{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.399 visninger | Oprettet:

Træt af sit foder.. {{forumTopicSubject}}

jar er det normalt at hunde bliver træt af deres foder efter lidt tid..?

Normalt var min hund en som kastede sig over sin mad (hun er lidt lidt over 1 år) og grov åd.

Hun startede med og få pedigree hvalpe foder efter et halvt års tid på det fristede jeg over til froligger men skifede hurtigt tilbage igen da hun blev meget meget hurtig træt af det. så hun fik så blandet pedigree hvalpe og voksen lidt efter og fik så helt over til voksen det gik ogdså fin nok så her for lidt over en måned siden blev hun sådan mere ligeglad med hendes mad..

Førhen fik hun morgen og aften mad altså nu fordi hun ikk rigtig spise sin mad nå hun få den lader. nu lader jeg den stå fremme fra om morgen.Jeg fik en lille pose fra RC af min mor fordi hendes pudel ikk kunne lide det. Det blander jeg så lidt op i pedigreen og ja hun kan godt lide det nye men virker bare ik så interesseret i sin mad dog har hun spise det hele i løbet af dagen og om aften nå hun bliver smidt i seng han hun tømt sin madskål..

Jeg vil selvføgelig prøve og skifte men tænker er det normalt hunde bare bliver træt af deres mad efter lidt tid? Ved min mors puddel er kræsen og sjældent vil æde noget i længere tid
Men altså det virker ikk til hun er kræsen hun elsker alle slags godbider hun få og ben og ja ALT og er alt ædene fra vores bord af..

Hun er forresten en cocker spaniel.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træt af sit foder..
  • #1   28. maj 2010 Jeg har samme problem som jeg ikke har kunne få svar på herinde.
    Balder er 14 mdr og er begyndt at blive træt af sit foder. så vi prøver med noget forskelligt, der er ikke noget problem for ham at spise alt mulig andet der er mere spændende som kødben osv. så jeg tror bare man skal finde det rigtige foder som de er vilde med. balder spiste også rigtig hurtigt i starten, det gør de. gør han ikke mere, kun når han bliver fodret blandt andre hunde. smiley så de kan stadig smiley
    held og lykke. ved ik om du kunne bruge mit svar til noget.

VH Michelle

• #2   28. maj 2010 jeg bruger royal canin og hill¨s og min svigermor bruger specifik fra dyrlægen og der er ingen hunde som er blevet trætte af sit foder, det kan godt betale sig at ofre lidt flere penge på et godt foder og man kan se at pelsen bliver flot og fælder stort set ikke i det daglige.
    hill¨s har smagsgarati som betyder at hvis din hund ikke vil spise det, så får du pengene retur

• #3   28. maj 2010 hunde har ikke lige så varrierede smagsløg som mennesker, så det er ikke så vigtigt for em hvordan foderet smager, mere hvordan det lugter...

i har ikke tænkt på at hunden måske bare ikke er sulten?
    Eller ved at blive voksen og har fundet ud af at man ikke behøver tømme sin skål helt hver gang?

Kræsne hunde findes ikke efter min mening, kun kræsne hundeejere smiley

• #4   28. maj 2010 jeg sys ikke der er noget galt med at den spiser når den har lyst? Hvad skulle der være galt i det?

• #5   28. maj 2010 Det er jeg helt enig i smiley
    men jeg har været lidt bekymret fordi han gerne må tage mere på. han er noget tynd. og synes da at så længe at de stadig vokser så er det vigtigt at de får noget af sspise. men du har ret, så længe de trives og ikke ser ud til at mangle noget så skal det nok gå smiley

• #6   28. maj 2010 Hov fik lige set er hills som jeg har en lille pose af og ikk RS og hun virker mere tiltrukket af det end andet..

