Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dem med hund der sover i et andet rum
  • #1   17. maj 2010 Ja det kan jo godt gå hen og blive til rigtig mange timer.

Min vælger nu om han vil sove sammen med os, eller i et andet rum. Døren er ALDRIG lukket...

• #3   17. maj 2010 vores er pt. kun alene når de sover eller hvis vi skal noget (hvor vi ikke har hundene med) da jeg går hjemme...

så de er pt. alene ca 10timer fordelt over hele døgnet ca. 2 timer om dagen og rester er nat hvor alle aligevel sover, hvis vi tager en dag hvor der bliver handlet osv.

men det er da i mine øjne fuldstandig underordnet om hunden ligge i samme rum som mig eller for dem selv når vi sover vi bruger jo ikke tid på dem når vi sover og jeg gider ikke sove med 5 hunde+ 2små børn + 2 voksne i samme lille soveværelse det er for meget... og tror egentlig også hunden synes det er rat især om sommeren ikke at skulle "klumpe" for at der er plads...

• #4   17. maj 2010 Det bliver så ca. 10 timer i døgnet.
    Fra kl. 22 aften til kl 6 morgen
    Og så lidt klattid i løbet af dagen...

• #5   17. maj 2010 For os er det ikke rigtigt praktisk at skulle ha hundene med i soveværelset, for det ligger på 1. sal, og de skal bæres ned hver gang de er med oppe.

så de sover sammen nede i sofaen..
    Men en gang imellem så tager vi dem med op, eller sover på en luftmadres i stuen....

• #6   17. maj 2010 Min basset hound sover i gangen om natten, fordi hun for det første går ind i stuen og tisser om natten, hvis hun ligger i soveværelset og for det andet, fordi hun har en tendens til at der enten skal være fest om natten eller også lægger hun sig i sengen og fylder efter kort tid HELE sengen.

Hun elsker sin kurv i gangen og lægger sig ofte derud i løbet af dagen, når hun hviler sig.

Hov, det var jo egentlig slet ikke det spørgsmålet gik ud på ;o)

Hun er stort set kun alene om natten, da begge hunde næsten altid er med mig på arbejde og hvor jeg ellers tilbringer min tid - træningspladsen eksempelvis ;o)

• #7   17. maj 2010 ja det kan blive til mange timer... men de timer hvor VI mennesker sover bruger vi jo aligevel ikke tid på hundene og de heller ikke på os når de sover!

• #8   17. maj 2010 Louis sover med os oppe i sengen smiley Jeg synes det er så dejligt hyggeligt, og så kan vi ligge og putte om morgenen inden vi står op smiley

• #9   17. maj 2010 Vil sige som Wøkk`s om natten sover vi jo alligevel..
    Og med den aktivitet der er her hele dagen, får Evapigen ikke hvilet meget i løbet af dagen. Så hun har så absolut behov for sin skønhedssøvn..
    Eva er en noget usædvanlig gårdhund ;0)

• #10   17. maj 2010 Vores hund sover da i sengen, men syntes da ikke det er et must. vi er jo også væk fra vores børn hele dagen og lader dem sove på deres eget værelse...!

• #11   17. maj 2010 Putte mutter: det samme gælder her og når vores komme inde efter en god lang dag uden med masser aktivivtet, så spiser de og så går de omkuld med et brag ALLE 5 store som små...

• #12   17. maj 2010 da vi kun havde 2 sov de med i soveværelset hvis de ville men det endte somregle med de gik ud og lage sig i bryggerset hvor gulvet var køligt og der var masser af plads...

• #14   17. maj 2010 Jeg tror nu på, at hundene i den grad føler sig som værende sammen med sine mennesker, også selvom de sover.

