3.905 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
57 Svar
Dem med hund der sover i et andet rum Dem med hund der sover i et andet rum
Det er der jo en del, der vælger og min tanke er altid, hvor mange timer i døgnet hunden i så fald reelt er alene?
Har du tal på det?
0 synes godt om
dec 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.516
Min vælger nu om han vil sove sammen med os, eller i et andet rum. Døren er ALDRIG lukket...
apr 2007
Følger: 52 Følgere: 48 Hunde: 2 Emner: 434 Svar: 2.017
så de er pt. alene ca 10timer fordelt over hele døgnet ca. 2 timer om dagen og rester er nat hvor alle aligevel sover, hvis vi tager en dag hvor der bliver handlet osv.
men det er da i mine øjne fuldstandig underordnet om hunden ligge i samme rum som mig eller for dem selv når vi sover vi bruger jo ikke tid på dem når vi sover og jeg gider ikke sove med 5 hunde+ 2små børn + 2 voksne i samme lille soveværelse det er for meget... og tror egentlig også hunden synes det er rat især om sommeren ikke at skulle "klumpe" for at der er plads...
aug 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 61 Svar: 1.124
Fra kl. 22 aften til kl 6 morgen
Og så lidt klattid i løbet af dagen...
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.082
så de sover sammen nede i sofaen..
Men en gang imellem så tager vi dem med op, eller sover på en luftmadres i stuen....
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 73 Svar: 795
Hun elsker sin kurv i gangen og lægger sig ofte derud i løbet af dagen, når hun hviler sig.
Hov, det var jo egentlig slet ikke det spørgsmålet gik ud på ;o)
Hun er stort set kun alene om natten, da begge hunde næsten altid er med mig på arbejde og hvor jeg ellers tilbringer min tid - træningspladsen eksempelvis ;o)
apr 2007
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 578
aug 2006
Og med den aktivitet der er her hele dagen, får Evapigen ikke hvilet meget i løbet af dagen. Så hun har så absolut behov for sin skønhedssøvn..
Eva er en noget usædvanlig gårdhund ;0)
mar 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 46 Svar: 236
apr 2007
apr 2007
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.082
han lagde sig til at sove ca 1 time før vi gik i seng og hvis han ikke blev vækket om morgenen for at komme ud så sov/sover han også til et par timer efter vi er stået op.
nu er vi så flyttet i stuen og sove (så børnene har kunnet få hver deres værelse)
og helt ærlig tror jeg det er nøjagtigt det samme for Link som da vi sov oven på.
han ligger sig i sin sækkepude, en times tid før vi går i seng, og der ligger han også og snorker længe efter vi er stået op.
i dag timerne er han ikke meget alene, jeg er kun i skole tre dage om ugen fra 8.30-14 (ofte kortere og færre dage) og vi er sjældent nogle steder om aftenen.
jun 2007
Hunden er et flokdyr og er den først alene 10 timer, mens vi er på arbejde, måske to timer, mens vi handler osv og dernæst 8 timer, mens vi sover. Ja, så er det reelt set kun 4 timer vi er sammen med den. Det er i mine øjne alt for lidt!
jun 2007
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.974
Men før hun begyndte at spise min søns bamser og legesager der sov hun ofte inde i sengen med ham , men det slut nu da hun så tygger i hvad der nu lige er spændene
Og vil sige som andre, vi sover alligevel så der er de ikke mere sammen med os om de sover med os eller andre steder i huset.
har i regnet på hvor få timer man i hverdagen er sammen med sine børn?
Jeg er sammen med min søn 1 time om morgenen (de dage jeg arbejder) og så henter hans far ham så de er sammen 4-5 timer inden han kommer i seng.. det er da heller ikke meget
(heldigvis arbejder jeg kun 2hverdage om ugen - nogle gange lidt vikar ved siden af. så han er kun i bh 6-7 timer de dage jeg har fri hvor jeg ikk holder ham hjemme.. men mange børn er i børnehave alle hverdage fra 6.30-7 tiden og til en 16-17 tiden når mor og far arbejder langt væk osv.. er det så også forkert de ikke sover inde hos os??
ved godt de leger med andre børn i børnehaven men de har jo slet ikke den nære og tætte kontakt som hjemme ved mor/far...
ikk efter min mening..
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 520 Svar: 12.515
Lanka sover oppe i sengen - under dynen. Pga. åbne vinduer fryser hun ganske enkelt, hvis hun skal sove andre steder
sep 2007
ja jeg er nu også mere bekymret omkring børnene end hunden
jeg har dog meget tid med mine tre rødder, men det har deres far desværre ikke fordi han arbejder i butik og kommer sent hjem
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.737
Heller ikke selvom de kun er alene hjemme hver anden uge når Michael er på daghold.
sep 2007
aug 2006
Omkring børn - jeg har ingen børn, så det behøver jeg ikke at tage stilling til.
