2.356 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
31 Svar

6. mar 2008 Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
smykker med min døde hund i smykker med min døde hund i
ja ved godt det lyder sådan lidt underligt..
men jeg har set en amerikansk glaspuster der tilbyder at fremstille de smukkest glasperler der indeholder asken fra ens kæledyr..
men det er helt i usa -
men tænkte på om der ikke er nogen af jer der ude som kender en glaspuster eller smykkemager det evt ville gøre det samme her hjemme..
jeg har forsøgt at lede lidt.. men det er lidt svært at google - glaspuster der vil smelte min hund om til en halskæde
0 synes godt om
mar 2006
Følger: 39 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 145 Svar: 862
maj 2008
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 78
nov 2005
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 2.538
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.293
okt 2006
Følger: 66 Følgere: 62 Hunde: 7 Emner: 274 Svar: 4.722
dec 2005
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 414
må jeg spørge hvor du har fået den lavet henne... jeg har været hos så guldsmede men ingen har kunne lave det.
okt 2006
Følger: 66 Følgere: 62 Hunde: 7 Emner: 274 Svar: 4.722
den ligger i 4450 Jyderup, mener den hedder Jens Nielsens 'et eller andet med guld,smykker og ure...jeg ga lidt over 2000kr for at de skulle lave designet ud far en tegning og så det guld de brugte...
dec 2005
dec 2005
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.236
om de så kan puste aske ind i perler ved jeg ik...
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.293
http://www.lifegemeurope.com/
mar 2008
ham tyskeren de havde med i programmet var glasøjemager -- og det er noget helt andet og ganske rigtigt så er der ingen glasøjemagere i danmark
mar 2008
det er endda så simpelt at man sender sin bestilling - får så svar tilbage med hvad det helt præsist vil koste - man indsætter pengene igennen paypal og derved får en kvitterring også fremsender de en kasse der er beregnet til transport - der i er der en lille beholder og en måleske og man hælder den mængde de har brug af aske i beholderen og sender den retur i kassen.
herefter fremstilles smykket og sendes retur..
de virker meget omhyggelige og firmaet laver ikke andet end at behandle mindemærker osv for efterladte..
http://www.peternity.com/products/category/7
se lige hvor fine de er --- jeg er også ret vild med deres solfangere man kan få lavet til at hænge i vinduet..
mar 2008
mar 2008
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
Men bliver også lidt nysgerrig på årsagen til floks begejstring..? *s*
For mig er det en "dyrkelse", sådan noget, og jeg finder det også noget markabert, at skulle gå rundt med en kær afdød hund om halsen.
Jeg ved godt jeg sikkert får trådt nogle over tæerne, sådan er det ikke ment -jeg er bare nysgerrig på, hvorfor "gravfred" og den respekt der ligger i dette, ikke også omhandler vore dyr?
Eller ville i også gå med asken fra et menneske om halsen?
Er der nogle som kan besvare mine oprigtige spg. sagligt, uden der går følelsesfnidder i den? *s*
Jeg er som nævnt bare nysgerrig. *s*
mar 2008
for mig ville det være koldt og kynisk bare at smide min hund i et hul og kaste jord oven på den -
og at det tilfældigvis er et amerikansk *påhit* kan jeg ikke se noget galt i. i usa har man en anden måde at åre de døde på end vi har her i danmark -- ligesom man blandt de oprindelige indfødte blandt stammer i afrika brænder den afdøde af med sine dyr omkring sig.
at man i egypten kremerede dem og byggede store templer --
men det er jo helt okay at klappe i hænderne over ---
og ja jeg dyrker muligvis min sorg over pølses død -- han er savnet hver eneste dag - og jeg lever i evig angst for at en kommer til at rage hans urne ned så den går itu -
mar 2008
hvorfor er det kun din opfattelse af gravfred der er den gældende -- vil du svare sagligt på det -
hvorfor er det altid så frygteligt når der er nogen som gør tingene anderledes end det som opfattes som normalt..
et godt eks..
i grenå har man hver eneste jul en kæmpe kamp imellem et menighedsråd og en mor som har mistet sin søn ---
moderen stammer fra island hvor man har tradition for at sætte lys på graven i julemdr - men dette vil meninghedrådet ikke tillade --- for det plejer man ikke at gøre --
sikke dog noget vrøvl -- hvornår bar det lige at alle andre fik patent på hvordan folk skal ære deres kære og mindes disse..
jun 2005
Jeg ser det er svært uden følelsesfnidder, for mine spg. er ikke besvaret.