• #15   17. maj 2010 Link har sovet alene, fordi vi havde soveværelse oven på, men det er nu ikke noget jeg har haft dårlig samvittighed over.
    han lagde sig til at sove ca 1 time før vi gik i seng og hvis han ikke blev vækket om morgenen for at komme ud så sov/sover han også til et par timer efter vi er stået op.

nu er vi så flyttet i stuen og sove (så børnene har kunnet få hver deres værelse)
    og helt ærlig tror jeg det er nøjagtigt det samme for Link som da vi sov oven på.
    han ligger sig i sin sækkepude, en times tid før vi går i seng, og der ligger han også og snorker længe efter vi er stået op.

i dag timerne er han ikke meget alene, jeg er kun i skole tre dage om ugen fra 8.30-14 (ofte kortere og færre dage) og vi er sjældent nogle steder om aftenen.

• #16   17. maj 2010 jeg er ikke enig i at det kan være lige meget, hvor hunden sover, da vi alligevel ikke beskæftiger os med den om natten.

Hunden er et flokdyr og er den først alene 10 timer, mens vi er på arbejde, måske to timer, mens vi handler osv og dernæst 8 timer, mens vi sover. Ja, så er det reelt set kun 4 timer vi er sammen med den. Det er i mine øjne alt for lidt!

• #17   17. maj 2010 enig med CH

• #18   17. maj 2010 Tulle vælger selv, hun foretrækker så at sove inde foran brændeovnen i sin stol og går sjældent ind og sover på sin plads nede foran min side af sengen. når hun kommer ind til os går hun rundt og slet ikk kan finde hvile og går til sidst i stuen igen. de få gange hun så sover derinde der snorker hun så hun forstyrre min nattesøvn (jeg sover meget let altid)
    Men før hun begyndte at spise min søns bamser og legesager der sov hun ofte inde i sengen med ham , men det slut nu da hun så tygger i hvad der nu lige er spændene smiley

Og vil sige som andre, vi sover alligevel så der er de ikke mere sammen med os om de sover med os eller andre steder i huset.

har i regnet på hvor få timer man i hverdagen er sammen med sine børn?

Jeg er sammen med min søn 1 time om morgenen (de dage jeg arbejder) og så henter hans far ham så de er sammen 4-5 timer inden han kommer i seng.. det er da heller ikke meget smiley
    (heldigvis arbejder jeg kun 2hverdage om ugen - nogle gange lidt vikar ved siden af. så han er kun i bh 6-7 timer de dage jeg har fri hvor jeg ikk holder ham hjemme.. men mange børn er i børnehave alle hverdage fra 6.30-7 tiden og til en 16-17 tiden når mor og far arbejder langt væk osv.. er det så også forkert de ikke sover inde hos os??
    ved godt de leger med andre børn i børnehaven men de har jo slet ikke den nære og tætte kontakt som hjemme ved mor/far...

ikk efter min mening.. smiley

• #19   17. maj 2010 Vores hunde vælger selv. De store har hver deres vattæppe på hver sin side af sengen, som du bruger lidt på skift. Nogle gange ligger de der begge to - og andre gange ligger de i sofaen inde i stuen. Men det skal lige tilføjes, at sofaen i stuen er måske 3-4m væk fra fodenden af sengen, og der er ingen døre imellem, så jeg tror ikke ligefrem, de føler sig alene.

Lanka sover oppe i sengen - under dynen. Pga. åbne vinduer fryser hun ganske enkelt, hvis hun skal sove andre steder smiley

• #20   17. maj 2010 mopsejer
    ja jeg er nu også mere bekymret omkring børnene end hunden smiley

jeg har dog meget tid med mine tre rødder, men det har deres far desværre ikke fordi han arbejder i butik og kommer sent hjem smiley

• #21   17. maj 2010 Kan slet ikke forestille mig ikke at ha hundene i soveværelset om natten.
    Heller ikke selvom de kun er alene hjemme hver anden uge når Michael er på daghold.

• #22   17. maj 2010 men bortset fra det så har mine børn altså sovet hos os i mange år de to store er lige stoppet, og den lille gør det stadig mange nætter han bliver 4 om et par måneder

• #23   17. maj 2010 Mopseejer, ingen taler om rigtig og forkert - det er blot reflektionen, jeg efterlyser.

