{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.464 visninger | Oprettet:

Papillon hvalp? {{forumTopicSubject}}

Hej,,
Vi har en dejlig lille tæve fra December måned, vi har snakket om at når tiden er inde vil vi prøve at lave nogle hvalpe på hende...
Hun er uden stamtavle, men 100& ren..

Hvad ville sådan en hvalp kunne blive solgt for, hvis det var en:

papillon m. stamtavle der lavede hvalpe på hende.
papillon u. stamtavle, men som stadig er ren
en anden lille race hund, feks. chihuahua.

Nogen der kan komme med en realistisk bud..
^^ Som sagt længere oppe, det er når tiden er rigtig, om et års tid eller noget smiley

Se mere om hende på hendes profil, "Chili"

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Papillon hvalp?
  • #1   6. maj 2010 med stamtavle -- 1500 kr

uden stamtavle 1500 kr

• #2   6. maj 2010 For det første skal i vente til hun er voksen, før i overhovedet kan vurdere hvordan hendes temperament osv. er.

Derudover ville jeg ikke betale mere end kostprisen på hvalpene, da der ikke er tavle eller noget på. Og det er lige meget om i bruger en hun med eller uden tavle, det betyder ingenting overhovedet for mig personligt..

Hvis i vælger at avle på hende, skal i som minimum få tjekket hende for racetypiske sygdomme vil jeg mene.

• #4   6. maj 2010 Tak for svar,

Camilla : som skrevet længere oppe, vi vil vente et års tid før vi kan begynde på det...

• #5   6. maj 2010 Jamen hvis hun er fra december vil jeg ikke mene i kan vurdere det om et år allerede.

Der er hun jo kun knap 1½ år.
    jeg er ikke inde i de små racer, men det ville være alt for tidligt med min egen!!

• #6   6. maj 2010 Okay, indtil nu, har hun vist et super temperament,
    Sover oppe i sengen under dynen hver aften,,

Men self. skal vi vente og se hvad der sker. smiley

Men hvis man kigger på andre racer herinde, så er det hvad jeg kan se de små som er rigtig dyre, ligemeget om de er blandinger eller ej ?
    Har set racen papillon / chihuahua til 5000,-..
    Og det fik mit til at tænke over om de enlig var så meget værd, nu hvor de ikke er rene ?

• #7   6. maj 2010 Det er et spørgsmål om efterspørgelse, det er jo desværre de små hunde der er mode i lige pt.

Jeg ville personligt aldrig give så meget for en hvalp uden stamtavle, ligemeget hvilken race det er.

• #8   6. maj 2010 Hej Thomas.

Jeg vil også mene du skal kigge på hvordan markedet ser ud inden du begynder at avle. Der er rigtig mange af disse hunde pt og blandinger deraf. Du skal gøre op med dig selv om du har plads, tid overskud hvis ikke alle hvalpene bliver solgt.

Derudover vil jeg mene det er vigtigt at få hende tjekket for racerelaterede sygdomme, dette kan du læse mere om i et hundeleksikon.

Hvis du vælger at avle på hende så sørg for at som minimum at den anden hund også er undersøgt for div. sygdomme og få det på papir.

Jeg vil mene at hvis du har undersøgt din hund og avlshanen, så kan i godt tage 4000 for en hvalp. Men heller ikke mere eftersom den jo ikke er med tavle.

Dette mener jeg i øvrigt med alle hunde:)

Men giv hende, som du selv skriver, liiige til hun er to år i hvert falde og så hver helt sikker på om du har råd til at betale kejsersnit osv hvis det skulle ske at hun ikke kan selv:)

• #9   6. maj 2010 Altså jeg vil også sige 1500 kr, da der er utroligt mange små hunde tilsalg, og tvivler på der bliver ved med at være så meget efterspørgelse på dem smiley Og lige meget om i bruger han med tavle eller ej, det får købere jo ikke glæde af ...

Men 1500 er da også én god kilo pris for sådan én lille én ;P

• #10   6. maj 2010 Heidi. Hvor finder du en papillon til 1500 kr? Det ses hvis ingen steder, slet ikke en hvalp..

Thomas, jeg vil ligge prisen på en uden tavle mellem 3000-4000 kr, og med til 5000-6000 kr, en blandning vil jeg ligge omkring de 3000-3500 kr. Min mening for en god pris.

• #11   6. maj 2010 Camilla - Kan du komme med en god grund til at de koster så meget i forhold til en blanding af labrador eksempelvis??