Gentager dem lige:
"Jeg ved godt jeg sikkert får trådt nogle over tæerne, sådan er det ikke ment -jeg er bare nysgerrig på, hvorfor "gravfred" og den respekt der ligger i dette, ikke også omhandler vore dyr?
Eller ville i også gå med asken fra et menneske om halsen?"
Hvorfor er det OK, at benytte det ene væsen som smykke -og et andet (menneske), ikke?
Jeg forstår det ganske enkelt ikke?
jun 2005
At det omhandler følelser er jeg helt med på, og har også forsøgt at formulere mine spg. knap så direkte som jeg ellers ville gøre. *s*
Men jeg undrer mig, og som det kan læses ville jeg aldrig selv gøre det.
Hundemutter..
Jeg sætter selv lys på mine forældres gravsted -heldigvis ligger de i et sogn, hvor man er knap så rabiat ud i religion...
Men det er ikke mennesker der hænger som gravmæle om halsen -det tvivler jeg stærkt på, overhovedet er lovligt -også i USA?!
Jeg spørger ind til "gravfreden", hvorfor omhandler den ikke også vore dyr?
Hvorfor ikke vise dem, den respekt?
Jeg forstår det ikke?
jun 2005
Hvis du læser hvad jeg skriver, så angriber jeg dig ikke!
Jeg personligt finder det markabert, at gå med ligpulver om halsen -uanset om det stammer fra menneske eller dyr.
Jeg undre mig såre og vil gerne forsøge, at forstå behovet?!
Derfor ville jeg gerne, oprigtige svar -uden følelsesfnidder, hvor folk ikke går i selvsving -men læser mine spg. som det de er ment; en oprigtig undren?
Jeg stiller spg. for at blive klogere, ikke for at træde dig over tæerne -som også skrevet i mit første indlæg.
Du lægger jo selv ud med; at du godt ved det lyder lidt underligt -derfor håbede jeg på et oprigtigt svar -og ikke en masse argumenter FOR -hvorfor det skulle være normalt..
Jeg interesserer mig ikke for det "normale" i dette spg. Men søger at blive oplyst. *s*
mar 2008
for mig er gravfred noget andet end at man ligger sine efterladte i et hul i jorden.
mar 2008
så længe du ikke svarer på hvorfor de skal ligges i et hul i jorden for at dette er den rigtige måde at vise dem gravfred.
så længe du ikke giver andet agument for at dette er den rigtige måde ud over end
citat: Jeg personligt finder det markabert, at gå med ligpulver om halsen -uanset om det stammer fra menneske eller dyr
syntes mit svar er ret enkelt -- jeg synbtes ikke det er mærkabert - for mig er det ganske naturligt at have mine kære tæt på mig også efter de har forladt denne verden.
nov 2005
mar 2008
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
- Jeg har da personligt fortrudt mange gange, at vi begravede Hemingway. Især fordi - hvem ved hvor længe vi har tilknytning til haven..
jun 2005
Men den dyrkelse forstår jeg slet ikke?
Har du ikke brug for, at komme videre så at sige? *s*
Gravfreden, hænger i mine termer også sammen med, man selv kommer videre og ikke hærger om fortiden..
Fortiden kommer for mit vedkommende alt for tæt på, hvis jeg skulle have dette ligpulver hængende om halsen -og jeg ville hele tiden blive bekræftet i en dyb sorg, som så givet ville blive endnu sværere at komme ud over..
Hvis jeg var en hund, og død -ville jeg da være inderligt ked af min tidl. ejer, stadig var SÅ knyttet til mig.
Det giver ikke rigtigt plads til nutiden, hvis man hænger sådan ved i fortiden..
Det er derfor det undrer mig. *s*
Man ville jo aldrig gøre det med mennesker, så hvorfor så med dyr?
Hvorfor den forskels behandling?
Jeg forstår det ikke...
mar 2008
da min far døde for nogle år siden havde jeg ham stående i stuen i to dage før vi afleverede ham ved graven... og havde loven givet mig mulighed for det havde han nok stået her endnu..
nov 2005
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.253
smykker med min døde hund i