Omkring børn - jeg har ingen børn, så det behøver jeg ikke at tage stilling til.
    Men jeg er da af den mening, at hvis man både har børn og dyr, så skal man stadig varetage begges behov ;o)

Det, der så ikke vides er, hvad hundens behov egentlig er....

• #24   17. maj 2010 Sunshine, jeg oplever BESTEMT heller ikke, at sovetiden kan opveje samvær med hunden i de vågne timer... på ingen måde overhovedet. Jeg synes egentlig heller ikke jeg har set, at nogen har skrevet sådan?

MEN - jeg selv ville ikke have det ret godt med at lade hunden sove alene, hvis den også var alene 8 timer hver dag.

• #25   17. maj 2010 Sofus sover på sit tæppe i soveværelse - men nogle gange går han ind i sin kurv i stuen ! Om sommeren kan han godt finde på at ligge sig ud i bryggerset for da er klinkerne kølige ! Men døren er aldrig lukket ! Han er næsten aldrig alene for lige pt. er jeg hjemme altid !

• #26   17. maj 2010 men CH hunden gør vel hvad den har behov for også??
    så når Tulle vælger at sove i stuen, er det vel fordi hun ikke føler behov for at gå ind og sove i samme rum som os??

nogle gange i vinters lå kæresten på en seng i stuen og sov og der sov hun oftes i sin yndlings stol alligevel..

hvis hunden føler behov for at være sammen med mennesket om natten, så ville den vel også gøre det når der er fri adgang? bare mine tanker om det.

• #28   17. maj 2010 Mopseejer - når der ikke er lukket mellem hunden og ejeren, så går jeg ud fra, at hunden gør, som den har lyst til og dermed sørger for at dække sit ejet behov.

Men er der lukket, så er det jo svært at vide, hvad hunden foretrækker.

• #29   17. maj 2010 af netop samme grund sover Coda hvor hun vil (dvs oftest hos mig)

• #30   17. maj 2010 Vi har soveværelse i kælderen og hunden sover i stuen.. vi har 3 etager, bor i en stor villa..
    Han har ingen problemer med det, når vi kommer op og ser til ham (han er en hvalp så vi vil være sikker på der ikke er nogen problemer) ligger han og snorker. Han piver aldrig og der er slet ingen problemer..
    Men ellers kan vi godt tage ham med ned i kælderen og sove, men det virker næsten som om han foretrækker at være oven på i stuen da der er mere plads og mere legetøj til hvis han ikke gider sove ;).

• #31   17. maj 2010 Jamen kan da ikke se det værre at vores hunde sover selv, det gør vores børn jo også !!
    Tror hvis vi tæller timer, har de fleste hunde ligeså mange timer med forældrene som ungerne, synes endda tit hundene får en forfordeling i kraft af ene tid på gåture ?!?

Jeg er hjemmegående, så mine hunde er kun alene om natten og når vi skal noget.. Af princip tager vi dem meget sjældent med i byen...

• #32   17. maj 2010 Jeg vil mene, at hvis man har hund og er væk ca. 10 timer dagligt og hunden sover for sig selv, så burde man ikke have hund.Der kan joikke være meget kvalitetstid sammen med den

Var jeg ikke gift med en førtidspensionist havde jeg ikke hund.

Selvom man sover sammen, så er den en del af flokken, ulve og andre vildhunde sover jo ikke alene

• #33   17. maj 2010 Bettina, selvom jeg ikke synes at vi kan sammenligne hunde og børn, så bliver jeg nødt til at spørge om hvor mange timer menneskebørn er alene hver dag?

