{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.560 visninger | Oprettet:

Løse hunde...Reaktionen fra politiet?? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

For noget tid siden oprettet jeg en tråd om en episode vi var ude for på gåturen.

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=398794

Vi mødte så ham gutten igen, 10 dage efter den ovennævnte situation... Beder ham om at tage sine hunde i snor, min tæve er i løbetid. Det ville han ikke, og hvis der var et problem, ku han komme og smadre os....
Nu er der trusler involveret....

Jeg er gravid i 6. måned, og vil ikke gå og være utryg for om der kommer én eller anden tosse, der tænder af, og slår os... Og risikere slag i maven...
Så vi tog op på politistationen, og blev taget alvorligt... Betjenten ringede til ham gutten, og tog en snak med ham. Ham gutten sagde undskyld, og vi valgte at lade de to episoder ligge og glemme alt om det...

Nu idag, 5 dage senere, lufter min kæreste hundene, og han kommer selvfølgelig cyklende med sine hunde. De løber op til vores hunde, og min kæreste beder ham om at kalde dem til sig, Det vil han ikke før de har hilst... Han siger dog undskyld fra sidst, men begynder så at fare op, og sige, at hans hunde, har ligeså meget ret til venner som vi mennesker har ret til venner (Hvor forskruet i hovedet, har man lige lov til at være).. Det skal lige siges jeg hang ud af vinduet på 3. sal og hørte det meste smiley

Min kæreste fortsætter så i rolig tone, og siger, vi har ret til at dine hunde ikke skal komme farende over til os. Så vær sød at tage dine hunde i snor... Her siger han så, at han IKKE kan kalde dem til sig, før de har hilst, ergo, at han ikke har 100% styr på sine hunde... (som loven siger man skal ha, for at de kan gå løse...) Han bliver aggressiv, og han vælger at cykle væk.

Vi tager så endnu en tur op på politistationen, og forklare en ny betjent det hele...

Hun siger, gud hjlæpme så, at det er påstand mod påstand, og der først kan køres en sag, hvis hans hunde bider...
Jeg stiller mig på bagben, og henviser til hundeloven, at der står man skal ha 100% styr på sin hund, før den kan gå løs, og det har han jo tydeligvis ikke, plus den ene knurrer helt vildt aaf vores hanhund.... Hun siger så at man skal se med juridiske øjne på hundeloven, at der menes noget andet end der står... WHAT???
Ja, og så siger hun... Jaaa, og hunde vil jo så gerne hilse, så lad dem da... Gu vil jeg ej. Min tæve er blevet overfaldet to gange af en stor hund... Vi KÆMPER en KAMP for at hun lærer at acceptere store hunde igen, og hvergang de hunde kommer løbende, må starte forfra....
Hun ville så tage hjem forbi ham i næste uge og tage en snak med ham.... Men det hjalp jo tydeligvis ikke da den første betjent ringede til ham...

Hva fanden gør man i sådan en situation???
Jeg er total frustreret.. Jeg har sendt klage til boligselskabet for hans opførsel og løse hunde...

Åh ja, lidt brok og frustration fra mig af...
Tak hvis du læste med så langt smiley


Lea.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løse hunde...Reaktionen fra politiet??
  • #1   30. maj 2010 tja jeg ville gå en anden veej hvor jeg ikke mødte dem for politiet gør ikke noget ved det

  • #2   30. maj 2010 Han cykler alle vegne med sine hunde... Så én eller anden dag vil vi møde ham alligevel... Så det nytter ikke noget, er prøvet.... smiley

  • #4   30. maj 2010 Okey.. Den klage jeg har sendt, skal lige gå igennem systemet, så ved ikke hvordan de reagere endnu... Men min kamp må ikke slutte her, hvis han bliver ved...

    Spray maling... Jaa, den var sku go, det må man vel godt gå rundt med?? smiley


  • #6   30. maj 2010 Chine.. Jeg er også villig til at kæmpe, for det er fandme en sej kamp at sku starte forfra med træning af vores tæve HVER gang...

    Dejligt og høre at du vandt sagen....


  • #8   30. maj 2010 Riskere man ikke også jagttegnet hvis man bliver taget med peberspray ?

