perler -- og hun vil kigge på de hjemmesider i usa for at se om det er noget hun kan lave.. også vil hun skrive tilbage til mig..

• #11   5. maj 2010 Så er vi på benene igen, det tror jeg ikke på.... for holmegårds glasværk og kählers da det lå her i byen lavede begge glas pustede ting.....
    om de så kan puste aske ind i perler ved jeg ik...

• #12   5. maj 2010 lidt langsom hen er er linken til europa , hvor det er tlf nr osv til de forskjellige lande , for skandinavia skal man ringe et svensk nr

http://www.lifegemeurope.com/

• #13   5. maj 2010 så er vi på banen igen --- den glaspuster du snakker om er ikke glaspuster -- dem er der masser af i danmark --

ham tyskeren de havde med i programmet var glasøjemager -- og det er noget helt andet og ganske rigtigt så er der ingen glasøjemagere i danmark

• #14   5. maj 2010 jeg har skrevet til det firma der tilbyder perlerne i usa. og de vil meget gerne hjælpe mig selvom jeg bor i europa..

det er endda så simpelt at man sender sin bestilling - får så svar tilbage med hvad det helt præsist vil koste - man indsætter pengene igennen paypal og derved får en kvitterring også fremsender de en kasse der er beregnet til transport - der i er der en lille beholder og en måleske og man hælder den mængde de har brug af aske i beholderen og sender den retur i kassen.

herefter fremstilles smykket og sendes retur..

de virker meget omhyggelige og firmaet laver ikke andet end at behandle mindemærker osv for efterladte..

http://www.peternity.com/products/category/7

se lige hvor fine de er --- jeg er også ret vild med deres solfangere man kan få lavet til at hænge i vinduet..

• #15   5. maj 2010 syntes også de har nogle sindsygt smukke urner

• #16   5. maj 2010 jeg syntes egentlig ikke det er så dyrt igen.. smykkerne ligger fra 125 dollers og op -- og så kommer fragten selvfølgelig oven i. men taget i betragtning af der er en kunstner der sidder og laver dem så er det da en fin pris

• #17   5. maj 2010 Jeg får helt ærlig stor modstand på det amerikanske påhit..

Men bliver også lidt nysgerrig på årsagen til floks begejstring..? *s*

For mig er det en "dyrkelse", sådan noget, og jeg finder det også noget markabert, at skulle gå rundt med en kær afdød hund om halsen.
    Jeg ved godt jeg sikkert får trådt nogle over tæerne, sådan er det ikke ment -jeg er bare nysgerrig på, hvorfor "gravfred" og den respekt der ligger i dette, ikke også omhandler vore dyr?
    Eller ville i også gå med asken fra et menneske om halsen?

Er der nogle som kan besvare mine oprigtige spg. sagligt, uden der går følelsesfnidder i den? *s*
    Jeg er som nævnt bare nysgerrig. *s*

• #18   5. maj 2010 det som du betragter som føelses fnidder og flok begestring - er for mig min måde at mindes noget som stod mig nært -- der er vi så forskellige---

for mig ville det være koldt og kynisk bare at smide min hund i et hul og kaste jord oven på den -

og at det tilfældigvis er et amerikansk *påhit* kan jeg ikke se noget galt i. i usa har man en anden måde at åre de døde på end vi har her i danmark -- ligesom man blandt de oprindelige indfødte blandt stammer i afrika brænder den afdøde af med sine dyr omkring sig.

at man i egypten kremerede dem og byggede store templer --

men det er jo helt okay at klappe i hænderne over ---

og ja jeg dyrker muligvis min sorg over pølses død -- han er savnet hver eneste dag - og jeg lever i evig angst for at en kommer til at rage hans urne ned så den går itu -

• #19   5. maj 2010 og jeg syntes din bemærkning om at der ikke må gå føelses fnidder i den er helt fuldstændig malplaceret -- for det handler i høj grad om føelser -- hvordan kan det andet..

hvorfor er det kun din opfattelse af gravfred der er den gældende -- vil du svare sagligt på det -

hvorfor er det altid så frygteligt når der er nogen som gør tingene anderledes end det som opfattes som normalt..

et godt eks..

i grenå har man hver eneste jul en kæmpe kamp imellem et menighedsråd og en mor som har mistet sin søn ---

moderen stammer fra island hvor man har tradition for at sætte lys på graven i julemdr - men dette vil meninghedrådet ikke tillade --- for det plejer man ikke at gøre --

sikke dog noget vrøvl -- hvornår bar det lige at alle andre fik patent på hvordan folk skal ære deres kære og mindes disse..

• #20   6. maj 2010 Der skulle have stået "foLKs begejstring".. *s*

Jeg ser det er svært uden følelsesfnidder, for mine spg. er ikke besvaret.

Gentager dem lige:

"Jeg ved godt jeg sikkert får trådt nogle over tæerne, sådan er det ikke ment -jeg er bare nysgerrig på, hvorfor "gravfred" og den respekt der ligger i dette, ikke også omhandler vore dyr?

Eller ville i også gå med asken fra et menneske om halsen?"

Hvorfor er det OK, at benytte det ene væsen som smykke -og et andet (menneske), ikke?
    Jeg forstår det ganske enkelt ikke?