De færreste er vist alene en arbejdsdag, og hvis de er, så bliver der lavet om på det, når de sociale myndigheder blander sig ;o)

• #34   17. maj 2010 Jeg har tit tænkt på det for Kenzo kan ikke komme ovenpå så han sover alene neden under fra 23 til 6 30 og så er han også alene 2 til 3 timer om dagen
    han virker nu lige glad han sover bare men jeg tror godt han ved om vi er hjemme eller oven på
    Men jeg har det svært med det men der er ikke rigtig noget at gøre ved det
    Jo sove på sofaen eller sætte sengen i stuen men det får jeg suk aldrig manden med på hi hi hi

• #35   17. maj 2010 Mener så heller ikke man skal og kan sammenligne hunde og børn...
    Her er vores hund en hund... En højt skattet hund vel og mærket, men dog en hund...
    Grunden til vi ikke har vuffi i soveværelset er såre simpel..
    Vores soveværelse ligger på 1 sal, og jeg ønsker ikke vuffi skal løbe op og ned af trapper...Og det skisme tungt at bære 30 kg op og ned ...

Om det er synd eller forkert... Tja det er vel en smagssag... Eva har aldrig brokket sig.. Hverken med hylen eller piveri når vi går op i seng, for hun sover selv når vi går op...

Og godt nok kan hun ikke se os, men der er ingen lukkede døre så høre os kan hun... Så helt afskærmet er hun jo ikke

• #36   17. maj 2010 Nu er vores jo ikke allene selv om de sover for sig selv de har jo stadig deres flok (de er 5 ialt) og så må jeg give sunshine ret i indlægende... det lyder somom man retfærdigøre mange timer alene ved at man så har hunden liggende i samme rum som en selv om natten i det sidste indlæg hun referere til!

og i vores tilfælde er det stort set kun om natten og i evt. handle eller hvis vi skal noget de er alene... da jeg går hjemme pt. og manden er hjemme kl 12 og er på arbejde min 4timer hvor hunden sover, så realt vil de kun være alene hvis jeg arbejdede i ca. 4 timer inden manden kom hjem igen...

• #37   17. maj 2010 For mig lyder det godt nok lidt omvendt og temmelig søgt.

Jeg ser ikke lige nogen retfærdiggørelse i det, det må jeg indrømme. Faktisk kan jeg slet ikke rigtig forstå, hvordan I ræssonerer jer frem til at det var det, det skulle være.

For mig er det mere - når nu det ER sådan at hunden er alene i mange timer om dagen, så bliver det ikke bedre af, at den også er det om natten....
    (og her taler jeg om det citerede eksempel)

• #38   17. maj 2010 Jeg havde hund i soveværelset, da jeg kun havde en hund - netop fordi jeg ikke brød mig om, at han skulle være alene en arbejdsdag + en hel nat. Da jeg fik hund nummer 2, kom de ud af soveværelset, men dog kun lige udenfor med en babylåge imellem.

Nu hvor min tæve snart skal have hvalpe, er hun og hvalpekassen kommet ind ved siden af min seng og de to andre hunde sover, hvor de plejer.

Jeg ved ikke, om det kun var min samvittighed jeg hjalp ved at have hund i soveværelset, da der kun var en... det er da muligt... :o)

• #40   18. maj 2010 Ja, det er jo svært at vide hvad hunden tænker og om den føler sig mere alene i et rum for sig selv mens ejeren sover, i forhold til at have muligheden for at tilvælge at være i nærheden af ejeren, mens ejeren sover.

Jeg selv har valgt at lade tvivlen komme hunden til gode. Han vælger selv, hvor han vil være, og det foregår en del af natten hos os og en del af natten andre steder i huset - til tider i haven.

• #41   18. maj 2010 willum vælger selv hvor han vil sove, ved siden af sengen eller i kurven, han ligger altid i kurven, og jeg går pt hjemme så de er vel alene 1-2 timer, men ikk hver dag

• #42   18. maj 2010 Nu kan man igen ikke drage sammenligning mellem hunde og mennesker, men jeg kan ikke andet end at lade tanken strejfe mig - for jeg kan i den grad mærke, om jeg sover alene eller ej ;o)

Det troede jeg faktisk var ganske almindeligt for mennesker, men det kan da være, jeg er en særlig når det kommer dertil..

Det er da bestemt også langt rarere hvis hverken dyr, voksne eller børn mærker at de er alene, når de skal sove/sover. Men jeg må indrømme, at det tvivler jeg en del på.

