752 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Dominans problem... Dominans problem...

Hej HG.
Vi har et stort problem med vores franske.. Han er simpelthen så dominerende.. Uanset hvor meget vi lufter hundene, ligger der altid en "overraskelse" til os når vi kommer hjem.. Det er stensikkert at jeg kan vaske deres tæpper og kurve hver dag! Igår pissede han sågar i sofaen!!! Og i dag, havde vi været væk hjemmefra i 3 timer, og havde glemt at lukke døren til soveværelset.. Så havde han både lavet nr 1 og nr. 2 I SENGEN!!! Jeg ved ikke hvad vi gør forkert. Han blev kasteret her for lidt over en måned siden, fordi vi var trætte af han altid markerede sig alle steder vi kom hen.. Det har ikke hjulpet overhovedet.. Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg er bare så tæt på at give op.. Håber virkelig i har nogle forslag..

På forhånd tak..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dominans problem...
  • #1   14. maj 2010 Det behøver jo ikke at være dominans det kan også skyldes usikkerhed.

For at komme frem til et rigtigt svar på dit spørgsmål, så skal du fortælle hvordan jeres dag forgår,

Hvad gør i, og hvordan i gør det.

mange gange er det ejeren der ikke lige har læst hunden, opdraget den på den rigtige måde, hvor hunden ved hvilken plads den har i familien.

Så begyn at se på hvad og hvorfor i gør i jeres hverdag.

• #2   14. maj 2010 Jeg tænker nu også usikkerhed når jeg læser dit indlæg. Er hunde også urenlig når i er hjemme?

• #3   14. maj 2010 Han laver aldrig noget foran os, men gør det tit når vi sover.. Jeg føler mig som en rigtig dårlig "hunde-mor" fordi jeg har virkelig prøvet at opdrage ham ordentligt.. Det var bare fordi at dyrlægen sagde at der ville gå ca en måned, så ville vi kunne mærke at det havde hjulpet på ham..

• #4   14. maj 2010 Det er sikkert korrekt, at I ville kunne mærke forskel efter en måned, hvis problemet skyldtes dominans. Men hvis det istedet er usikkerhed, eller måske endda selve renlighedstræningen, der ikke er helt på plads, så har kastraktionen absolut ingen positiv virkning.

• #5   14. maj 2010 Jeg plejer tit at sige at en kastrering ikke er en hjerne operation. smiley

Man kan være heldig at en kastrering alene løser et adfærdsmæssigt problem, men man får som regel langt de bedste resultater hvis man kombinere det med intensiv træning, for det er som regel ikke kun et spørgsmål om hormon niveau, men også om at bryde dårlige vaner.

Ellers så har jeres dyrlæge ret i at det tager noget tid inden man kan se resultaterne af en kastrering fordi det tager tid inden de hormoner, der allerede befinder sig i hele hundens krop udskilles.

I jeres tilfælde synes jeg ikke dog umiddelbart det lyder som dominans, men mere usikkerhed, så jeg er ikke for imponeret af jeres dyrlæge, med mindre der er en del omkring adfærden som du ikke har nævnt her.

Er det usikkerhed, så ville jeg begynde forfra på alene hjemme træningen, give ham masser af selvtillidsøvelser, sørge for at han for nok fysisk og mental motion hver dag og måske i en periode ændre på hvor han sover henne, afhængig af hvor han sover henne nu.

• #6   14. maj 2010 Jeg synes det er rasende synd, at hunden får en Dominans-etiket på sig, for det kan den slet ikke bruge til noget - og I kan heller ikke.

I bliver nødt til at glemme det der med et gætte på et motiv for hunden og udelukkende beskæftige Jer med den synlige adfærd.

Kastration kan desværre have øget problemet, hvilket giver Jer en ekstra opgave i at få trænet hunden til at være renlig, når den er alene.

Jeg er enig med M.I i det beskrevne fokus på træningen.

• #7   14. maj 2010 du må skærme af så han ikke kan gå i hele huset, på en eller anden måde, måske en kravlegård han kan opholde sig i, og med hensyn til kastrationen, skal du nok regne med nogen tid endnu før det kan mærkes.

• #8   14. maj 2010 dårlige vaner kan man desværre ikke få væk ved at skære kuglerne af. det jeg læser her, får mig ikke til at tænke dominans men mere måske en form for seperationsangst og kedsomhed, hvor hunden viser sin uvilje imod at i forlader den ved at gøre det hvor der lugter mest af jer. desværre hjælper det nok ikke alene med kastrationen, så i skal nok have kontakt til en hundekonsulent og få nogle råd og træningsideer.

• #9   14. maj 2010 Tak for alle svarene.. hvordan får jeg ham til ikke at være usikker længere.?? Altså hvad skal jeg lave med ham?? Det er ikke mig, der har stemplet ham som dominerende.. det var dyrlægen der sagde det var et spørgsmål om dominans.. Så det gik jeg jo bare udfra var rigtigt... Med hensyn til opførsel osv. er der ingenting man kan sætte en finger på. Han er på ingen måde aggressiv, og kan med alle dyr og børn smiley

Kommentér på:
Dominans problem...

Annonce