{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg gøre ? (ny hund) langt {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen herinde.
Som de fleste nok ved så har jeg mistet min lille hund Felix.
Jeg græd HVER eneste dag i tide og utide. Min mor kunne ikke holde ud at se på det så hun valgte at kontakte vores opdrætter. Vi fik en aftale og så så de små hvalpe. Neej hvor var de søde.. Og én af dem ligende Felix såååå ufattelig meget.. (De har oss de samme forældre)

Hun havde så sagt til dem at vi gerne ville have den der var mest hvid. Og hun villle komme med pengene i slutningen af måneden. Hvis vi ikke fandt en anden.
MEN Så fandt hun så en papillon på 1 år og 3 måneder. Som en familie skulle af med fordi de skulle have barn og skulle flytte.

Hun syntes at han så rigtig sød ud så hun ringede til dem. Vi aftalte så at vi ville komme hen og se på ham.
Da vi mødte dem og så Ozzy som han nu hedder, virkede det hele okay og de var meget søde og fortalte alle mulige ting om Ozzy. Men sagen er den Ozzy virkede lidt skræmt.
Men min mor valgte alligvel at tage ham med hjem.

Da vi kom hjem opdagede vi at de ikke havde passet ham ordenligt. De har sandsyndeligvis ALDRIG børstet ham. Hans pels var helt filtret så jeg blev nød til at klippe det af for man kunne ikke rede det ud uden at det gjorde hammer ondt på ham.

Han har så heller ikke lært nogle tricks. Kan ikke sitte eller ligge sig ned på komando.
Han kan dog gå pænt i en snor og forstår at han kun må komme op i møblerne hvis han får lov.

En anden ting er at han er ekstram tynd. Jeg kan mærke hele hans rygrad og hans hofter.

Han gør meget og virker bange for næsten alt.
Når vi kommer ind af døren kan han finde på at gø af os.
Han kan finde på at gø af os når vi har været ovenpå og går ned af trapperne..

Hvad skal vi gøre ?
Kan vi rette det op ?
Eller er det forsent ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af opvaskemaskine 113.000 kr.
  • Skift håndvaskarmatur på badeværelse 70.000 kr.
  • Hjælp med at sætte op lamper 40.000 kr.
  • Reparation af to cykler 60.000 kr.
  • Installering af plombering (verifikationsmærke) ved elmåler/elskab 68.500 kr.
  • opsætning af TV på væg 80.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre ? (ny hund) langt
  • #1   30. maj 2010 Ja det er jo rigtig nok. Men det er lidt underligt at han er så bange

• #3   30. maj 2010 en papillion er altså af natur en gående race.. Joey gør også hvis jeg sidder i stuen og Dan kommer ned af trappen, eller når der kommer en ind af døren..
    At han ikke kan tricks er vel ikke jordens undergang? man kan ikke forvente at alle har behov for at hunden skal kunne sitte, dække, gå pænt osv. fordi man selv har det..

At han er sky, kan rettes op med træning, men hvis det ikke er noget I har erfarring med, eller føler at hans adfærd ændre sig positivt inden for kort tid, så ville jeg søge prof. hjælp hos en behandler så I ikke ender op med en agressiv hund i stedet.

Ang. vægt, så prøv at søge i emneoversigten herinde, der er mange tråde om emnet og der massere af råd man kan tage fra.

Held og lykke med ham

• #4   30. maj 2010 Ja det må jeg da håbe..

Vi skal også snart starte til træning med ham

• #5   30. maj 2010 pas nu på med at kaste ham ud i alt for meget nyt før han har den fornødne tillid til jer.. det kan altså i værste fald bare gøre det hele mmeget værre

• #6   30. maj 2010 Amicus.
    Jeg har haft en papillon før- Han blev godt nok ikk så gammel, men han gøede stort set aldrig.
    Han gøede kun på komando.

• #7   30. maj 2010 Det bliver også først engang efter sommerferien.
    Men sommeferien går jo så hurtigt så det bliver snart før man ved af det (:

• #8   30. maj 2010 Jeg fik en hund med angstproblemer da hun var 4 år (se Zifs profil) og hende har jeg fået rettet næsten helt op.
    Det er kun en ganske lille rest af hendes angst der dukker op en gang imellem.....

• #9   30. maj 2010 Altså, jeg kender masser af hunde der ikke vil udfører nogen kommandoer for fremmede. Giv den lille hund tid til at lære jer at kende. Hav godbidder på jer hele tiden og stik ham en hver gang I fek kommer ned fra 1. salen. Som flere af de andre skriver, så kræver det at overtage en hund fra en anden familie, at I bruger masser af tid sammen med hunden og giver den nogle gode oplevelser.
    At han virker bange, er vel egentlig ikke så underligt. Han er lige blevet trukket væk fra sine faste omgivelser og er kommet til et nyt sted med fremmede mennesker.
    Håber at I sporer jer ind på hinanden- og hav nu masser af tålmodighed med ham.

• #10   30. maj 2010 enig med martin det kunne ikke siges bedre ...tror masse af kærlighed gør det ,,har selv lige fået en lille hund som er tre år ,,,hun virker til at være faldet godt til har dog haft en ''par'' uheld idag ..men tror det er fordi hun ikke helt endnu ved hvordan hun skal bede mig om at komme ud og tisse :-)...op med humøret det skal nok lykkes for jer

Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre ? (ny hund) langt

Annonce