1.069 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

GRRr er tosset GRRr er tosset

GRRRRRRRR JEG ER TOSSET PÅ POST DANMARK... de har lagt en pakke med chokolade i pakken, ind i gangen hvor mine 4 westier er, og de har spist alt chokoladen, det kan mine hunde dø af, jeg har været oppe og sige noget til post danmark, og har snakket med dyrlægen der siger jeg skal holde øje med hundene, her det næste døgn, skal mine hunde til dyrlæge eller døder de kommer post danmark til at betale for alt...

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GRRr er tosset
  • #1   12. maj 2010 ja undskyld, men hvor pokker skulle postdanmark så lige vide at der var chokolade i?
    Og alternativt, så må du jo være der til at tage imod en pakke, hvis du forventer noget som dine hunde ikke kan tåle... eller lukke hundene ude af gangen... eller ganske enkelt låse døren, og så fise på posthuset efter postpakker der ikke kan gå i brevsprækken.

Ja, jeg kan godt se at det er smaddertrælst - men omvendt kan jeg ikke se at det er postvæsnets ansvar.

• #2   12. maj 2010 Øhm som "udenfor-...." siger, hvordan skal postvæsenet vide, at der er chokolade i?

Det her er ikke noget, du kan bebrejde postvæsenet.

• #3   12. maj 2010 Samme som Udenfor...... De kunne jo ikke vide hvad der var i pakken?

• #5   12. maj 2010 De må slet ikke stille pakken hvis du ikke er der til at ta imod..
    -Jeg var sgi også blevet tosset..

• #6   12. maj 2010 Hvis du har en aftale om at post og pakker afleveres der så er det da i PD's skyld..
    Lås din dør hvis pakker ikke må afleveres i gangen

• #7   12. maj 2010 Vil sige som de andre..
    Postbudet kan jo ikke vide hva der er i.. - Så må du jo holde din dør låst

• #8   12. maj 2010 nu er det sådan at jeg selv har arbejdet i post danmark og man må ikke uden det står på pakken eller at man har en aftale med beboren stille nogen form for pakker overhovedet, hvad mand på postkontoret også sage, så jo det er deres ansvar, om der har været chokolade eller andet i er de afstatningspligtige, men jeg tænker på mine hunde og helt ærligt hvad ville i sige til der blev lagt en pakke med chokolade hos jeres hunde og de havde spist det, prøv følsen at stå ikke vide om dine hunde er levende eller døde i morgen hmmmm

• #9   12. maj 2010 Nej Post DK kan da umiligt vide at der er chokolade i pakken, at du har hunde og at chokolade er giftigt for hunde. Hvor skulle de vide dét fra?
    - Det er selvfølgelig super uheldigt, men det er ikke Post DK's fejl?
    Alt hvad der kan komme ind af brevsprækken/brevkassen bliver jo smidt herind, med mindre det er pakkepost (hvor de skal have en underskrift)..

• #10   12. maj 2010 okey post danmark må ikke stille nogen pakker uden samtykke hvad de ikke har, de skal skrive en sedel og lægge den i post kassen, hvorpå jeg så skal hente denne pakke på post kontoret, så jo de er ansvarlige

• #11   12. maj 2010 Post DK smider da altid breve og små pakker ind af vores brevsprække, og nu hvor vi har fået postkasse ved indgangen, åbner de postkassen og sætter store pakker derind (sendt som brev/maxibrev)?
    Da jeg boede hjemme åbnede de også mine forældres postkasse og satte store breve/pakker derind (var ikke en aftale mine forældre havde med dem)
    Det eneste de ikke aflevere hér uden en underskrift er når det er sendt som pakkepost. Og når tingene ikke kan komme ind i postkassen/brevsprækken, smider de en seddel..