Jamen nå jeg hælder maden op er hun på ingen måde interesseret i mig glor bare på mig som om jeg er dum..
    På et tidspunkt der smed jeg lidt hundemad ind i hendes bur nå hun skulle i seng og hun æder det på ingen måde så det kan bare ligge der i lang tid selvom hun ikk få andet..
    på et tidspunkt lå der mad i hendes madskål i 3 dage som hun ikk rørte så mener ikk det kan være fordi hun ikk er sulten

• #7   28. maj 2010 Jeg vil prøve og se om det der hills holder smiley

• #9   28. maj 2010 prøv med noget af det nye foder der ikke er tilsat korn og er blevet tilberedt skånsomt med olierne tilsat tilsidst; uopvarmet.

Oprindelig havde jeg samme problem med min hund og prøvede så at fodre med råt som min hund var viild med.
    Jeg har så skiftet til Acana og Luposan som er en slags tørfoder men tilberedt i ovn over mange timer ved lav temperatur.
    Og der er ingen klager mere fra vapsen; tværtimod.

• #10   28. maj 2010 Hun har været glad for pedigree i ja meget lang tid og har elsker det så tror ikk det bare er fordi det er dårligt foder.. (ja der findes helt klart meget som er bedre) det som om nu har hun spist det længe nok så det ikk interessandt som sagt har jeg prøvet og hælde hills over og det vækker en smule mere interesse i ca 2 dage men nu hun også ligeglad med det

• #11   28. maj 2010 Michelle K
    du kunne evt prøve med lakseolie, der er fedt i som er godt for din hund, hvis den er lidt tynd, godt for pels og hud, men mange hunde er også glad for lugten af det.

• #12   28. maj 2010 i stedet for at fokusere på hvor meget den spiser så vælg et foder med et højere energi indhold... desuden er det sundere for hunden at være lidt for tynd end lidt for tyk smiley

• #13   28. maj 2010 Nu det ikk et spørgsmål om hvor meget hun spiser men hun skal jo spise det som passer til hendes vagt forhold hun har før været til den meget slanke side hvor ejg har gjort alt for endelig og få hende op i vægt og ligger nu sådan meget godt nu sys jeg.. Men er bange for hun taber sig igen for hun er en meget aktiv hund jo..

Men som sagt har ejg tænkt mig og skifte foder sådan at hun også få ngoet mad som faktisk har hendes interesse og hun ikk bare er ligeglad med for sådan sys jeg ikk det skal være

• #14   28. maj 2010 jeg kan heller ikke få min lille pige til at spise noget...... da hun var ca 8 månder brugte RC hvalpe og RC chihuahua og hill valpe hver gang jeg starte med at komme nyt i mad skålen spiste hun glad alt .......men efter godt 14 dage stoppe hun igen ......... ved dyrlægen købte jeg RC mod sart maver ........det var det samme .......... så nu her et år efter får hun 4 forskillige hunde foder og der i kommer jeg lidt ca en stk kogt lever eller kyllingbryst ( koger en stor posjon i tern og så frysernen ) siden har hun spist op , har prøvet at give hende foder uden , så bliver der intet spist i selv i flere dage ,

• #15   28. maj 2010 ja netop du skal vælge et foder med højt energi indhold sådan den ikke behøver spise så meget... sæt den på et ordentligt foder og lad så være med at bekymre dig så meget...

• #16   28. maj 2010 Hehe ja det er selvfølgelig rigtigt smiley hehehe

Lakseolie? nu bruger jeg fiskeolie og hælder på hans mad, det kan han også godt lide, men det er stadig ikke interessant nok.

Synes også at det er lidt mærkeligt for han mave knurre MEGET højt i lang tid en gang imellem. nu har schæfere jo også et følsomt fordøjelsessystem og det skal jeg også tage højde for, men synes det er noget mærkeligt med de lyde. der er ikke noget galt med hans afføring, det er meget sjældent der er det, kan ikke huske hvornår det sidst var det.

• #17   28. maj 2010 Maria har jo ikk ngoet emd hun ikk må spise ldit man at hun da skal være glad for sit foder gider da ikk købe ngoet andet foder som hun hellere ikk har interesse i højt energi eller ej..
    Efter min menigne skal hunden glæde sig til og få mad og skal ikk bare være noget at de overlever på fordi de er mega sultne.