• #21   6. maj 2010 Det jeg mener med følelsesfnidder er: at kan jeg få et rationelt svar -hvor folk ikke føler, de skal gå i forsvar over min undren?!

At det omhandler følelser er jeg helt med på, og har også forsøgt at formulere mine spg. knap så direkte som jeg ellers ville gøre. *s*

Men jeg undrer mig, og som det kan læses ville jeg aldrig selv gøre det.

Hundemutter..
    Jeg sætter selv lys på mine forældres gravsted -heldigvis ligger de i et sogn, hvor man er knap så rabiat ud i religion...

Men det er ikke mennesker der hænger som gravmæle om halsen -det tvivler jeg stærkt på, overhovedet er lovligt -også i USA?!

Jeg spørger ind til "gravfreden", hvorfor omhandler den ikke også vore dyr?
    Hvorfor ikke vise dem, den respekt?
    Jeg forstår det ikke?

• #22   6. maj 2010 "hvorfor er det kun din opfattelse af gravfred der er den gældende -- vil du svare sagligt på det -"

Hvis du læser hvad jeg skriver, så angriber jeg dig ikke!

Jeg personligt finder det markabert, at gå med ligpulver om halsen -uanset om det stammer fra menneske eller dyr.

Jeg undre mig såre og vil gerne forsøge, at forstå behovet?!
    Derfor ville jeg gerne, oprigtige svar -uden følelsesfnidder, hvor folk ikke går i selvsving -men læser mine spg. som det de er ment; en oprigtig undren?
    Jeg stiller spg. for at blive klogere, ikke for at træde dig over tæerne -som også skrevet i mit første indlæg.

Du lægger jo selv ud med; at du godt ved det lyder lidt underligt -derfor håbede jeg på et oprigtigt svar -og ikke en masse argumenter FOR -hvorfor det skulle være normalt..
    Jeg interesserer mig ikke for det "normale" i dette spg. Men søger at blive oplyst. *s*

• #23   6. maj 2010 du skriver selv du blot spørg ind til hvorfor gravfred ikke også gælder vores dyr.... men det er igen din opfattelse af hvad gravfred er --

for mig er gravfred noget andet end at man ligger sine efterladte i et hul i jorden.

• #24   6. maj 2010 og hvordan skal jeg kunne svare dig på anden måde --

så længe du ikke svarer på hvorfor de skal ligges i et hul i jorden for at dette er den rigtige måde at vise dem gravfred.

så længe du ikke giver andet agument for at dette er den rigtige måde ud over end

citat: Jeg personligt finder det markabert, at gå med ligpulver om halsen -uanset om det stammer fra menneske eller dyr

syntes mit svar er ret enkelt -- jeg synbtes ikke det er mærkabert - for mig er det ganske naturligt at have mine kære tæt på mig også efter de har forladt denne verden.

• #25   6. maj 2010 For filan det er et dyr vi snakker om. Og jo jeg savner da også min mullepige men jeg kunne da skisme ikke finde på at rende rundt med noget fra hende fra hende når hun var død.

• #26   6. maj 2010 linda -- og det er helt fint -- tillykke med det..

• #27   6. maj 2010 Jeg kan ikke se noget forkert i det. Mennesker sørger altså forskelligt, og nogle syns det er fint at begrave, andre syns det er fint at aflevere ved dyrlægen mens andre altså helst vil have dyret hjem i en urne (eller i en halskæde for den sags skyld)
    - Jeg har da personligt fortrudt mange gange, at vi begravede Hemingway. Især fordi - hvem ved hvor længe vi har tilknytning til haven..

• #28   6. maj 2010 Bevares er vi mennesker forskellige! *s*

Men den dyrkelse forstår jeg slet ikke?
    Har du ikke brug for, at komme videre så at sige? *s*

Gravfreden, hænger i mine termer også sammen med, man selv kommer videre og ikke hærger om fortiden..
    Fortiden kommer for mit vedkommende alt for tæt på, hvis jeg skulle have dette ligpulver hængende om halsen -og jeg ville hele tiden blive bekræftet i en dyb sorg, som så givet ville blive endnu sværere at komme ud over..
    Hvis jeg var en hund, og død -ville jeg da være inderligt ked af min tidl. ejer, stadig var SÅ knyttet til mig.
    Det giver ikke rigtigt plads til nutiden, hvis man hænger sådan ved i fortiden..
    Det er derfor det undrer mig. *s*

Man ville jo aldrig gøre det med mennesker, så hvorfor så med dyr?
    Hvorfor den forskels behandling?
    Jeg forstår det ikke...

• #29   6. maj 2010 nu ville jeg egentlig heller ikke have noget problem med et at have min mands aske om halsen..

da min far døde for nogle år siden havde jeg ham stående i stuen i to dage før vi afleverede ham ved graven... og havde loven givet mig mulighed for det havde han nok stået her endnu..

• #30   7. maj 2010 Jeg må nu sige jeg kan tilsutte mig moster Gerda. det andet er sgu lige en tand for meget og for amerikansk i mine øjne og sjælen har jo forladt kroppen hvad enten det er menneske eller dyr. Men fred være med det

• #31   7. maj 2010 så er vi på benene igen smiley : det er ikke rigtig - der er mange glaspuster i dk .... det du så, var glasØJEpuster og dem er der ingen af i dk, men det er jo også noget helt andet smiley

Kommentér på:
smykker med min døde hund i

Annonce