12.832 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Lægger sig når vi møder andre hunde Lægger sig når vi møder andre hunde

Hej :o)
Vi har en labrador på 10 måneder, der er begyndt at lægge sig ned hver evig eneste gang, vi møder andre hunde, når vi er ude at gå. Jeg har svært ved at vurdere, hvad det betyder - om han er utryg eller bare legesyg.
Han lægger sig ned og piver en gang i mellem. Når så den anden hund kommer hen til ham og snuser, rejser han sig stille og snuser med halen nede, men pludselig logrer han helt vildt og hopper rundt. Han kan også godt begynde at kravle hen af jorden for at komme over til den anden hund. Folk synes altid at det er helt vildt sødt, og det genere mig da heller ikke, men jeg har tænkt på, om han mon er utryg?

Han elsker når folk og hunde hilser på ham, for han logrer og virker glad, men han kaster sig altså ned, når vi møder andre, og jeg kan ikke få ham op og bare gå normalt forbi.

Men hvad siger I herinde. Er det leg eller alvor?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lægger sig når vi møder andre hunde
  • #1   27. maj 2010 Stirrer han på den anden hund eller kigger han væk når han ligger ned?

• #2   27. maj 2010 Lígger han sig på ryggen?? Felix gør nemlig det samme hvor han smider sig på ryggen indtil den anden hund lige har snuset til ham og så rejser han sig og snuser lidt igen og så køre halen på fuld knald og så skal han bare lege. Når en hund ligger sig på ryggen overgvier/underkaster de sig jo(så vidt jeg har hørt) og tror at når de gør det så har de en forhåbning om at de ikk bliver overfaldet så de kan komme ind i kridthuset ... det virker i hvert fald for Felix, med undtagen da han mødte Monty :o(

• #3   27. maj 2010 Nej, han ligger på maven og kigger på hundene, der kommer imod ham :o)

• #4   27. maj 2010 Hmm så ved jeg det ikk... desværre :o/

• #5   27. maj 2010 Nogle gange kan han self godt rulle om på ryggen, men det er meget sjældent i forhold til dette, hvor han bare lægger sig på maven.

• #6   27. maj 2010 Luba gjorde det meget da hun var hvalp. På afstand når vi mødte en anden hund, smed hun sig ned på maven og ville ikke med videre, smadder frustrerende. Men ved at ligge sig ned på maven, fortalte hun den anden hund, at hun ikke var nogen trussel. Hun gjorde sig så lille som overhovedet muligt ved at ligge sig fladt ned på maven.

• #7   27. maj 2010 Er det så skidt når Felix smider sig på ryggen?

• #8   27. maj 2010 Sæt du stor pris på at du har så god en hund.

Umuli har nemlig ret. Det er ikke underkastelse, men simpel "jeg-er-ikke-ude-på-ballade- venlighed.

• #9   27. maj 2010 Elmo gør det også... han vil bare så gerne lege med dem vi møder..

• #10   27. maj 2010 Åh, det er jeg virkelig glad for at høre! Var lidt i tvivl ...

• #11   27. maj 2010 Han er nemlig også rigtig god til at tage hensyn til andre hunde. Til hundetræning tumler han vildt rundt med de andre, men vi har da også mødt folk med små hvalpe, der har fået lov til at kravle rundt på ham, hvor han ligger helt stille.

• #13   27. maj 2010 Maria F

Nu er din hund kun 10 måneder og som de andre siger er det en inbydelse til hey kom og sig hej til mig.. Men husk at ligge mærke til halen samt ørene, For det er ikke i det at hunden ligger sig ned der vurdere om det er i venlighed eller ej, det er nemlig positionen på ørene og hale gangen :))

• #14   27. maj 2010 SHEILA : Du kan altså ikke gå ud fra at hunden er venlig på om den logrer - Oompa logrer osse selvom hun bestemt ikke vil snakke - og når hun føler sig truet - dog en mere rolig og dansende bevægelse, hvis man kan sige sådan ..

• #15   27. maj 2010 Min hund Zif på 11 år gør det også og har altid gjort det. Det sker især hvor hun på lang afstand kan se en anden hund og hun ikke er i snor. Når den anden hund er næsten henne ved hende rejser hun sig og hilser på....

• #16   28. maj 2010 Min border collie han på 10 måneder gør det også og har gjort det længe, og det er fordi han så gerne vil lege med andre, men han vil lige være sikker på ikke at blive spist først, hvis nu den anden hund er fjendtlig så er det godt at han lige viser at han er fredelig og ikke ude på ballade.. jeg troede egentligt at det var typisk collie adfærd sådan at smide sig ned på maven og nærme sig roligt på maven smiley

• #17   28. maj 2010 Vi mødte på et tidspunkt en dame, som havde haft 3 labrador, der alle havde haft denne adfærd. For ikke ret længe side mødte vi en mand også med en labrador, og den smed sig også ned. Så kunne de ligge der og glo på hinanden :o)

• #18   28. maj 2010 Begge mine piger gør det samme. Jeg kan dog, hvis vi ikke skal hilse, give dem en bestemt kommando, så de ved vi ikke skal hilse, og de vil så rejse sig og gå med mig istedet.

Hvis de skal hilse, ligger begge mine piger sig i dæk position. Aino er fuldstændig kuldret, hvis hun ved hun må hilse. Så når den anden hund er ca en meter fra hende, springer hun op, med logrende hale og styrter rundt om den nye legekammerat. Emma derimod, ligger sig også i dæk position, men er aldrig hende der hilser først. Hun har altid lige øjenkontakt med mig inden, før hun sætter i leg og sjov.

• #19   28. maj 2010 Oompa og Noahs moar =

Det har jeg heller ikke skrevet nogen steder, selv om en hund logre med halen, kan det betyde venlighed eller det modsatte, derfor skrev jeg at hun skulle ligge mærke til både ørene og hale gangen, da hunde har utrolig meget kropsprog.

• #21   28. maj 2010 Malou:

Jeg har indlært mine hunde fra hvalpe, man kun hilser, når man for lov. Jeg er ikke af den overbevisning, hunde absolut skal mødes med andre og lege. Derfor lærte de hurtigt kommandoen: Videre. Dette betyder man ignorere andet/andre end mig. Dette lærte jeg dem ved alm. lydigheds trænings metoder, udholdenhed, tålmodighed og en masse guffere :-))

• #22   28. maj 2010 SHEILA : Hov, det må du undskylde - misforstod det =) Men ja, du har helt ret ..

Kommentér på:
Lægger sig når vi møder andre hunde

Annonce