  • #10   30. maj 2010 nå ja, våbentilladelsen selvfølgelig *G*

  • #11   30. maj 2010 Gizmo.. det er helt ok... Du spørg bare løs smiley

    Anne.... Den ene er en blanding af mange hunde.. En spinkel høj hun, den er bare nysgerrig... Den anden er en stor slædehund på omkring 50-60 kg. Den fryser helt når den ser vores hanhund på 1 år, den knurrer, høj haleføring... Så er nervøs for den en dag bliver gal, fordi vores hanhund er glad..

    Vi snakkede faktisk om idag, at næste gang ville kæresten prøve at råbe med sin dybe stemme.... Men det er noget af en chane at ta, når man ikke kender hundene.... Hvis jeg begynder at råbe, er jeg bange for jeg ødelægger min hund helt, så jeg vælger tit at gå væk med hende når vi kan se de kommer.... Men nogen gange er det bare ikke muligt...

    Chine.. Hold da op, en episode du har været ude for... smiley


  • #12   30. maj 2010 Mon ikke der findes midler der er langt bedre til hunde end peberspray og som måske ikke giver den straf ?

    Hvordan reagere hunde på hårlak ? (det har enhver kvinde vel i lommen)


  • #13   30. maj 2010 Chine.... Ja, jeg har også stået i nogle grimme situationer.... Jeg stikker bare grabberne ind, uden at tænke mig om, det har også ført til hundebid... Men ALT for mine hunde... Jeg er næsten lige så ramt, psykisk, som min tæve, fra sidste overfald... Det er sku ikke rart...

    Jeg har lige fundet husorden frem, og der står med STORE bogstaver, at hundene skal være i snor, og må IKKE være til gene for andre... Og det kan man jo ikke sige han overholder... Og det kan medføre tilladelsen til husdyr bliver opsagt, og i yderste tilfælde, at hans lejemål bliver opsagt.... Så vi fortsætter kampen... smiley


  • #14   30. maj 2010 om du skal have hårlak eller peberspray frem går vel ud på et *G*

    Synes bare det er dybt åndsvagt at risikere våbentilladelse, hvis man også er Schweiss fører og hunden bliver brugt til dette



  • #15   30. maj 2010 Enig med Chine

  • #16   30. maj 2010 Jaa, eller en lille spray deoderant??? Jeg har kun set hårlak i store spray dåser... De kan sku ikke være i min lomme hehe...

  • #19   30. maj 2010 Chine... Du er sku en sej kvinde... Tager hatten af for dig... smiley

    Vi har også snakket om, at kom det der til, at vores tæve blev overfaldet igen, så ville vi være istand til at slå den anden hund ihjel..... Skræmmende.... Men sandt..


  • #20   30. maj 2010 Gizmo... Ja, det var dit indlæg der lige gjorde at jeg sku ha husorden frem... smiley Heller være sikker jo hehe..

  • #22   30. maj 2010 Chine.... Du har helt ret.... smiley Dejligt, i bare har nogle faste legekammerater smiley

  • #24   30. maj 2010 jeg syntes dte er rigtigt synd for jer,,men bliver virkelig nødt at kommentere den her tråd mht peber spary jeg kan huske da jeg var ret ny herinde oprettede jeg en tråd netop om peberspray fordi min søster flere gange havde været uheldig når hun gik tur jeg blev "overfaldet" med jeg ikke var rigtig klog osv at ville gå med "våben" ,,kan huske nogle fremtrædende som altid skulle være efetr mig på det tidspunkt så sjovt at det er helt kok nu Chine at du gør det

  • #25   30. maj 2010 chine jeg er nu helt enig...jeg ville nok også være i stand til havd som helst
    måske også verden har oplevet så meget nu at man bedre forstå end for 1 år siden


  • #26   31. maj 2010 nu i taler heste så kender jeg en som også havde et uheld det var miniature hingste,,de var 3 voksne mennesker om at skille de 2 småå ad,og det var kun den ene der ville slås den havde bidt sig fast i halsen på den anden

Kommentér på:
Løse hunde...Reaktionen fra politiet??

Annonce