{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
970 visninger | Oprettet:

Undren : Ændring af adfærd {{forumTopicSubject}}

Jaeh nu har jeg i lang tid undret mig over dette, og i da kom der endnu en episode som fik mig til at ville høre jeres mening.

Vi har her hjemme en 6 årig Labrador formel 1. En sød og hengiven hund, men meget understimuleret, det er jeg dog ved at rette op på selvom jeg ikke har tiden til det og det egentlig er min mors hund...

Men her til problemet:
Miin mor behandler hunden som var den en lille baby og pussenusser konstant om den, og tager den noget den ikke må have, fare rundt indenfor, går i vejen, gør eller lignende griner hun som regel bare af den eller siger med en glad stemme "fie aflever" "fie hvad er det?" "fie stop nu" hvilket resultere i at hunden INGEN respekt har for hende overhovedet... og hun er p*sse uopdragen når min mor er til stede.. en ren pestilens at være omkring..
Min mor går aldrig tur med hende, max en gang om måneden.. hvilket jo er ALT for lidt for en labrador, da hun er meget energisk.. hun kommer i haven flere gange om dagen for at besørge, men bliver ellers ikke aktiveret.. Jeg selv er ikke hjemme da jeg altid er hos venner eller lignende. Så dette er jo også en stor del af grunden til at hunden opføre sig uopdragent

Episoden i dag:

I morges var jeg ude på en dejlig tur, hun lystrede super fint i linen og var meget obs på mine signaler og kommandoer, så derfor besluttede jeg at slippe hende løs ca 600 m før vi var hjemme.. gav kommandoen plads og hun gik lige så fint ved siden af, forsøgte at stikke snuden i jorden et par gange men stoppede promte ved kommandoen "EY" var super stolt at hunden og roste den meget da vi kom hjem smiley

MEN

Så i aftes havde jeg for en gang skyld fået overtalt min mor, til at gå en tur med hunden sammen med mig, jeg har hunden i linen da hun jo som sagt slet ikke lystre min mor.. men hun ter sig som en åndsvag i min mors tilstedeværelse på turen.. før på dagen havde hun gået roligt og opmærksomt.. men der tossede hun bare rundt totalt forvirret og uopmærksom, prøvede flere gange at fange hendes opmærksomhed.. og til sidst lykkedes det og hun lystrede fint i linen.. slipper hende så og VUPTI så er hun smuttet.. det tog mig ca 20 minutter at fange hende, i mellemtiden løb hun bare rundt som en tosse..


Forstår ikke den pludselige ændrede adfærd bare fordi min mor er med på turen??

Er der nogen af jer der har en idé til hvad grunden kan være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Undren : Ændring af adfærd
  • #2   21. maj 2010 Palle P
    Tror du har meget ret i det med at det var fordi hun var med.
    Og ja det er synd at hun bare går her hjemme, og har også gentagende gange prøvet at forklare min mor at det er derfor hun er så uopdragen og hyperaktiv.. men hun får aldrig gjort noget ved det. Hvilket er rigtig synd..

    Jeg bor stadig hjemme, og er begyndt at gå med den om morgenen og om eftermiddagen hvis jeg kan nå det, men jeg er sjældent hjemme om eftermiddagen så det bliver som regel kun til en gå tur om dagen.


  • #3   21. maj 2010 Irene
    Ja det er nok det der er problemet, lufter hende også kun alene fra nu af.. for samtidig kommer jeg i et kæmpe skænderi med min mor fordi hun synes jeg er for hård ved hende, for ja jeg trækker hende hårdt tilbage på plads hvis hun trækker, men det skal jeg gøre max. 2 gange så går hun fint og har forstået at hun skal lystre.. så det føler jeg ikke er ondt på nogen måde.

    Det er sjældent jeg er hjemme til hendes spisetider, og da jeg og min mor bestemt ikke er enige om fodermængden(hun overfodre hende) har jeg valgt at melde mig ud af den del af pasningen da jeg ikke magter daglige skænderier..

    men prøver så vidt muligt at aktivere hende med forskellige ting i løbet af dagen, men som nævnt tidligere har jeg ikke meget tid


Kommentér på:
Undren : Ændring af adfærd

Annonce