Men jeg er da af den mening, at hvis man både har børn og dyr, så skal man stadig varetage begges behov ;o)
Det, der så ikke vides er, hvad hundens behov egentlig er....
aug 2006
MEN - jeg selv ville ikke have det ret godt med at lade hunden sove alene, hvis den også var alene 8 timer hver dag.
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.315
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.974
så når Tulle vælger at sove i stuen, er det vel fordi hun ikke føler behov for at gå ind og sove i samme rum som os??
nogle gange i vinters lå kæresten på en seng i stuen og sov og der sov hun oftes i sin yndlings stol alligevel..
hvis hunden føler behov for at være sammen med mennesket om natten, så ville den vel også gøre det når der er fri adgang? bare mine tanker om det.
aug 2006
Men er der lukket, så er det jo svært at vide, hvad hunden foretrækker.
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 1.026
feb 2010
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 102
Han har ingen problemer med det, når vi kommer op og ser til ham (han er en hvalp så vi vil være sikker på der ikke er nogen problemer) ligger han og snorker. Han piver aldrig og der er slet ingen problemer..
Men ellers kan vi godt tage ham med ned i kælderen og sove, men det virker næsten som om han foretrækker at være oven på i stuen da der er mere plads og mere legetøj til hvis han ikke gider sove ;).
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.059
Tror hvis vi tæller timer, har de fleste hunde ligeså mange timer med forældrene som ungerne, synes endda tit hundene får en forfordeling i kraft af ene tid på gåture ?!?
Jeg er hjemmegående, så mine hunde er kun alene om natten og når vi skal noget.. Af princip tager vi dem meget sjældent med i byen...
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
Var jeg ikke gift med en førtidspensionist havde jeg ikke hund.
Selvom man sover sammen, så er den en del af flokken, ulve og andre vildhunde sover jo ikke alene
aug 2006
De færreste er vist alene en arbejdsdag, og hvis de er, så bliver der lavet om på det, når de sociale myndigheder blander sig ;o)
sep 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 105 Svar: 951
han virker nu lige glad han sover bare men jeg tror godt han ved om vi er hjemme eller oven på
Men jeg har det svært med det men der er ikke rigtig noget at gøre ved det
Jo sove på sofaen eller sætte sengen i stuen men det får jeg suk aldrig manden med på hi hi hi
aug 2006
Her er vores hund en hund... En højt skattet hund vel og mærket, men dog en hund...
Grunden til vi ikke har vuffi i soveværelset er såre simpel..
Vores soveværelse ligger på 1 sal, og jeg ønsker ikke vuffi skal løbe op og ned af trapper...Og det skisme tungt at bære 30 kg op og ned ...
Om det er synd eller forkert... Tja det er vel en smagssag... Eva har aldrig brokket sig.. Hverken med hylen eller piveri når vi går op i seng, for hun sover selv når vi går op...
Og godt nok kan hun ikke se os, men der er ingen lukkede døre så høre os kan hun... Så helt afskærmet er hun jo ikke
apr 2007
og i vores tilfælde er det stort set kun om natten og i evt. handle eller hvis vi skal noget de er alene... da jeg går hjemme pt. og manden er hjemme kl 12 og er på arbejde min 4timer hvor hunden sover, så realt vil de kun være alene hvis jeg arbejdede i ca. 4 timer inden manden kom hjem igen...
aug 2006
Jeg ser ikke lige nogen retfærdiggørelse i det, det må jeg indrømme. Faktisk kan jeg slet ikke rigtig forstå, hvordan I ræssonerer jer frem til at det var det, det skulle være.
For mig er det mere - når nu det ER sådan at hunden er alene i mange timer om dagen, så bliver det ikke bedre af, at den også er det om natten....
(og her taler jeg om det citerede eksempel)
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.176
Nu hvor min tæve snart skal have hvalpe, er hun og hvalpekassen kommet ind ved siden af min seng og de to andre hunde sover, hvor de plejer.
Jeg ved ikke, om det kun var min samvittighed jeg hjalp ved at have hund i soveværelset, da der kun var en... det er da muligt... :o)
aug 2006
Jeg selv har valgt at lade tvivlen komme hunden til gode. Han vælger selv, hvor han vil være, og det foregår en del af natten hos os og en del af natten andre steder i huset - til tider i haven.
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 898
aug 2006
Det troede jeg faktisk var ganske almindeligt for mennesker, men det kan da være, jeg er en særlig når det kommer dertil..
Det er da bestemt også langt rarere hvis hverken dyr, voksne eller børn mærker at de er alene, når de skal sove/sover. Men jeg må indrømme, at det tvivler jeg en del på.
aug 2006
aug 2006
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.518
Hunden er jo ikke alene, blot fordi at man sover i sit soveværelse og hunden sover i stuen. Jeg er ganske sikker på at den kan skelne imellem at man er væk fra hjemmet og at man sover i et tilstødende værelse.