• #12   12. maj 2010 luckys mor
    det har jeg gjort, men derfor kan de godt stadig dø eller blive utrolige dårlige især den der er drægtig da hun ikke måtte få noget

• #13   12. maj 2010 Var æsken med chokolade sendt som brev/maxi brev eller pakke?
    - Og stod din dør bare åbent? (Har først nu læst at de har sat det i din gang : ) )

• #14   12. maj 2010 ann-sophie

det kan godt være de gjorde det, men det må posten ikke, jeg har selv arbejdet som post sidste sommer og kender deres regler og fremgangs måde, hvad de må og ikke må, og gør posten det står de også til ansvar for ødelagte og stjålende post

• #16   12. maj 2010 det er 2 plader på størrelse med kogeplader på 70 og 80 %

dyrlægen har sagt jeg skal holde øje med dem og er der det minste med dem med kramper mm så skulle jeg bare komme med dem i vagten med det samme

• #17   12. maj 2010 Okay, så er der sandelig mange postbude der gør noget de ikke må her i landet! *GG*

• #19   12. maj 2010 ja desværre er der rigtige mange postpude der gør det fordi de ikke gider lave de sedler...

har været til dyrlægen

• #20   12. maj 2010 Tja, det er ikke nemt at være post bud.
    Hvia man er flex modtager, må de stille alt der ikke skal underskrives.

Post bude får på pukkelen for ikke at sætte ventende pakker.
    og ja nu skæld for at have gjort det.

Men posten kan jo ikke vide at pakken indeholdt cholkolad og at dine hunde ville spise indholdet.
    Jeg har haft hunde i 30 år og ingen er endnu døde af, chokolade, rosiner og andet angiveligt dødeligt for hunde.

Har du ikke en flexmodtager ordning, ja så kan dit postbud faktisk miste sit arbejde ford vedkommet har stillet pakken..

• #21   12. maj 2010 jeg er ikke flex modtager og kender godt deres regler jo da jeg har arbejdet som post, og jeg håber da også mine hunde kommer igennem dette uden for meget bøvl for dem eller at jeg mister mine hvalpe i maven eller de voksne for de er mine børn

• #22   12. maj 2010 Og hvis ikke de havde stillet pakken, kunne det også sagtens have været det der var problemet...

Ift. reglerne, så er det for såvidt rigtigt, at de ikke bare må stille det medmindre det er en flex-pakke, men du har altså ikke ret i, at de må stille det, hvis buddet har en aftale med modtageren. Der SKAL underskrift til. Så helt styr på reglerne, har du ikke...;0)

• #23   12. maj 2010 jo det har jeg ved godt der skal underskrift til da alt skal være på skrift også hvor man må stille pakkerne for det er kun der man må stille dem, så jo kender godt reglerne tak

• #24   12. maj 2010 Det er ikke helt sådan du formulerer det længere oppe. Men det må da være dejligt med et hjælpsomt postbud, som stiller pakken til dig og endda sørger for, at den ikke står ude i regnvejr...

Håber da bestemt det bedste for dine hunde, men at blive så tosset på posten er, i mine øjne, lidt overdrevet. Vedkommende har jo ikke gjort det for at skade dem, men blot forsøgt at være flink.

• #25   12. maj 2010 70 og 80% kakao i chokoladen.. Jeg vil sige du skal finde dig en dyrlæge lige nu så du kan få noget som vil få hundene til at kaste op.
    Og det kan kun gå for langsomt!

• #26   12. maj 2010 miss Andre: har jeg gjort det var det første jeg gjorde

trine l: ja jeg blev gal hvis de apselut skulle sætte pakken i en gang hvorfor gjorde de det så ikke i gangen lige ved siden af postkassen hvor hundene ikke var næ nej de gik til gangen længest væk hvor hundene var og lagde dem hmmmmm, de har intet at gøre inde i mit hus uden tilladelse...de kunne ha skrevet en sedel så jeg kunne hente den i nermeste postkontot

• #27   12. maj 2010 festlig og festlig ved jeg ikke, men mange her inde skulle da ha lov til at prøve at stå i mine sko lige nu prøve det samme og ha de følser hvad nu hvis deres dyrbare og elskede hunde blev udsat for det samme hvordan ville de regerer....

