Hvad skal jeg gøre ? (ny hund) langt {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen herinde.
Som de fleste nok ved så har jeg mistet min lille hund Felix.
Jeg græd HVER eneste dag i tide og utide. Min mor kunne ikke holde ud at se på det så hun valgte at kontakte vores opdrætter. Vi fik en aftale og så så de små hvalpe. Neej hvor var de søde.. Og én af dem ligende Felix såååå ufattelig meget.. (De har oss de samme forældre)
Hun havde så sagt til dem at vi gerne ville have den der var mest hvid. Og hun villle komme med pengene i slutningen af måneden. Hvis vi ikke fandt en anden.
MEN Så fandt hun så en papillon på 1 år og 3 måneder. Som en familie skulle af med fordi de skulle have barn og skulle flytte.
Hun syntes at han så rigtig sød ud så hun ringede til dem. Vi aftalte så at vi ville komme hen og se på ham.
Da vi mødte dem og så Ozzy som han nu hedder, virkede det hele okay og de var meget søde og fortalte alle mulige ting om Ozzy. Men sagen er den Ozzy virkede lidt skræmt.
Men min mor valgte alligvel at tage ham med hjem.
Da vi kom hjem opdagede vi at de ikke havde passet ham ordenligt. De har sandsyndeligvis ALDRIG børstet ham. Hans pels var helt filtret så jeg blev nød til at klippe det af for man kunne ikke rede det ud uden at det gjorde hammer ondt på ham.
Han har så heller ikke lært nogle tricks. Kan ikke sitte eller ligge sig ned på komando.
Han kan dog gå pænt i en snor og forstår at han kun må komme op i møblerne hvis han får lov.
En anden ting er at han er ekstram tynd. Jeg kan mærke hele hans rygrad og hans hofter.
Han gør meget og virker bange for næsten alt.
Når vi kommer ind af døren kan han finde på at gø af os.
Han kan finde på at gø af os når vi har været ovenpå og går ned af trapperne..
Hvad skal vi gøre ?
Kan vi rette det op ?
Eller er det forsent ?
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 162 Hunde: 4 Emner: 93 Svar: 1.048
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.185
At han ikke kan tricks er vel ikke jordens undergang? man kan ikke forvente at alle har behov for at hunden skal kunne sitte, dække, gå pænt osv. fordi man selv har det..
At han er sky, kan rettes op med træning, men hvis det ikke er noget I har erfarring med, eller føler at hans adfærd ændre sig positivt inden for kort tid, så ville jeg søge prof. hjælp hos en behandler så I ikke ender op med en agressiv hund i stedet.
Ang. vægt, så prøv at søge i emneoversigten herinde, der er mange tråde om emnet og der massere af råd man kan tage fra.
Held og lykke med ham
aug 2008
Vi skal også snart starte til træning med ham
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.185
aug 2008
Jeg har haft en papillon før- Han blev godt nok ikk så gammel, men han gøede stort set aldrig.
Han gøede kun på komando.
aug 2008
Men sommeferien går jo så hurtigt så det bliver snart før man ved af det (:
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.364
Det er kun en ganske lille rest af hendes angst der dukker op en gang imellem.....
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.613
At han virker bange, er vel egentlig ikke så underligt. Han er lige blevet trukket væk fra sine faste omgivelser og er kommet til et nyt sted med fremmede mennesker.
Håber at I sporer jer ind på hinanden- og hav nu masser af tålmodighed med ham.
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.369
Hvad skal jeg gøre ? (ny hund) langt