397 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Tricks.... Tricks....

Hej allesammen!

Jeg har af en adfærdsbehandler fået at vide at jeg, for at få bedre kontakt med min hund skal træne med ham 2x10 min om dagen.
Det må både være lydighed, men også gerne sjove tricks.
Det vigtigste er at vi laver noget sammen.
Lydigheden har jeg sådan set styr på, så nu efterlyser jeg nogle sjove tricks, jeg kan lære ham.

Hvilke tricks kan jeres hunde, og hvordan har I trænet for at få hunden til at forstå, hvad det er I vil ha' den til?

Håber I gider bruge lidt tid på at fortælle mig, hvad I laver af sjove ting med jeres hunde.

Jeg hopper væk fra computeren lige om lidt, men vender tilbage i aften, så I har lige 3-4 timer til at komme med jeres guldkorn *GG*

Mange hilsner, og ha en rigtig god dag fra Belinda (og Gilbert)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tricks....
  • #1   17. jan 2005 Jeg ved ikke om du har prøvet med almindelige touch øvelser - det giver hunden lidt og tænke over.... Vi plejer at tage en håndfuld godbidder i den ene hånd. Den anden hånd holder vi åben. Så sætter vi hænderne ved siden af hinanden, og så skal Baloo regne ud at han skal røre ved den åbne hånd, enten med poten eller med snuden, så udløser det en godbid fra den lukkede hånd. Lidt efter lidt kan man trække hænderne længere og længere fra hinanden. Vi er kommet dertil at vi kan sidde i hver sin ende af stuen, peter med godbidder og jeg med den åbne hånd. Så løber Baloo frem og tilbage mellem os - det synes han er vældig morsomt.... Ved ikke om det er noget du allerede har prøvet, men vi har i hvert fald meget glæde ved det. Og hvis min forklaring virkede lidt indviklet så skriv igen, så skal jeg se om jeg kan forklare det bedre, hvis du er interesseret i at bruge legen...

• #2   17. jan 2005 Hej Belinda

Neo kan vinke med begge porter, dog ikke på samme tid .... Havde lært ham at give porte, ved hjælp af en godbid ..... Kørte det vider, men brugte den hånd jeg havde godbiden i, men holdte den over hans hovedet. På samme måde som når han skulle give porte, men i sted for at sige giv porte, sagde jeg vinke i et lidt andet tonelejde *S*

Håber det giver mening *GGG*

• #3   17. jan 2005 Hej Belinda,
    Vi elsker at lave tricks hjemme hos os. Jeg træner dem med clikkeren - for det første skal hunden selv tænke lidt mere og for det andet gør det indlæringen bedre og hurtigere. Men her er nogle forslag der kan trænes både med og uden clicker:
    Lad ham hjælpe i køkkenet med at åbne og lukke skabe og skuffer. Du starter med at lære ham at åbne og når han kan det lærer du ham at lukke. Herefter kan du lægge noget yndlings legetøj i skuffen så han lærer at åbne, samle op og afleverer, lukke. Jeg binder en snor i håndtaget som hunden så skal tage fat i for at åbne/lukke Du skal bruge shaping metoden dvs trinvis indlæring. Først roses han for at kigge på skuffen, siden for at røre snoren, siden for at tage fat, siden for at rykke (åbne) ...
    Derudover kan du lærer ham high five, give me ten - det er det helt store nummer hjemme hos os. Du kan også lærer ham at bukke (fører en godbid ind i mellem hans forben) til han står med rumpen i vejret. Du kan lære ham at rulle - spille død - sidde på numsen - gå baglæns. Der er rigtig mange gode. Du kan bare spørge hvis der er nogle specifikke du gerne vil have indlærings tips til :o)
    God fornøjelse ..

• #4   17. jan 2005 Hejsa...

Her er nogle af mine tricks som ikke er blevet nævnt før.

At lære hunden stå, sit, dæk KUN på håndsignal på afstand. Også en stå fra dæk eller sit... det er der ikke så mange hunde der kan. Altså at du kan lave alle tre øvelser i helt forskellig rækkefølge. Jeg har sat en ekstra kommando på, nemlig bakke. Jeg har tre forskellige håndsignaler, ved stå viser jeg begge pegefingre, og når hunden skal gå baglæns/bakke, så vifter jeg med begge fingre.

Jeg har også lært mine hunde at lægge hovedet på jorden når de ligger ned. Altså når de er dækket af kan jeg sige: helt ned... og så lægger hunden hovedet også.

Og så er der den med at lægge hovedet på skrå... Stå foran hunden og få den til at lægge hovedet på skrå ved at sige en mærkelig lyd. Hundepibelyde som man efterligner for næsten alle hunde til at lægge hovedet på skrå... og så belønner du med det samme.

Jeg bruger klikker til al min træning, så det gør det hele nemmere med indlæringen...

God fornøjelse, du har jo fået rigeligt af forslag kan man sige ;o)

• #5   17. jan 2005 hej
    Jeg har under min uddannelse fået en masse øvelser både kontakt/lederskabs øvelser hvor der også er rigtig mange sjove imellem. Ville du være intresseret i dem. Hvis du ikke bruger klikker kan jeg kun anbefale at du prøver det det er genialt (hvis du vil have noget om klikker har jeg også det)
    Knus Jannie

• #7   17. jan 2005 Hej allesammen.

Tusind tak for jeres mange sjove øvelser. Jeg må jo tage dem lidt af gangen, ellers bliver det stakels dyr jo forvirret ;o)

Jeg har fået rigtig mange ideer til ting jeg kan gøre med min hund.

Vi startede så småt træningen i dag. og de første ting jeg har gjort er, at jeg prøver at lære ham håndsignaler til sit og dæk og stå, og så er jeg ved at lære ham at blinke med øjnene, samt smaske, som senere også skal udvikles til at slikke sig om næsen.
    Så kan hans lille hoved vist heller ikke kapere flere ting ad gangen :o)
    Jeg fik at vide at jeg skulle træne, evt lydighed for at få bedre kontrol, men han kan slet ikke koncentrere sig når han er udenfor. Men i dag, da jeg prøvede at lave de sjove tricks med ham, var han helt med på, at nu skulle der ske noget sjovt, og han brød ikke koncentrationen en eneste gang. Skønt!

Hvis der er nogen, der har flere tricks må de stadig meget gerne skrive dem. Jeg kopierer dem allesammen over i et word-dokument, så jeg altid har dem liggende.

Men igen, tusind tak for hjælpen.
    Mange hilsner Belinda.

Kommentér på:
Tricks....

Annonce