• #12   6. maj 2010 Camilla A. De små hunde ligger i en højere prisleje end f.eks en labrador blandning gør.

• #13   6. maj 2010 En mere konkret grund kan jeg desværre ikke give dig, men som du selv skrev længere oppe, så er de små hunde mere "in" og flere efterspørgsler på dem. Det vil du også se hvis du går ind og kigger på marked smiley

• #14   6. maj 2010 udbud = efterspørgelse

Der har du din forklaring på hvorfor de små hunde(blanding eller ej) er dyrer end de store

• #15   6. maj 2010 Jamen hvorfor??
    Koster de mere at lave??
    koster det mere i foder at fodre på 2 papilloner end 10 labrador?
    Tager dyrelægen mere for at få vaccineret og chippet 2 hvalpe end 10?

Hvis jeg var dig thomas så ville jeg sælge dem til de priser der tidligere er blevet nævnt, så vil jeg garantere dig at du kommer af med dine hvalpe, men du skal dog passe rigtig godt på også. Der kommer nok mange useriøse købere, men mon ikke det er bedre at have 20 at vælge mellem for at finde den helt rigtige end at stå med hvalp der måske er blevet 14 uger og man bare gerne vil af med dem. Vær kritisk når det gælder købere.

du laver vel ikke hvalp fordi du gerne vil tjene penge, men fordi du synes andre fortjener en ligeså dejlig hund som du selv har?

Ja jeg lyder nok hård, men synes det er fuldstændig latterligt at lave hvalpe på de små hunde for at sælge dem til så mange penge, bare fordi man kan.

• #16   6. maj 2010 Jamen hvorfor??? Svar: PAS
    Koster de mere at lave: NEJ
    Foder? : NEJ
    Vaccine og chip: NEJ

Men det er nu en gang sådan at jo mere efterspørgsel på disse hunde jo mere udbud kommer der.

Det er jo ikke alle der ved noget omkring stamtavler og hvilke redskaber det kan give en. Tit og ofte køber folk en hund de synes ser sød ud og aner intet om hvad der ligger bag sådan nogle hunde.

Du kan spørge herfra og til juleaften, men Thomad skal nok komme af med sine hunde og han kan da ligeså godt tjene 2000 mere på dem i stedet for at sælge dem til kostprisen.

Det kan jo også være det sortere de mere useriøse købere fra...

• #17   6. maj 2010 Det er ikke pga. af pengene vi gør det, det er ligeså meget for at prøve at opleve det, og se hvordan sådan nogle små vokser op...
    Og så at give Chili mulighed for at blive mor..

Og selvfølgelig tænker vi over hvem og hvad det er for nogle mennesker vi vil sælge vores hunde til, hvis det overhovedet kommer så langt er der på et tidspunkt skulle ligge et kuld hvalpe ved os..
    Men det må tiden jo vise. smiley

• #18   6. maj 2010 For mig skal prisen på hvalpene være den sammen uanset om faren til hvalpene har stamtavle eller ej - Hvorfor skulle en hvalpekøber dog betale mere bare fordi faren har stamtavle?
    Tæve + hvalp er jo stadig uden tavle.

Men vil sige som tiderne er idag, er en fair pris for mig omkring 3500-5500,- for en papillion u. tavle eller papillion blanding (afhænger meget af hvad forældredyrene er tjekket for og hvad der følger med af fx vacc, chip, hvalpepakke, foder, mv.).
    Om man så kan få dén pris for hvalpene ude i markedet, det er en anden sag.
    Om 1½-2 år når hun er klar til hvalpe, kan det jo være at marked har ændret sig en del, så hvalpene enten ville have en udbudspris på fx 2000,- eller 8000,-. You never know...

• #19   6. maj 2010 Sælges de for billigt, så har du større risiko for at de ender i de forkerte hænder. Det er min erfarring, men kik på marked, så finder du sikkert ud af hvad andre tager for deres smiley

• #20   6. maj 2010 Camilla A
    Jeg kan som sagt stadig ikke forklare dig hvorfor, sådan er marked bare. Ikke for at træde nogen over tæerne, men en lille hund er nemmere at have med at gøre end en stor hund. En lap. er bare en meget typisk dansk hund, til hus, hvor de små kan klare sig i en lejlighed.

• #21   6. maj 2010 Tror ikke det har spor at gøre med hvad der er nemmest, for en stor hund kan være ligeså lykkelig i en lejlighed som en lille hund kan.
    - Jeg tror stadig det er kendiser som Paris Hilton der bærer en del af læsset for at de små hunde er så pokkers populære!
    - Tænk på hvor mange unge piger der køber små hunde fordi de har set kendiser med en lille hund på armen og de vil også have sådanne en sød lille accessories (tænk også hvor mange af de hunde der ender med at få nye hjem, fordi det netop ikke er nemmere at have en lille hund end en stor hund!).

