{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.874 visninger | Oprettet:

Min hund gør meget {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har et generelt problem med min hund, han gør utrolig meget, det er simpelthen ikke til at holde ud nogle gange.

Som det første, gør han helt ekstremt når det banker på døren og når der bare genrelt kommer fremmede mennesker hjem til os, det tager helt vildt meget overhånd og han bliver ved, ved og ved. Det er fint han lige markere og viser at det er altså ham der bor her, men han behøver ikke at gå lige som en sindsyg.

Jeg har prøvet at sige 'Nej' og så rose ham når han bliver stille (De få sekunder han nu er det i), men nu reagere han slet ikke på det. Jeg har også prøvet at lede hans opmærksomhed med alt, men det vil han slet ikke, han er bare forkuseret på at gø af vores gæster. Vi har desuden også et vennepar, som er direkte bange for ham, fordi han gør så uhæmmet når der er gæster.

Nogle der har nogle gode forslag? Jeg er nærmest desperat.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund gør meget
  • #2   30. maj 2010 Altså, bare en alm. vandforstøver fra et supermarked?

Hvad gør den ved dem? Kan hunde ikke lide at få vand i hovedet?
    Hvis den virker, skal den helt sikkert afprøves. smiley

• #3   30. maj 2010 ...luk ham ind i et andet rum - indtil han er stille....begynder han at gø igen - så skal han ind i der andet rum igen.....osv osv....... smiley

Ved ikke om det hjælper - måske..??!!

• #5   30. maj 2010 Jeg har læst og hørt, at man aldrig må lukke en hund ind i et andet rum, jeg kan ikke huske hvorfor?

Den med vandforstøveren skal helt sikkert prøves. Tak for det smiley

• #6   30. maj 2010 ...jeg har set det på tv - et af de der hundeadfærd programmer....og der virker det...... smiley ...

Det er jo kun få sekunder eller minutter, at de skal være i et andet rum... smiley

Håber at du finder en metode, som virker hos dig.... Pøj pøj.... smiley

• #7   30. maj 2010 Jeg har så ikke set de programmer smiley

Han gøer selvfølgelig også på andre tidspunkter, men det er ikke noget der skal gøres noget ved, det er mere glædesudbrud (Feks. når vi skal ud på tur)

Det er primært når der er gæster og der bankes på døren, der er problemet. Og tro mig, jeg har trænet og prøver stadigvæk, men han lukker fuldstændig af, når det sker. :-S

• #8   30. maj 2010 Renée H

Hej rene

Det med banken på døren, der kan man jo aftale med ens venner at de lige smidder en sms inden de kommer, så kan du åbne døren, uden at der bliver banket på.

Det med at han gør af gæsterne, kan en mulighed være at når der kommer gæster har du snor på vovse, og gør han ja så går i væk fra gæsterne, når han er stille går i langsomt i mod gæsterne, masser af ros mens han er stille, gør han igen, så trækker i væk igen.. håber du kan bruge dette til noget.. go træning håber i får løst gøen :))))

• #9   30. maj 2010 Renée H

Hvad med når i møder venner ude sammen med vovse gør han så også???? hvis ikke kunne det være en ide at mødes med dem ude og de går med ind..

• #10   30. maj 2010 Tak for alle rådene. Det er meget forskelligt om han gør, når vi er ude at gå og møder nogle vi kender. Nogle gange gør han og andre gange vil han gerne snakke.

Problemet er også, at når vi for gæster og de gerne vil snakke med ham, vil han ikke snakke med dem, han står bare og gør. Jeg er sikker på at han er nervøs på en eller anden måde, men jeg kan ikke finde ud af hvorfor, jeg har prøvet alt hvad der står i min magt og det virker som om ingenting hjælper.

Hvis jeg åbner døren, uden de har banket på, går han amok lige så snart at han kan høre at der kommer "ubudne gæster"

• #11   31. maj 2010 Jeg har heller ikke sprøjtet vand på ham, eftersom jeg kan se at det åbenbart ikke er en holdbar løsning, vil jeg ikke afprøve det.

Adfærdsbehandler har vi snakket om, men der er ikke lige penge til sådan én, har set hvad de koster i timen smiley

Jeg er ret sikker på at han enten gør fordi han er usikker eller også gør han fordi han er overbeskyttende.

• #12   31. maj 2010 Det ved jeg faktisk ikke, det vil jeg da lige prøve at tjekke ud smiley

Kommentér på:
Min hund gør meget

Annonce