{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Avl - vil bruge vores hund ! {{forumTopicSubject}}

Hej !

Nu for mindst 100ende gang ( overdrivelse fremmer forståelse) bliver vi spurgt om mennesker vi ikke engang kender må bruge Sofus på deres hun hund - jeg forklare hvergang at jeg mener der er dyr nok i verdenen der ikke har det godt og derfor vil vi ikke samt han ikke har tavle ! De fleste plejer så at komme med - jamen i vil jo få gode penge for det ! Som om det ville ændre min mening! Deres begrundelse for at ville bruge ham er at han har en flot bygning samt en speciel farve, så er det jeg tænker - i gamle dage var de fleste golden den farve - de har nu fået avlet mange lyse frem og nu vil de have den anden farve igen ! Hvorfor ikke bare lade være med alt den avlen på farver osv.
Pigen igår kunne godt forstå mig - men manden i dag han synes vidst at jeg var lidt underlig !

Nå mit spørgsmål er da jeg ikke er så meget inde i alt det avl der - er det normalt at man bare spørger på den måde? Går det ikke igennem en forening ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avl - vil bruge vores hund !
  • #1   5. maj 2010 :o)) Ja, har slet ikke tal på alle de beskeder vi har fået , både på vores Amstaff hanhunde men også folk der tilbyder deres han til vores tæver... Og der har været flere sure reationer end forstående..

    Har også fået rigtig mange henvendelser på vores Cavalier, og fået mange sure opstød tilbage, når jeg skriver at han ikke er udstillet og selvom han var, aldrig kommer til at blive brugt på andet end FCI hunde..


  • #2   5. maj 2010 Ja, synd og skam en golden i dag er mere hvid end gylden.
    Og jeg forstår egentlig godt folk vil bruge ham.
    Undskyld mit sidespring, fra dit spørgsmål.


  • #3   5. maj 2010 Jaae - jeg undre mig bare - for ville aldrig selv bare spørge andre sådan smiley Og de kan jo ikke tillade sig at blive sure når man siger nej ! Jeg har godt set mørkere goldens men aldrig en så mørk som sofus ! Synes det er SÅ ærgeligt..

  • #4   5. maj 2010 Tusind tak - i har nu også alle nogle lækre eksemplare - MEN er alle hunde ikke bare lækre på hver deres måde smiley

  • #5   5. maj 2010 ååårh ja, jeg har dælme også fået mange henvendelser fra hanhunde ejere om de ikke må låne Nala, eller fra folk der gerne vil have en hvalp efter hende. De syntes hun er iiih og ååååh så skøn og LIGE en hund for dem. HVIS de virkeligt har læst hendes profil så grundigt, så må de også have set hun er sterriliseret *g*

  • #6   5. maj 2010 Ja, jeg syntes også det er underligt at folk bare spørger på den måde...

    Jeg fik en henvendelse herinde på min newf Dante, om en der manglede en hanhund til sin blandings tæve... Hmm Dante var så 10 uger på det tidspunkt...!!!

    Synes sådan noget ''avl'' udelukkende på baggrund af farver og ''nuttet-hed'' er dybt useriøst...


  • #7   5. maj 2010 Har også prøvet det, og Zacho er altså kastereret !

  • #8   5. maj 2010 Iiiiiiv Anne - men de ser nu søde ud alligevel - Tine - TAK for den side, hvis vi skal have golden igen om 1000000år når sofus ikke er mere så skal det igen være den mørke farve ! Han er super smuk, synes dog godt han måtte være lidt mere robust smiley

  • #9   5. maj 2010 Tænk, der er aldrig nogen der har bedt om at få lov til at bruge Anubis- nu er han så også kastreret, men alligevel.
    Kun en enkelt kennelejer har bedt om at få lov til at få et kuld på Isis, men jeg har ikke fået hende avlskåret ( hun er avlsgodkendt ) og jeg har ikke lyst til at hun skal have hvalpe.


  • #10   5. maj 2010 Lea - det forstår jeg ikke for han er ski smuk !

  • #11   5. maj 2010 Eiih hvor har i alle nogle lækre hunde - siff er da super smuk !!!

    Tine - Haha - Sofus er robust som en lys golden og mørk som en jagt smiley Og personlig synes jeg han er super smuk og får næsten dagligt kommentare på ham smiley Men må indrømme at din Nero er jeg faldet meget for - han er også meget robust !


  • #12   5. maj 2010 jeg tror desværre det er relativt normalt... jeg er blevet kontaktet af en mand der også havde en lille sort blanding af 3 andre racer end min - om de ikke skulle have hvalpe sammen - for de lignede jo hinanden...

    øhm, er det dit eneste kriterie? mit svar må vist være "nej tak" ...

    Derudover vil min svigerfar ih og åh så gerne have en hvalp efter hende - for hun er jo sådan en "god hund".... han tilbød endda at "arrangere og betale" for det... øhn nej tak! hun skal ikke have hvalpe...


  • #13   5. maj 2010 Haha - ja det er vidst et ret almindeligt problem - forstår det bare ikke ! Der er skisme mange der gerne vil have hvalpe - det kunne jeg ikke tænke mig ! Sikke meget griseri smiley Ai det var mere i sjov - men forstår ikke folk - de har jo tydeligvis hovedet under armen når de vælger at ville avle sådan !

    Tine - præcis, man skal ikke forvente noget hunden ikke kan leve op til !
    Da jeg for nogle år siden fik Sofus - anede jeg ikke der var noget der hed stamtavler - udstilling osv. Havde læst om racen og min gamle svigermor havde en og jeg var faldet pladask for racen ! Nu ved jeg bedre men ville stadig ikke gøre mit valg om smiley Sofus er noget af det bedste der er sket i miit liv..


  • #14   5. maj 2010 Folk går åbenbart ud fra, at så snart man har et dyr, så må man da nødvendigvis også avle på det.

    Vi blev for noget tid siden spurgt om ikke Lulu snart skulle have nogle hvalpe, af en fremmed forbipasserende. Lulu var på daværende tidspunkt ikke mere end 4-5 måneder gammel..


  • #15   5. maj 2010 Jeg blev kontaktet af en der ville af med sin tæve men ville først gerne have hvalpe ????? Nej tak siger jeg bare.

Kommentér på:
Avl - vil bruge vores hund !

Annonce