{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

:'-( så kom turen til Jalte æææv {{forumTopicSubject}}

Igår var jalte og jeg ude at gå en tur han er i snor- låst flexiline altså den er kort. pludselig kommer der en kamphund springende ud af en opgang i en ikke låst flexiline og har bidt lige igennem kinden på Jalte.. jeg har altså svært ved at finde megen sympati for de hunde/ejere efterhånden:( jalte er så tapper og han er ved højt humør, men ser så frygtelig ud og er voldsomt hævet.. æv en weekend:(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  :'-( så kom turen til Jalte æææv
  • #1   8. maj 2010 Ej hvor synd :C er han blevet syet så??

  • #2   8. maj 2010 Det var synd for Jalte, hvad sagde ejeren af den anden hund,han/hun har vel betalt for dyrlægen?

  • #3   8. maj 2010 Åh, lille stakkel dog. Er den anden hunds ejer anmeldt for det?

  • #4   8. maj 2010 Ja det er trist.. men.. de der flex liner er altså heller ikke meget værd.. om den så er låst eller ej.. det sender et forkert signal til hunden og man kan ikke nå at reagere så hurtigt som hvis det var en almindelig line hvor man kan mærke mere hvis hunden trækker..

    Hundene er meget mere på "egen hånd" når man bruger de flex liner og det er ikke fair for hunden.. så begge parter her har jo et problem også selvom det er en kamphund der bider..


  • #5   8. maj 2010 Sørg for at få det meldt.. Blev Avalee og jeg selv overfaldet af en muskelhund i efteråret og han skal i retten her om en måned. Da det viste sig vi ikke var de eneste...

  • #7   8. maj 2010 årh nej altså.... håber han er okay smiley

  • #8   8. maj 2010 jeannette S-- Det må du rigtig gerne uddybe. Hvad mener du med at flexlinen sender et forkert signal til hunden???

  • #9   8. maj 2010 Arhj hvor synd. Må vi ikke se hvordan han ser ud efter sådan et møde?

  • #10   8. maj 2010 Øv, Stakkels Jalte smiley Håber da også du fik snakket med ejeren af den anden hund.

    Utroligt at folk ikke kan fatte princippet med fleksliner: De skal holdes korte og låst, når man går i byen og smalle stier m.v. og efter min mening kun skal være løse/lange, når hunden er på åbne områder. Ellers lærer hunden da aldrig, hvornår den må løbe og hvornår den ikke må.


  • #11   8. maj 2010 M Hysted: nogle gange kan du jo så godt betale sig, som i mit tilfælde!!

  • #12   8. maj 2010 det*

  • #13   8. maj 2010 -M Hysted -
    Her i Ishøj gider de ikke engang komme ud til sådanne overfald/tvister mellem hunde ejere.


  • #14   8. maj 2010 tak for beskederne.. jalte er ikke syet nej, de ville ikke sy når det var SÅ inficeret og fortalte at der var så mange bakterier så havde jeg været en af dem der lige ville spare weekend tillæget og først kom mandag skulle han sikkert aflives fordi der var så megetbetændelse SÅ hurtigt... Jeg tror næsten jeg er mere forskrækket over det hele en jalte er.. elsker jo det lille pus rigtig høj og har jo dyb respekt for folk der så ellers holder den hunderace de nu engang har på de betingelser det kræver, MEN lige igår og idag har jeg nok mest gået ind for at alle kamphunde skulle aflives hehe sådan er det når følelserne bliver angrebet... ejeren var i første omgang meget forstående og undskyldende og jeg fik nav og hele adressen osv, men her efterfølgende er hans kone så blevet mere påståelig og tror ikke jeg får en krone ud af dem med mindre det bliver gennem politiet.. problemet er bare at det er nogle typer jeg ikke har lyst at melde fordi de uden tvivl vil gøre skade på mig bagefter, de er ret modbydelige.. lige nu og her er penge det mindste af det.. jalte klare den og det er for mig vigtigst MEN jeg mener bare de bør have en straf og stå ved deres ansvar...

  • #15   8. maj 2010 Jeg har desværre tendens til at læse disse tråde med en vis form for mistænksomhed. Stiller rigtig mange spørgsmål ved TS opslag. Ja det skal meldes omgående og ejeren af den anden hund skal betale dyrlægeudgifter. Men er det virkelig et overfald, har hunden været til dyrlæge, er det blevet meldt, var det bare en hund der sagde fra, er det bare en rift som der er gået infektion i. Huller og ridser på hundes ansigter kan hurtigt opstå hvis to hunde kommer op og toppes.
    Jeg forsvare ingen overhovedet og tager selv mine egne forholdsregler med min egen hund.


  • #16   8. maj 2010 Stakkels lille hund håber han er okay.....