Jeg synes efterhånden det bliver mere og mere overdrevet hvilke krav man skal kunne opfylde for at være hundeejer. Man må ikke arbejde 8 timer om dagen, man må ikke arbejde ret langt fra hjemmet og man må så heller ikke lade hunden sove andre steder end ovenpå en, for at sikre at hundens behov opfyldes. Hvis man tillader sig alligevel at arbejde, have transporttid eller lade hunden sove i sofaen, så bør man ihvertfald lære sig telepatisk kontakt til kræet......
aug 2006
Mener du ikke, at reflektionen er relevant?
aug 2006
Det vil sige, at man måske også skulle kigge på, om mennesker der har hunde med alene hjemme problemer måske selv har nogle psykiske issues som de overfører til hunden, når de går hjemmefra?
Ja, hunde bliver påvirket af vores sindstemning, men de er umiddelbare i måden de opfanger den på.
Hvis den teori har noget på sig, så bliver hundehold for alvor en kompliceret sag - så skal vi alle først til psykolog før vi kan få hund *GG*
Jeg formoder, at dem, der har det bedst med at have hunden hos sig, har det - og dem, der har det bedst med at hunden sover et andet sted, gør det.
Og så reagerer hunden ud fra, hvordan DEN har det - nogen kan det, andre kan det ikke. Og så må ejeren vælge sine kampe.
feb 2006
Jeg kan slet ikke se at der burde tænkes mange og lange tanker omkring hvor hunden sover om natten, hvis man tillader sig samtidig at have et arbejde.
Men mange på denne side mener jo ikke at man overhovedet bør eje en hund hvis man arbejder i 8 timer. Hvis man så ydermere foretrækker sit soveværelse hundefrit, så er man jo nærmest ignorant, hvis man alligevel mener sig i stand til at have lyst til og have mulighed for at have hund.
aug 2006
Du ironiserer lidt over det - hvorfor?
Er det fordi, det måske alligevel er en tanke værd, men at den tanke kunne ende med at give dårlig samvittighed?
feb 2006
Og du behøver ikke forsøge at analysere på min samvittighed over hvor mine hunde sover om natten. Den har jeg ingen kvaler med.
aug 2006
Fordømmende? Næppe. Reflekterende, i den grad.
Mie, jeg har ikke analyseret på dig overhovedet - så du behøver ikke at fare i flint. Men jeg er da overrasket over så voldsom en reaktion, det medgiver jeg ;o)
Og så giver det mig en STOR undren, at du synes det at reflektere over hundehold er det samme som at være fordømmende. Jeg forstår ikke helt, hvordan du kommer frem til det.
Ønsker du ikke at reflektere over det, endsige debattere det, så er det jo dig helt frit for at lade være - og jeg fortæller ikke dig eller andre, hvordan man SKAL holde hund. Det må folk selv om - som jeg har skrevet tidligere, så ved jeg ikke, hvad der er rigtigt, men jeg vil hjertens gerne tænke over det....
feb 2006
"Det er der jo en del, der vælger og min tanke er altid, hvor mange timer i døgnet hunden i så fald reelt er alene?"
I den ene sætning læser jeg i høj grad en fordømmelse af de hundeejere der vælger at lade hunden sove andre steder end sammen med deres ejer. Og svarene på dit indledende spørgsmål viser mig at jeg ikke er den eneste der har læst dit spørgsmål således, sådan som folk har travlt med at forklare hvorfor de har taget de valg de har.
Sjovt som du altid har svært ved at forstå den reaktion du indimellem får på dine spørgsmål "stillet ud i luften"....
aug 2006
Jeg tillader mig at fortsætte med at stille spørgsmål til reflektion om hundehold og du er velkommen til at deltage - du er også velkommen til at lade være, hvis du til stadighed finder reflektion fordømmende.
Og nu tilbage til topic, tak.
aug 2006
Jeg læser en masse reflektioner om hvor hunden skal sove, men ingen fordømmelse...
Som der jo også står længere oppe i tråden, holder vi alle hund som vi finder det korrekt...Nogen finder det så korrekt at hunden sover i samme rum som dem , andre at de sover seperat... Noget fungerer for den ene , noget andet for andre....
aug 2006
Jeg føler mig ikke fordømt :0)
Og har absolut heller ikke dårlig samvittighed ;0)
aug 2006
Så klart at nogen får lavet hunde, der er bange for både det ene og det andet, ingen tvivl om det.
Men jeg tror stadig, det er en overfortolkning at sige (hvis det så er det du siger, det er jeg usikker på) at hvis en hund har problemer med at sove alene om natten, så er det fordi hundeejeren er utryg, føler sig ensom eller lignende ;o)
aug 2006
aug 2006
feb 2006
"Hunden er jo ikke alene, blot fordi at man sover i sit soveværelse og hunden sover i stuen. Jeg er ganske sikker på at den kan skelne imellem at man er væk fra hjemmet og at man sover i et tilstødende værelse. "
aug 2006
sep 2007
det var også det vi valgte, en engelsk skal ikke gå på trapper, og jeg nægter simpelthen at slæbe 25 kg op og ned af trapperne for at han skal ligge i soveværelset, hvor jeg så oven i købet ville skulle vække ham for at bære ham derop, da han ligger sig før vi går i seng
Dem med hund der sover i et andet rum