{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Hundene slåsser! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen...
Vi har en hund der hedder Bella (nova scotia duck tolling retriever) og vores kusine har en hund der hedder Mickey (cocker spaniel) De begge kan helt fint med alle hunde. Men Bella har haft problemer med en anden hund af samme race, IKKE cocker spaniel.
Men når de er sammen begynder Mickey at bide Bella i håret under hendes ører, og Bella får Mickey ned at ligge. De knurrer ad hinanden, men ikke sådan en rigtig knorren, men en slags indre brummen.
Vi ved ikke hvorfor lige præsis hvorfor det er dem der gør. Er der nogen der ved hvad vi kan gøre? hvorfor de gør det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundene slåsser!
  • #1   24. maj 2010 Chiko er noget af det samme, men han får så ikke lov til at hilse da han bliver arrig bare de går forbi.

    En mand med en ruhåret hønsehund sparkede ham som lille fordi han stak af fra mig og løb hen for at lege. Siden da har han ikke kunnet udstå den slags hunde. Også selvom hunden er helt underdanig.
    Normalt har chiko ikke noget imod andre hunde, men det er kun den slags han ikke kan lide.


  • #2   24. maj 2010 Umiddelbart lyder det til at Bella irettesætter Mickey for bideriet, og det skal hun have lov til.

    Det er svært at vurdere når man ikke har set situationen, men hvis ikke Mickey fatter hentydningen om ikke at "bide", ville jeg gribe ind og få ham stoppet.
    Hvis han fatter det når Bella siger fra, ville jeg sandsynligvis lade det blive ved det.

    Hvis det ender i decideret slagsmål, eller hvis de "bare" har mange konflikter, ville jeg slet ikke lade dem være sammen


  • #3   24. maj 2010 altså hver gang vi prøver at skille dem ad, løber de bare hen til hinaden igen.

  • #4   24. maj 2010 jo -men to hunde der er oppe at toppes, skal typisk osse helt fjernes fra hinanden. Man kan ikke forvente at konflikten er overstået bare ved lige at tage dem fra hinanden og så slippe igen.

    Mit spørgsmål er mere: er der tale om reelt slagsmål, eller er det bare en irettesættelse?
    Stopper de igen efter Mickey er blevet lagt ned, eller bliver det ved?


  • #5   24. maj 2010 når mickey bliver lagt ned prøver den at komme op igen og bider bella så begynder de at knurre.. så råber vi ad dem altså nej. og tager dem væk fra hinanden... Så løber de bare hen igen vi tager dem væk sådan fortsætter det indtil vi tager den ene indenfor.

    men det er også som om at bella selv løbe hen til mickey hvis den lige har bidt hende og vi giver slip på dem.

    så vi kan ikke helt finde ud af det.


  • #6   24. maj 2010 Som sagt er det meget svært når man ikke kan se situationen. Men mit bud er at der bare er tale om at Bella irettesætter Mickey, og det ville jeg ikke skælde ud for

  • #7   24. maj 2010 vi siger bare nej til at de skal stoppe med at slåsse.

  • #8   24. maj 2010 jeg kan prøve at filme det en dag. så skriver jeg lige til dig. Michella*

  • #9   24. maj 2010 Hunde slåsser ikke...

    De slås,
    Igår sloges de.


  • #10   24. maj 2010 undskyld

Kommentér på:
Hundene slåsser!

Annonce