  • #17   9. maj 2010 Hele forløbet r som jeg har skrevet og den hund har jeg fra dag 1 her i min lejlighed vist var rigtig farlig, hver gang den aser andre hunde og det er uanset om det er min eller andres som jeg jo kan se fra mit vindue, så trækker den så meget at ejerne ikke kan holde den og skal skynde sig at klamre sig til en bænk, lygtepæl,dør eller hvad der nu ellers lige er i nærheden... da man ikke må have racen her i lejlighederne har jeg flere gang været ovre på bolikontoret og klage fordi jeg er SÅ bange for den går til angreb som den jo så nu har gjort, flere andre herude jeg har snakket med har klaget men efter klagerne har ejeren af hunden fået flyttet hunden til anden adresse på papirene og de lufter den så ikke i tidrummet hvor der er gårdmænd og folk på boligkontoret.. Jalte havde på ingen måde lagt op til den hund igår eller på andre tidspunkter da jeg ikke vil have min hun nærmer sig en hund der bliver agresiv bare ved synet af andre hunde.. mig og jalte kom gående og kunne ikke engang se den hund før den så sad i kinden på jalte så for mit vedkommende kunne det ikke rigtig være undgået... og da der er helt hul gennem kinden så stort at man kan kigge igennem ca 0,5 cm i diameter så ER det et bid.. jeg har snakket med politiet her til aften om hvordan jeg kal gribe sagen an nu jeg er bange for dem der har hunden men samtidig ikke mener den hun skal gå løs.. efter den havde overfaldt jalte tævede ham manden hunden det var frygteligt at høre på og jeg skyndte mig væk med en rigtig grim smag i munden.. har sagt dette til politiet og de kontaker mig på mandag og fortæller hvad JEG skal gøre og hvad de gør for uanset hvad lyder det til den hund får det bedre i himmelen:(

  • #18   9. maj 2010 Jeg synes helt bestemt du skal melde det, det er jo ikke dig der har underskrevet hundens dødsdom, men dens tåbelige ejere der både har den ulovligt og som ikke har lært den at opføre sig ordentligt!!

  • #19   9. maj 2010 For det 1. vil jeg sige at mit indlæg m.h.t. fleksline IKKE var møntt på dig, Jalte H, men på dem der generelt ikke holder hunden inde ved kroppen på offentlig vej etc.

    Jeg håber du får udredet med politiet hvad der reelt er sket og den ansvarlige så kommer til at betale for dyrlægeregninger og får en advarsel/påbud fra politiet.

    Og så skal du måske gøre afdelingsbestyrelsen i boligforeningen opmærksom på hunden, og at den måske reelt ikke bor der på papiret.


  • #20   9. maj 2010 Stakkels lille Jalte smiley Håber han får det godt igen.

    Jørgen du er så dum at høre på. For dig er det altid den anden hunds skyld, når en kamphund går til angreb.


  • #21   9. maj 2010 Ville da heller ha mine hunde bliver angrebet af en arrige lille hund eller en stor bidsk kamphund!!! så har jeg i det mindste chance for at min hund overlever!!!


  • #22   9. maj 2010 Jørgen: Hvis du hentyder til mig, så er begge mine hunde neutraliseret, så det fis der gider jeg ikke høre på.

  • #23   9. maj 2010 Hvad har det egentlig med denne tråd at gøre?

  • #24   9. maj 2010 Ja det er klart, men har selv haft en nabo med en meget bidsk kamphund desværre, som til sidst endte med og bide folk der gik forbi ude på vejen!!
    Så bliver man lidt meget bange for dem!! for der bor masser af hunde her omkring i alle str og racer, og der er det altså bare nogen af dem med kamphunde er nogen unge "seje" mennesker som ikke har styr på deres hunde, man bliver bare lidt nervøs når de presse hunden ned mod vejen og råber som sindsyg for og holde dem! For ved da godt hvem der taber i det spil når lortet engang slippe ud fra dem! så er mine hunde færdige!! Synes jeg bestemt ikke er særlig fedt og tænke på, men mine hunde er i bånd men de gø af nogen hunde som de ikke kan li og andre snakker de med.... Men de bliver da også gale når der står en hund der går amok på den anden side!! Mine tror de er nogen helvedes store køter og giver igen de finder sig ikke i en stor hund står og skaber sig. Plus min ene hund er også blevet overfaldet af en stor sort Lab, men den bed ikke, den stod bare over ham og knurrede, mens min han væltede om på ryggen og underkastet sig, da den slap ud af ejeres line, så mine er lidt gal over for nogen store hunde!!!


  • #25   9. maj 2010 Nej fuldstændig rigtig, men ja det bliver nok svær og håndhæve det med at en bestemt aldre!! Mødte faktis så sent som i fredag´s 2 knejter som min mand har haft meget og gøre med (han arbejder med unge der er narkomaner og doms anbragte) de sad på stién og vi gik der med vores hunde og de havde begge 2 fået en hund (kuldsøskende) de var blanding af Bokser, Am Bull, Am staff og 1 race mere jeg ikke kan huske! søde små hvalpe smiley som snakkede med mine, men så råber den ene dreng hold så kæft mens han rykker den hårdt i snoren fordi den gø og vil lege !!! Min kæreste snakkede også med dem og spurgte om de ikke skulle gå til noget træning og hyggelige samværd med andre hunde men nej nej det kunne de godt selv!!! Synes det er sørgeligt, tror ikke det ender godt med de kære små....

