1.166 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Vil du tjekke dette foder for mig?? Vil du tjekke dette foder for mig??

Er der nogen der lige vil kigge på sammensætningen i dette foder, og fortælle om det lyder okay??
Jeg ved godt der er majs i, men ser resten ellers fint ud??

PROFINE er et såkaldt Low Grain hundefoder, altså hundefoder med lavt kornindhold, hvilket betyder øget fordøjelighed og høj smagsaccept. PROFINE produkter indeholder typisk 60% kød og grøntsager.

¤Profine indeholder ikke Gluten, Hvede, Byg osv.

http://petfoods.dk/?filenavn=varedetalje.php4&vareid=3461&gruppeid=1044&rowStart=0&tilbud=&soegeord=&visFavoritvarer=&anker=anker2

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil du tjekke dette foder for mig??
  • #1   6. maj 2010 Det minder meget om det vi foder med, som er et helt fin produkt for vores hund. og han har endag pollen allergi.

• #2   6. maj 2010 det ser fint ud! Det kommer jo også an på om din hund har bestemte behov som skal tages i betragtning. Race, og dermed aktivitetsbehov, krop mm., kan også være afgørende for valg af foder. smiley

Men umiddelbart ser det fint, og dækkende ud smiley

• #3   6. maj 2010 Jeg kigger også meget på det, men der er ikke rigtig nogle der har erfaringer med det...

• #4   6. maj 2010 Jeg har heller ikke lige forstand på det foder.
    Jeg har racespecielt foder til alle mine hunde smiley

• #6   6. maj 2010 Ulla: Har godt set at der er majs i, men det er også det eneste der er i, der er jo ikke andre kornprodukter i.
    Jeg prøver også at undgå det, men da jeg ikke har råd til Wolfblut lige nu, prøver jeg at finde et produkt der er okay, uden alt for meget skrammel i.

• #10   7. maj 2010 Ulla M

byg og ris er også kornsorter, så det er bestemt ikke uden korn smiley

• #12   7. maj 2010 Jeg har lige et spørgsmål. Hvordan er det her så i forhold til anbefalingerne? Er der ikke alt for lidt fedt i så?

Protein----------- 27%
    Fedt-------------- 15%
    Fiber-------------- 3%
    Kalcium---------- 1,8%
    Fosfor----------- 1,2%
    Omega-6---------- 2,5%
    Omega-3---------- 0,5%
    Glukosamin------- 700 mg / kg
    Chondroitin------ 500 mg / kg
    Kulhydrater------- 30%

• #13   7. maj 2010 Hmm forstår simpelthen ikke hvordan du regner det ud. Vil du ikke prøve at forklare mig det?

• #14   7. maj 2010 Nåhh okay. Må jeg prøve at smide et par stykker mere ind? Det er for at se på Nala nuværende foder og hvad hun skal skifte til når vi skal have nyt hjem og væk fra hvalpfoderet?

Du skal bare sige hvis det er træls at jeg sidder her og udnytter dig smiley
    Er de oplysninger som jeg har skrevet ovenfor nok eller skal du bruge andet?

• #15   7. maj 2010 Ulla> Sjovt at et produkt med majs i som 4. indgrediens ikke er godt nok, men at anbefale et foder med byg og ris.. Måske risen faktisk er så langt nede i den ingrediens liste fordi der er brugt to forskellige slags smiley

• #16   7. maj 2010 Protein (min.) --------- 29.0%
    Fedt (min.) ------------ 16.0%
    Fiber (max.) ----------- 3,0 %
    Calcium (min.) --------- 1.2 %
    Phosphorus (min.) ------ 1.0 %
    Omega-6 (min.) --------- 2,5 %
    Omega-3 (min.) ---------- 0.3%
    Glucosamin (min.---------700mg/kg
    Chondroitin (min.)-------500mg/kg
    Kulhydrat (Max.)---30%

Protein ---------34%
    Fedt ------------17%
    Fiber ----------3,5%
    Kalcium --------1,3%
    Fosfor ---------1,1%
    Omega-6 --------2,2%
    Omega-3 --------0,4%
    Glukosamin -----800 mg / kg
    Chondroitin ----500 mg / kg
    Kulhydrater ----27%

Protein (min.) -------- 33.0%
    Fedt (min.) ----------- 19.0%
    Fiber (max.) ---------- 3,0 %
    Calcium (min.) -------- 1.3 %
    Phosphorus (min.) ----- 1.1 %
    Omega-6 (min.) -------- 2,7 %
    Omega-3 (min.) --------- 0.4%
    Glucosamin (min.--------800mg/kg
    Chondroitin (min.)------500mg/kg
    Kulhydrat (Max.)--------- 26%

Ja hvis jeg kunne ville jeg regne ud på ALT tror jeg.. Elsker også sådan noget.

På forhånd tak smiley

• #17   7. maj 2010 Hmm kan da se at de er ret ens. Ved ikke om der er den store forskel?

• #18   7. maj 2010 Tusind tak smiley

Hvordan lyder nr. 3 som hvalpe foder synes du? (så kom sandhedens time, har jeg mon fodre min hund med det forkerte?)

Og hvilken en af 1 og 2 ville du anbefale til en voksen hund?

Eller har du måske lige noget i ærmet hvor der er bedre fordeling i til voksen hund?

• #19   7. maj 2010 Ej hvor dejligt, så har jeg gået og været unødigt nervøs de sidste mange måneder. Når folk omtaler Acana herinde, som det jo er, mener de at der er alt for meget protein i til hvalpe. Har valgt at blive ved med at fodre med det trods folks mening, men det er ligeså meget fordi vi endelig har fundet noget hun gider spise.

Mange mange tak for hjælpen. Nu kan jeg med ro i sindet fodre hende igen nog kan se at jeg roligt kan blive ved det mærke når hun skal over på voksenfoder også.

• #21   7. maj 2010 He he - Jeg sidder lige og tænker: Laver I de samme udregninger på det mad I selv spiser, for i så fald kan man da få nok at se til og bruge en mase tid og penge penge på at købe nøjagtigt ind og tilberede et hele efter tabeller og mål.

Bare lige en sjov tanke herfra, og ingen kritik smiley

Forresten fodrer jeg selv med Fromm....

• #23   7. maj 2010 MieMiv - absolut ikke. Men jeg kan bestemme at min hund får noget ordentligt mad, og vil derfor altid tilstræbe det. Sådan bliver det også når jeg får børn til en vis grad.
    mig selv tilgengæld er der overhovedet ikke styr på. Jeg har alt for meget junk in the trunk desværre smiley

Og det skal så siges at selvom jeg har valgt et foder uden korn osv. betyder det ikke at min hund ikke får korn. For hun deler tit en mad med mig eller lignende. Hun får mad ved bordet og kan også godt få rester i sin mad. Så der er absolut ikke nogen form for hysteri herhjemme. Det eneste jeg så vidt muligt forsøger at undgå hun får for meget af er korn, da jeg har hørt det kan farve hendes pels gul.

Kommentér på:
Vil du tjekke dette foder for mig??

Annonce