• #28   12. maj 2010 Jeg mener altså heller ikke du kan skyde skylden på posten.

Men jeg kan da undre mig over du i første indlæg skriver du har SNAKKET med dyrlægen og nu hedder det lige pludselig at du har været hos dyrlægen med dem?? Hvornår har du haft tid til det, for du har da været aktiv i gennem hele tråden...

Men god bedring med dem.

• #31   12. maj 2010 Jeg har været ude for det samme....en pakke jeg havde bestilt. Min hund ødelagde indholdet, og Post Danmark tilbød at refundere pakken, fordi det ikke var en aftale vi havde.
    Du har derfor helt ret....der skal foreligge en aftale før de må gøre det!

Håber dine hunde ikke har taget skade...

• #32   12. maj 2010 hvor meget chokolade har de lige spist? jeg mener min vaps var ogsaa draetig og hun aad mere end 100g moerk chokolade og hun lever i bedste velgaaende og det goer hendes hvalpe ogsaa..
    og hvis du har mere end en hund og det var en 100gs chokolade box tror jeg ikek du skal vaere bange for de doer..

de faar daarlig mave og kan traekke vejret hurtiger men der skal altsaa rigtig meget til for at de doer af det.. self er der forskel paa hunde men stadig..

og jeg synes du skal se om det er sendt som pakke eller som maxipost for som de andre siger alt hvad der kan gaa ind af brevspraekken eller er sendt som brev/maxipost skal jo ikke underskrives.. synes ikek det er deres skyld du har hunde der ikke kan lade din post vaere..

• #33   12. maj 2010 Nadja jeg ved ikke om du ikke ville køre til dyrlægen før du satte dig ved din computer, men det gjorde jeg og vi snakkede om hvad jeg skulle holde øje med hvis der var mere med dem efter de havde ¨fået deres brækmiddel dem der måtte få det for hende der var drægtig måtte intet få.

K:K ikke at jeg ønsker det for nogen men at de skulle prøve at stå i samme siuation og ha det på samme måde før de udtaler sig.....

i samvirke står der faktisk det med chokolade og at hunde kan dø af det, så derfor regerer jeg da på den måde når mine hunde har spist chokolade, og har man følser for sin hund ville man føle det samme som mig

• #34   12. maj 2010 saa lige du havde vaeret ved dyrlaege og de havde sagt at hvis den kommer i kramper skal du komme tilbage.. altsaa den skal kaste op hurtigst muligt ogh hvis den ikke goer det indenfor de foerste 2timer begynder optagelsen af chokoladen og saa er det faktisk forsent at goere andet end at haabe..

vil gerne vide hvad din dyrlaege vil goere hvis de gaar i kramper.. det kan jo ogsaa godt tage et par dage foer de doer hvis det endelig gaar saa galt.. og chokoladen kan forsagde oedelagt nyer og indre bloedninger.. saa uanset hvad synes jeg du skal tjekke dem igen ved dyrlaegen med blodproeve og det hele, men vent til i overmorgen for lige nu er der ikke meget andet at goere end at vente..

og belive me har lige haft det selv for 4-5 uger siden..

• #35   12. maj 2010 Anne og den lille runde: jeg ved godt hvis man har en brevsprække kan de ikke smide det andre steder, men jeg har ingen brevsprække kun en postkasse, de er gået ind i huset, imens jeg var i stalden....

til alle som godt kan forstå min regtion og mine følser tak mange gange
    og til dem med gode råd og beroligende ord takker jeg også mange gange
    og til alle håber aldrig i kommer til at stå i en situation som min om det er chokolade eller andre former for gift der kan koste jer jers hund
    skal nok fortælle hvordan døgnet er gået når vi når i morgen aften
    håber alle mine små pus klare den og ikke bliver for dårlige eller andet