• #43   18. maj 2010 Det tror jeg nu er at over-psykologisere det lidt ;o)

• #44   18. maj 2010 Woops - det var til Anne P ;o)

• #45   18. maj 2010 Ganske vist er hunden et flokdyr, men at det dermed betyder at flokken behøver være i fysisk kontakt al den tid man er sammen, synes jeg er lidt overdrevet.

Hunden er jo ikke alene, blot fordi at man sover i sit soveværelse og hunden sover i stuen. Jeg er ganske sikker på at den kan skelne imellem at man er væk fra hjemmet og at man sover i et tilstødende værelse.

Jeg synes efterhånden det bliver mere og mere overdrevet hvilke krav man skal kunne opfylde for at være hundeejer. Man må ikke arbejde 8 timer om dagen, man må ikke arbejde ret langt fra hjemmet og man må så heller ikke lade hunden sove andre steder end ovenpå en, for at sikre at hundens behov opfyldes. Hvis man tillader sig alligevel at arbejde, have transporttid eller lade hunden sove i sofaen, så bør man ihvertfald lære sig telepatisk kontakt til kræet......

• #46   18. maj 2010 Mie, der er da ingen der kræver noget i denne forbindelse.

Mener du ikke, at reflektionen er relevant?

• #47   18. maj 2010 Anne P - jeg må indrømme, at jeg synes det lyder temmelig søgt.

Det vil sige, at man måske også skulle kigge på, om mennesker der har hunde med alene hjemme problemer måske selv har nogle psykiske issues som de overfører til hunden, når de går hjemmefra?

Ja, hunde bliver påvirket af vores sindstemning, men de er umiddelbare i måden de opfanger den på.

Hvis den teori har noget på sig, så bliver hundehold for alvor en kompliceret sag - så skal vi alle først til psykolog før vi kan få hund *GG*

Jeg formoder, at dem, der har det bedst med at have hunden hos sig, har det - og dem, der har det bedst med at hunden sover et andet sted, gør det.
    Og så reagerer hunden ud fra, hvordan DEN har det - nogen kan det, andre kan det ikke. Og så må ejeren vælge sine kampe.

• #48   18. maj 2010 CH, næh, det gør jeg egentlig ikke.
    Jeg kan slet ikke se at der burde tænkes mange og lange tanker omkring hvor hunden sover om natten, hvis man tillader sig samtidig at have et arbejde.

Men mange på denne side mener jo ikke at man overhovedet bør eje en hund hvis man arbejder i 8 timer. Hvis man så ydermere foretrækker sit soveværelse hundefrit, så er man jo nærmest ignorant, hvis man alligevel mener sig i stand til at have lyst til og have mulighed for at have hund.

• #49   18. maj 2010 Mie, jeg synes du lægger noget værdi i det, som jeg ikke helt ved hvor kommer fra?

Du ironiserer lidt over det - hvorfor?

Er det fordi, det måske alligevel er en tanke værd, men at den tanke kunne ende med at give dårlig samvittighed?

• #50   18. maj 2010 CH, ganske simpelt fordi jeg ikke forstår behovet for at være fordømmende..

Og du behøver ikke forsøge at analysere på min samvittighed over hvor mine hunde sover om natten. Den har jeg ingen kvaler med.

• #51   18. maj 2010 Som I dog tager på vej - jeg stiller et spørgsmål ud i luften ;o)

Fordømmende? Næppe. Reflekterende, i den grad.

Mie, jeg har ikke analyseret på dig overhovedet - så du behøver ikke at fare i flint. Men jeg er da overrasket over så voldsom en reaktion, det medgiver jeg ;o)

Og så giver det mig en STOR undren, at du synes det at reflektere over hundehold er det samme som at være fordømmende. Jeg forstår ikke helt, hvordan du kommer frem til det.

