Dominans problem... Dominans problem...
Hej HG.
Vi har et stort problem med vores franske.. Han er simpelthen så dominerende.. Uanset hvor meget vi lufter hundene, ligger der altid en "overraskelse" til os når vi kommer hjem.. Det er stensikkert at jeg kan vaske deres tæpper og kurve hver dag! Igår pissede han sågar i sofaen!!! Og i dag, havde vi været væk hjemmefra i 3 timer, og havde glemt at lukke døren til soveværelset.. Så havde han både lavet nr 1 og nr. 2 I SENGEN!!! Jeg ved ikke hvad vi gør forkert. Han blev kasteret her for lidt over en måned siden, fordi vi var trætte af han altid markerede sig alle steder vi kom hen.. Det har ikke hjulpet overhovedet.. Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg er bare så tæt på at give op.. Håber virkelig i har nogle forslag..
På forhånd tak..
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
For at komme frem til et rigtigt svar på dit spørgsmål, så skal du fortælle hvordan jeres dag forgår,
Hvad gør i, og hvordan i gør det.
mange gange er det ejeren der ikke lige har læst hunden, opdraget den på den rigtige måde, hvor hunden ved hvilken plads den har i familien.
Så begyn at se på hvad og hvorfor i gør i jeres hverdag.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 137
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 81 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.610
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.998
Man kan være heldig at en kastrering alene løser et adfærdsmæssigt problem, men man får som regel langt de bedste resultater hvis man kombinere det med intensiv træning, for det er som regel ikke kun et spørgsmål om hormon niveau, men også om at bryde dårlige vaner.
Ellers så har jeres dyrlæge ret i at det tager noget tid inden man kan se resultaterne af en kastrering fordi det tager tid inden de hormoner, der allerede befinder sig i hele hundens krop udskilles.
I jeres tilfælde synes jeg ikke dog umiddelbart det lyder som dominans, men mere usikkerhed, så jeg er ikke for imponeret af jeres dyrlæge, med mindre der er en del omkring adfærden som du ikke har nævnt her.
Er det usikkerhed, så ville jeg begynde forfra på alene hjemme træningen, give ham masser af selvtillidsøvelser, sørge for at han for nok fysisk og mental motion hver dag og måske i en periode ændre på hvor han sover henne, afhængig af hvor han sover henne nu.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
I bliver nødt til at glemme det der med et gætte på et motiv for hunden og udelukkende beskæftige Jer med den synlige adfærd.
Kastration kan desværre have øget problemet, hvilket giver Jer en ekstra opgave i at få trænet hunden til at være renlig, når den er alene.
Jeg er enig med M.I i det beskrevne fokus på træningen.
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.778
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.244
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 137
Dominans problem...