• #36   12. maj 2010 anne og den lille runde
    tak for dine råd og jeg følger med dig du har prøvet det samme, hmmm min dyrlæge sagde kun et døgn, men nu holder jeg øje med dem til på søndag, det bliver ikke til meget søvn til lille mig

• #37   12. maj 2010 ja inden for et doegn er de vaeste symptomer vaek, men en indrebloedning eller oedelagt nyre kan du altsaa ikke se, saa synes klart du skal tjekke igen..
    og at du har en der venter hvalpe er ikke sikker det har oedelagt noget, jeg ved ikke hvor langt hun er henne, men min var lige de her 3 uger henne og hendes hvalpe er alle fine, meget foskellig i stoerrelse men det kunne de jo have vaeret uanset hvad smiley

og ja jeg fik min scannet soendag efter hun torsdag spiste 4 kaempe skildpadder og hun er altsaa kun 4kg saa det er jo noget mindre end en westie plus hun var alene om det.. og soendag fik jeg ogsaa tjekket hendes hjerte rytme og blod plus nyre og alt var perfekt.. smiley

men god bedring til dem..

• #38   12. maj 2010 anne og den lille runde:
    jeg får dem tjækket igen på fredag, og holder øje med dem til søndag
    min tæv mangler kun 3 uger tilbage

jeg håber også på det beste

• #39   12. maj 2010 Anne P
    ja jeg læste samvirke i sidste uge og derfor blev jeg da også smadder bange og er det stadig, for jeg viste ikke at hunde kunne dø af chokolade

føler med dine venner for deres tab....

• #40   12. maj 2010 der er skemaer som siger hvor mange gram pr kg hund og saa er der self forskel paa her hund som der er med mennesker..

men min spiste 4x28g 46% chokolade plus der i toms skildpadder er alkohol paa 1.5%.. saa ja jeg er mere end lykkelig over at de alle har klaret det..
    min dyrlaege sagde at i foelge alle regler og boeger der er omkring chokolade saa skulle lashes ikke have klaret det men det gjorde hun og hun er helt fin.. fejler intet smiley

• #41   12. maj 2010 i samvirke står der.
    en hund på 25kg ville få en dødlig dosis af giftstoffer ved bare at spise 140g kogechokolade

• #42   12. maj 2010 ja men koge chokolade er jo normalt ogsaa af hoej kakao indhold.. saa kan du jo nok se med over 100gram til 4 kg hund er alt alt for meget.. smiley
    ved du hvor mange gram de ca har spist til sammen?

krydser da finger for at de klare den.. smiley

• #43   12. maj 2010 da pakken er helt ødelagt er det svært at sige men 2 til 3 plader har de spist det eneste er jeg kan se det er 70 og 80 % for det fandt jeg små papstykker hvor det stod på og den eneste plade der var tilbage vejede lidt over 100 g

• #44   12. maj 2010 og hvor mange hunde er de om det? det er alligevel meget de har faaet saa..
    men du vil nok se en oppustet mave og tynd mave plus hurtig vejrtraekning plus en for hoejet plus/hjertebanken..

• #45   12. maj 2010 3 tæver hvor den ene er drægtig og en hvalp på 14 uger

• #47   13. maj 2010 Hvordan har hundene det ?

• #48   13. maj 2010 godmorgen til alle....
    det er ikke meget søvn jeg har fået i na og det har min kærste heller ikke, vi har sovet på skift to timer....
    men jeg vil bare fortælle at hundene har det godt, og at det eneste de har haft er lidt opkast og tynd mave
    hende der er drægtig og kun mangler 3 uger, har haft en meget tung vejrtrækning og en meget hård mave at føle på, om der er sket noget med de hvalpe ved jeg jo ikke inu....
    men de bliver tjækket alle i morgen hos dyrlægen
    tak til alle i tråden både de negative smiley men mest de positive indput smiley

Kommentér på:
GRRr er tosset

Annonce