{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

Allergivenlige hundesnore - findes de? {{forumTopicSubject}}

Det er lige gået op for mig, at grunden til, at den penicillinbehandling jeg lige har været igennem pga. problemer med eksemudbrud i højre hånd formentligt skyldes min hundesnor.

Jeg er fyldt med blærer i håndfladen, og højre hånd er jo den hånd, jeg går med hundesnoren i.

Har først fornyligt fået lavet en podning af, hvad det var, der var galt, da den første læge bare sagde, at det var eksem og udskrev noget steroidcreme til mig. Det virkede naturligvis ikke. Anden læge lavede så en podning, og jeg blev sat i penicillin og mente, at det var en allergisk reaktion.

Det er der jo så noget, der kan tyde på, at det er, og at det er hundesnoren.

Jeg har kylet den pågældende hundesnor ud, som formentligt er lavet af noget nylonagtigt materiale - det er sådan en snoet en med reflekser i hele vejen op.

Jeg har nu fundet den gode gamle lædersnor frem igen, men hvis jeg ikke kan tåle det materiale heller, er der så andre muligheder?

Ikke at jeg vil male fanden på væggen. Jeg køber ikke noget andet inden, at det er prøvet af, men vil da gerne lige tjekke evt. hjemmesider ud.

Er der evt. andre af jer, der har prøvet at få allergi af hundesnoren?

Jeg har døjet med det rigtigt længe, og når jeg tænker tilbage, jamen så har jeg også brugt den pågældende hundesnor i alt den tid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergivenlige hundesnore - findes de?
  • #1   22. maj 2010 Jeg vil tro, at det mest allergivenlige du kan få, er en ufarvet lædersnor.

  • #2   22. maj 2010 Hej Julie
    Tak skal du have. Dem vil jeg prøve at kigge efter, hvis det andet ikke virker.


  • #4   22. maj 2010 Jeg har også problemer med kontakt eksem fremkaldet af allergi. Sådan umiddelbart kommer jeg til at tænke på hvad farve dine hundesnor er? Der er mere sandsynligt at du er overfølsom overfor farvestoffet end for selve snoren (jeg er selv allergisk overfor et stof, der findes i mange sorte og mørkeblå farver).

  • #5   22. maj 2010 Kan det være nikkel-allergi måske??
    Måske har der været nikkel i metaldelene....


  • #6   23. maj 2010 Hejsa

    Jeg tror ikke, at der er nikkel i snoren. Den er rød og så er der et refleksmateriale i - det kan selvfølgelig også være en af de to dele og ikke selve snoren.

    Det passer godt med, at der hvor blærerne er, er også der, hvor snoren har ligget. Jeg har det ikke på fingrene, kun i håndfladen.

    Jeg ved ikke, om det er nok med en bomuldshandske for at undgå kontakt, men det er da værd at prøve, ellers har jeg nogle engangshandsker - som er meget varme i denne hede - bruger dem om natten, så jeg holder på fugten længere fra cremen.


  • #8   23. maj 2010 Geser ja jeg ligger også med engangshandsker inderst for at holde på fugten og bomuldshandsker udenpå - prøvede en gang kun med bomuldshandsker men de bliver simpelthen så ulækre synes jeg..

Kommentér på:
Allergivenlige hundesnore - findes de?

Annonce