Ønsker du ikke at reflektere over det, endsige debattere det, så er det jo dig helt frit for at lade være - og jeg fortæller ikke dig eller andre, hvordan man SKAL holde hund. Det må folk selv om - som jeg har skrevet tidligere, så ved jeg ikke, hvad der er rigtigt, men jeg vil hjertens gerne tænke over det....

• #52   18. maj 2010 CH, jeg gengiver lige dit startindlæg:
    "Det er der jo en del, der vælger og min tanke er altid, hvor mange timer i døgnet hunden i så fald reelt er alene?"

I den ene sætning læser jeg i høj grad en fordømmelse af de hundeejere der vælger at lade hunden sove andre steder end sammen med deres ejer. Og svarene på dit indledende spørgsmål viser mig at jeg ikke er den eneste der har læst dit spørgsmål således, sådan som folk har travlt med at forklare hvorfor de har taget de valg de har.

Sjovt som du altid har svært ved at forstå den reaktion du indimellem får på dine spørgsmål "stillet ud i luften"....

• #53   18. maj 2010 Jeg må indrømme, at så vidt jeg kan se her, så er du den første, der reagerer negativt. Andre har svaret, vi har haft fin dialog uden nogen er blevet slået i hovedet - før nu, hvor DU har behov for at slå fra dig og være lidt personlig ;o)

Jeg tillader mig at fortsætte med at stille spørgsmål til reflektion om hundehold og du er velkommen til at deltage - du er også velkommen til at lade være, hvis du til stadighed finder reflektion fordømmende.

Og nu tilbage til topic, tak.

• #54   18. maj 2010 Hvor er lige det fordømmende i denne tråd ??

Jeg læser en masse reflektioner om hvor hunden skal sove, men ingen fordømmelse...

Som der jo også står længere oppe i tråden, holder vi alle hund som vi finder det korrekt...Nogen finder det så korrekt at hunden sover i samme rum som dem , andre at de sover seperat... Noget fungerer for den ene , noget andet for andre....

• #55   18. maj 2010 Og da jeg jo er en af dem der måske skulle fordømmes. Da vores hund ikke sover i vores soveværelse..

Jeg føler mig ikke fordømt :0)
    Og har absolut heller ikke dårlig samvittighed ;0)

• #56   18. maj 2010 Anne P - jeg er HELT enig med dig i, at man sagtens kan fremelske problemer, men jeg tror der skal mere til en følelser - det skal følges op af adfærd. Ellers tror jeg ikke det bliver konkret for hunden.

Så klart at nogen får lavet hunde, der er bange for både det ene og det andet, ingen tvivl om det.

Men jeg tror stadig, det er en overfortolkning at sige (hvis det så er det du siger, det er jeg usikker på) at hvis en hund har problemer med at sove alene om natten, så er det fordi hundeejeren er utryg, føler sig ensom eller lignende ;o)

• #57   18. maj 2010 Sunshine bare rolig, det ER feset ind, at du gerne ville lave en finke til mig - og fred være med det, har du behov for det, så gør du det. Men nu er det gjort, kan vi så komme videre?

• #58   18. maj 2010 Du milde kineser *GG*

• #59   18. maj 2010 CH, jeg har skam kommenteret sagligt på din 'reflekteren' omkring at lade hunde sove væk fra flokken, men hvis lige præcis den del af mine indlæg blev overset, så skriver jeg det gerne igen:

"Hunden er jo ikke alene, blot fordi at man sover i sit soveværelse og hunden sover i stuen. Jeg er ganske sikker på at den kan skelne imellem at man er væk fra hjemmet og at man sover i et tilstødende værelse. "

• #60   18. maj 2010 Anne P - det tror jeg du har fuldstændig ret i.

• #61   18. maj 2010 anne p
    det var også det vi valgte, en engelsk skal ikke gå på trapper, og jeg nægter simpelthen at slæbe 25 kg op og ned af trapperne for at han skal ligge i soveværelset, hvor jeg så oven i købet ville skulle vække ham for at bære ham derop, da han ligger sig før vi går i seng

Kommentér på:
Dem med hund der sover i et andet rum

Annonce