• #22   6. maj 2010 jeg er ganske udemærket klar over hvordan udbud og efterspørgsel hænger sammen, lige præcis som har har skrevet tidligere. Jeg vil bare rigtig gerne have meninger fra folk der synes at det er helt fint at tage 5000 for en hvalp uden tavle, bare fordi den er lille.

Det er skam bare derfor.

Synes da også det er en mærkelig grund at det er fordi de kan være i en lejlighed eller tages med i en taske for den sags skyld. hvor ligger begrundelsen i det?

jeg forsøger blot at forstå de absurte priser der er.

• #23   6. maj 2010 Camilla:

Jamen jeg giver dig helt ret... Jeg ville utrolig gerne have en Engelsk Bulldog men de ligger på omkring 10.000 uden tavle og med meget meget mere... Forstår slet ikke de priser der..

Men grunden til det er jo netop at der er så meget efterspørgsel på dem. For bare 2 år siden var priserne faktisk meget højere end de er i dag..

• #24   6. maj 2010 Ork ja, for 2 år siden var priserne på deres højeste (især for de små racer)! Nu synes jeg priserne for tavleløse og blandinger er ganske okay, og nogle er direkte billige synes jeg?
    Det samme gælder mange tavlehunde af små racer, der er priserne også faldet væsentligt.
    Jeg gav 7500,- for min blanding for knap 2 år siden, og nu kan samme blanding jo fåes til fx 4500,-. Men det kommer igen an på hvad forældrenedyrene er tjekket for og hvad der følger med hvalpen.
    Det er trods alt en ven for de næste 12-15 år, så jeg synes ikke det er urealistiske priser..

• #25   6. maj 2010 Ja der kan ske rigtig rigtig meget på 1-1½-2 år! : )
    Jeg ville slet ikke gide at overveje hvad hvalpe efter hende kan sælges for, hun er altså kun en hvalp jo?

• #26   6. maj 2010 HOLY F..K 7500 for en blanding.

Hmm jeg har så givet 1000 kr mere for min med DKK tavle og der var super mange ting med til hende + selvfølgelig tjekkede forældre.

Jeg forstå simpelthen ikke markedet i dag, og kommer sgu nok heller aldrig til det. Men tak fordi i prøvede.

• #27   6. maj 2010 Camilla - Du er langt fra den eneste der synes det er vanvittige priser, dét ved jeg fra andre tråde! : )
    Jeg synes dog et priserne er faldet væsentligt på det seneste, men tror efterhånden også at markedet er mættet..

• #28   6. maj 2010 er tilbøjelig til at tro de kan koste mere end 1500 kr.. Mest fordi det er en pop størrelse / type.

Efter min mening bør prisen være 2000 kr men det er jo et spørgsmål om hvad folk er villige til at betale.
    Jeg tror ikke prisen ændrer sig om det er en han med eller uden tavle eller en chi han.

Lige et lille sidespørgsmål...
    Hvorfor ønsker du at din lille hund skal have hvalpe ?
    Har du overvejet alle de ting der kan gå galt og i værste fald koste din hund livet ?
    Har du tænkt på de grundige og dyre undersøgelser hunden bør få inden den tages i avl ?
    Har du plads, tid og råd til at beholde de hvalpe du ikke får solgt ?

Hunden vinder intet ved at prøve at blive mor. Den bliver hverken gladere, sundere, helbredt for adfærdsmæssige vanskeligheder, mere moden eller hvad der ellers går af rygter om en drægtigheds helbredende virkning
    Jeg skal ikke bestemme om din hund skal have hvalpe eller ej. Det er din beslutning, men jeg håber du gør dig nogle alvorlige overvejelser først.

• #29   24. jul 2010 Jeg vil sige at hvis du sælger dine hvalpe til 1500 eller 2000 om 1-2 år så vil jeg slå til med det samme.! Mest af alt fordi at det er en dejlig fit hund og fordi en papillon er en utrolig populær hund pga. af grunde som Temperement, størrelse, intellegens, udseende osv. De fleste hunde på den størrelse sælges jo til priser på 3000-7000 om det så er med eller uden stamtavle. Og det er KUN på grund af størrelsen. Det syntes jeg er lidt vanvittigt..

Kommentér på:
Papillon hvalp?

Annonce