  • #26   9. maj 2010 Jørgen, hvis du nu læser hvad M skriver længere oppe, er jeres holdninger ikke så langt fra hinanden.... så den der :

    "man må virkelig havde et problem når man syntes alle andre der har en mening der anderledes end en selv lukker lort ud"

    må du lidt længere ud på landet med.

    giver de andre ret i at du kommer ind i tråden, skriver meget negativt, for derefter at hive en eller anden total irrelevant personlig fejde ind midt i det hele..... det kan vist godt gå ind under at lukke lort ud....?


  • #27   9. maj 2010 Hold da op Jørgen har du fået det forkerte ben af sengen idag??? Eller er du bare sån´???

  • #28   9. maj 2010 Nu skrev jeg kun 1 sætning til dig - det kan næppe kaldes at bombardere. Og tror måske jeg har skrevet til dig i 3 forskellige tråde. Så du må virkelig være nærtagende siden du går så meget amok smiley

  • #29   9. maj 2010 Jeg er faktisk en person - du er meget velkommen til at skrive du til mig og ikke omtale mig som 3. person smiley

  • #30   9. maj 2010 Hvor er du sød smiley

  • #33   9. maj 2010 Jørgen nu skriver jeg sjældent grimt til folk. Har aldrig kaldt dig øgenavne - kunne jeg aldrig finde på smiley
    Har heller ikke kaldt dig uvidende - du må forbinde mig med en anden person smiley


  • #34   9. maj 2010 Jørgen: nej det vil jeg ikke, for jeg skriver aldrig den slags ting. Det kunne virkelig ikke falde mig ind. Du må jo kunne linke til nogle tråde hvor jeg skriver sådan - for ellers er jeg sikker på at du forbinder mig med en anden smiley

  • #35   9. maj 2010 ÆHH jørgen du er virkelig et sørgeligt menneske. først fremhæver du meget tydeligt at det faktisk er min egen skyld at Jalte er blevet overfaldet, hvis du havde læse alt jeg har skrvet har du kunen se at jelte ikke har været hidsig på noget tidpunkt det nåede han desværre ikke, da vi ikke opdagede en hund før den sad i´kinden på ham. og Jeg sidder som ejer og er rigtig ked af det , bekymret og passer min hund det bedste jeg har lært og hvor er din almen respekt for mennesker der ligger ned så lige blevet af..?? du er da den sidste der skal sige andre lukker lort ud.. Gud hvor er det sørgeligt at være så indadvendt at man har mere travlt med at fokusere på ens egne hodninger og meninger end man lige fokusere lidt på at der sidder en trådstarter og er rigtig bejymret, jeg siger ikke du skulle komme med en besked om at du var ked af det og håber det bedste for jalte, men du kunne da i det mindste bare lade være at skrive noget så.. har ondt af dig Jørgen, du kan virkelig ikke have meget indhold i dit liv når du kan være så kold og ligeglad.. men held og lykke med dit tramperi på folk, du får brug for det, for det er folk som dig der ender meget ensomme når ingen kan holde den indstilling ud længere..

  • #36   9. maj 2010 MEN til alle jer andre der har noget mere ofrnuftigt at sige takker jeg da igen for at skrive i tråden:) Jalte er idag meget træt, antibiotikaen suger lidt energien ud af ham, men han ligger og putter under tæppet med mig på sofaen og tror hans medicin får ham til at sove tungere end nogensinde før for han snorker som jeg aldrig har hørt mage før.. han nyder lidt at han får en masse bløde godbider i form af pølse og leverpostej nu han er så øm i munden er det nok det bedste..

  • #37   9. maj 2010 og tastefejlene får i gratis;)

  • #39   9. maj 2010 anne P hehe ja det var nemlig det han skrev.. men godt han er slettet. sådan en mand skal da ikke være her bare for at rakke alle andre ned

  • #40   12. maj 2010 Pernille C;
    Flexilinen gør at hunden jo kan rende rundt som den vil, dermed har men indirekte fortalt hunden at den er egen leder og tager sine egne beslutninger hvilket tydeligt ses når hunden ser andre.. ejerne kan ikke styre hunden og må hale den ind.. hvis vi var hunde så kunne vi have nået at løbe foran den og gå imellem for at bryde dens bane og blik, men det gør det svært med disse liner.. mine hunde er løse hvis de skal snuse og være hunde men bliver altid kaldt ind og få snor på når der kommer en anden flok da det ikke er dem der skal vurdere om modparten skal jages væk eller ej. Det er mig der styrer hvad vi skal tage stilling til. Håber det giver en bedre forståelse.. I ulvenes verden mødes to flokke jo altså ikke, den ide med at vi skal hen og hilse er VORES naturlige adfærd, ikke hundens..


Kommentér på:
:'-( så kom turen til Jalte æææv

Annonce