{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
963 visninger | Oprettet:

DDB - sterilisering/p-sprøjter? {{forumTopicSubject}}

Jeg har kontaktet min dyrlæge idag for, at få en pris på en sterilisation.
Han spørger efter hvad race det er og anbefaler herefter p-sprøjter istedet, da risikoen for, at hun vil få problemer med, at holde på vandet er relativ stor.

Vi snakker så om p-sprøjter og jeg spørger om ikke der er risiko for diverse tillægssygdomme og her svarer han, at jo det er der, men de skulle det ske, sker oftest når hunden er godt oppe i alderen og her føler jeg lidt, at han tænker, at DDBén ikke er en race der bliver så forfærdelig gammel.

Jeg er nu i syv sind, da vi også snakkede om dårligt hjerte og den risiko en operation indebærer.

Personligt har jeg ikke lyst til, at give hende p-sprøjter, men samtidig så vil jeg da hellere have hende i måske de næste 4-5 år uden de forhåbentlig store problemer end risikere, at miste hende under en operation.

Det skal siges, at jeg ikke ved om hun har dårligt hjerte, men har fundet ud af, at risikoen for, at hun har dette er relativ stor:(

Men når nu min dyrlæge siger som han gør, så vil jeg gerne høre om DDB generelt har svære ved en sterilisation mht komplikationer med, at holde på vandet end andre racer?

Synes godt nok det er svært det her.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DDB - sterilisering/p-sprøjter?
  • #1   17. maj 2010 Ja, den er svær. Nærmest som pest eller kolera. Jeg kan/ vil ikke rådgive dig om dette.

  • #2   17. maj 2010 Nej jeg aner heller ikke hvad jeg skal stille op lige nu.

    Gør jeg intet, jamen så risikerer jeg også diverse sygdomme, når hun ikke skal have hvalpe.

    Og har en hanhund som vil stresse lidt når hun er løb.

    Ja - jeg føler det som et valg mellem pest eller kolera.



  • #3   17. maj 2010 Altså hjertet kan du jo få tjekket inden en evt operation. Så er det da en ting mindre at bekymre sig om.

    Jeg ville være ked af at skulel give p-sprøjte, men hvis bivirkninger ved sterillisation er hyppigt forekommende ved DdB er det self ikke helt så enkelt.

    Personligt havde jeg måske overvejet at undlade nogen af delene, og ganske enkelt tage løbetiderne med de par gange om året, hvis der da ikke er problemer i form af falsk drægtighed e.l.


  • #4   17. maj 2010 Har din opdrætter ikke fået hjertescannet hende, da hun var hvalp? Hmmm... Underligt...

  • #5   17. maj 2010 Jeg tænker også om jeg bare skal lade være med, at gøre noget?

    At hun kommer i løb hvert halve år genere ikke mig på nogen måde - min hanhund er ikke kastreret endnu, men bliver det.

    Hun har lige været i løb og der var da et par halv søvnløse nætter pga en frustreret herre, men ingen gik fra foderet eller tabte sig.
    Syntes ikke det var så slemt som frygtet.

    Men så vidt jeg er orienteret, så anbefales det, at sterilisere hvis man ikke skal have hvalpe, da risikoen for livmoderhalskræft øges (medmindre tæven får hvalpe)
    Men så igen, så er der jo også bivirkninger ved de p-sprøjter.

    Det bedste er nok bare, at lade hende gå så.
    At risikere at ende med en hund der ikke kan holde på vandet er ikke værdigt og at risikere, at miste hende under en operation vil jeg ikke kunne tilgive mig selv.

    Og bliver min hanhund kastreret, så bliver det måske endda endnu lettere, at komme igennem løbetiderne.





  • #7   18. maj 2010 Inden beslutningen bliver truffet, ville jeg måske lige prøve at forhøre mig om andre dyrlægers erfaringer, og self andre DdB-ejeres erfaringer.

  • #8   18. maj 2010 Jeg kender et par DdB-tæver, der er steriliserede og de har ingen problemer med inkontinens.. Jeg ville altid foretrække at få min hund steriliseret, fremfor hormonbehandlet..
    Hvilken dyrlæge bruger du? Jeg ville tage ind på et lidt større sted og få hende opereret, der er du sikker på at de har opdateret narkoseovervågning og stor rutine i at sterilisere større hunde..


  • #10   18. maj 2010 Nej jeg har også besluttet enten ikke, at gøre noget eller få hende sterialiseret.

    Men skal hun sterialiseres, så skal hun ihvertfald testes først.

    Jeg vil gerne tale med nogle flere dyrlæger omkring den problematik min egen dyrlæge har nævnt.

    Kan i anbefale nogle gode dyrlæger her i Jylland - gerne midt og vestjylland.
    Hvad med Herning?
    Holstebro har jeg ikke gode erfaringer med, så der bliver det ikke.



Kommentér på:
DDB - sterilisering/p-sprøjter?

Annonce