• #18   28. maj 2010 hunden skal nok spise når den bliver sulten... om der så går 3 dage... i får jer et evigt problem hvis i skifter hver eneste gang den ikke spiser med det samme.... og hold jer langt væk fra dåsemad osv.... beslut jer for hvad den skal spise og hold jer så til det... det kan godt være den så ikke spiser i 3 dage men så er dne ikke sulten... hunden spiser for at overleve... ikke for nydelse... det er den store forskel på mennesker og hunde mht mad smiley Du ville heller aldrig se en ulv tænke "ahhh ikke hare igen i dag" den spiser hare hvis det er det der er ... overlevelse... og ikke så meget pyller smiley jeg tager gerne de huk det her indlæg giver for jeg mener virkelig vi skal se hundene som det de er og lade være med at give dem tanker og følelser de ikke har.

Det er meget naturligt at hvis hunden finder ud af at der ikke er andre end den der tømmer madskålen, så behøver den ikke skynde sig at spise. Ofte spiser de unge hunde hurtigt fordi der har været et helt kuld til at tømme skålen og så gælder det om at være hurtig for at overleve... Forstå i hvad jeg mener?

• #19   28. maj 2010 Jeg forstå udemærket hvad du mener.
    Det var også kun i starten hun sådan mega åd men efter kort tid spiste hun normalt men tømte da skålen hver gang..
    Og hun er jo stadig kun ja 1 år og og 2 måneder så hun er jo ikk en ældre hund.
    Jeg bruger heller aldrig dåsemad herhjemme. det er tørfoder også det som falder af ved os nogen gange også få hun tandrens stænger engang imellem og ngole kødben og almindelig godbider.

• #20   28. maj 2010 Det var en meget god måde at forklare det på. og ja jeg forstår dig fuldt ud. jeg ved godt at en hund ikke tager skade i at faste en dag eller flere, og ja hehe de spiser når de er sultne. tror jeg skal lappe mere af, det kan heller ikke være hyggeligt for ham at jeg er efter ham med det mad morgen og aften. så så jeg snakker lige med dyrelægen og foder, så jeg bliver lidt klogere på det hele og hans fordøjelsessystem og så holder mig til det. jeg synes det er lidt indviklet mht det foder der, men hvis jeg køber noget specifikt til schæfere og deres følsomme fordøjelse så kan det for pokker da ikke gå helt galt. smiley TAK

• #21   28. maj 2010 min hund er pt 9 mdr og er meget slank. Hun spiser når det passer hende, hun kan sagtens have mad stående hele tiden... jeg ser det ikek som en ulempe, jeg ser det bare som et tegn på at min hund er tryg og forstår at jeg som fødekilde er permanent.

Måske kan den bedre lide frikadeller, men børn kan også bedre lide slik, så der sys jeg man må tage en beslutning for dem. Så kan det godt være det lyder barsk, men jeg sys faktisk det andet må være mere frustrerende for hunden... Hvis du vil have den til at spise det hele med det samme kan du godt få den til det,. tilbyd den mad morgen og aften 5 min af gangen. Spiser den ikke der tager du skålen væk igen... jeg sys bare det er mere synd....

Hundene spiser for at overleve, om vi se vil det eller ej smiley

• #22   28. maj 2010 har prøvet det med og tage skålen væk med hjalp ikk rigtig og stoppede efter en lille persiode da jeg sys det var synt.. Og sys jeg ikk er vejen frem endelig.
    Nu er der skam ikk frikadeller og andet som falder af på den måde det er en akurk ende for det meste nå min kæreste spiser akurt få hun enden. så det ikk fordi jeg giver frikadeller og alt sådan noget. det kan være alt som falder ned fra bordet nå jeg laver mad er normalt salat eller nogle gange en rå pasta

Kommentér på:
Træt af sit foder..

Annonce