Dyrlæge for første gang.. {{forumTopicSubject}}
Hej alle..
Nu blev det så tid til at vi skal til dyrlæge for første gang med Leopold (han har været der før 2 x med opdrætteren, vaccination og chip) - han er blevet 11 uger og han skal have hans 2'en vaccination på tirsdag..
Jeg vil bare høre om der var nogle der havde gode råd til hvad man skulle spørge om? Eller om der overhovedet ER noget man skal spørge om - eller om dyrlægen selv fortæller det der er at fortælle..
Ting jeg vil spørge om indtil videre:
- han vejer p.t næsten 3 kg og får Hill's Science Plan puppy - small breed - og er lige gået fra 55 gram mad om dagen til 100 gram (fordi han konstant var over madskålen og jeg kom så til at læse rigtigt på posen og konstaterede at hvis man gik efter vægt og ikke alder så skulle han faktisk have 100 gram på en dag) - men er det korrekt?
- han klør sig meget ved sine ører, er der noget jeg kan gøre for at afhjælpe dette eller er det meget naturligt for en langøret hund?
Ellers synes jeg ikke rigtigt han "fejler" noget eller jeg har nogle spørgsmål som sådan.. Han er en meget aktiv hvalp, han lystrer sit navn, hans afførring ser helt naturlig ud, han drikker når han er tørstig, han er glad for sit foder, hans pels skinner (dog fælder han af H til - men det tænker jeg er meget naturligt) - alt i alt er han vel egentlig en ganske sund og normal hvalp!
Men derfor får jeg jo lidt "præstationsangst" - jeg vil jo gerne stille alle de rigtige spørgsmål og gøre det så godt som muligt for ham den lille!
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Du skal selvfølgelig spørge om de ting du er i tvivl om.
Er der ting du senere bliver i tvivl om så ring til dyrlægen og spørg. Det koster ikke noget og min er sød til og hjælpe pr. tlf..
Der er ikke som sådan specielle spørgsmål man stille, men bare hvd man kommer i tanke om.
Ha i tankerne om i skal have ham med på sommerferie til udlandet. Det kræver ekstra vac, for foreks Rabies.
Held og lykke med charmetrolden.
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Han ligner en blanding af en Cavalier og en Gårdhund. Ved opdrætter ikke hvad det er en blanding af. Er bare nysgerrig, ikke andet.
Held og lykke med dyrlæge besøget i dag, og hvor er han i øvrigt en meget fin lille hund.
maj 2010
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 691
Jeg vil spørge om det med ørene, jeg er nemlig i tvivl om det kan have noget at gøre med at han ikke har sådan en "hævet" skål, min mormor har haft en del spaniels igennem årene, og jeg ved hun har sagt at de har alle haft et foderstativ da de kunne få problemer med ørene af at de slaskede ned i maden (Aner dog ikke om det er "sandt") - jeg er sq nok lidt en hønemor - vil bare alt det bedste for ham den lille!
Han skal med på sommerferie - men det er her i Danmark i en stor have så han kan få brændt noget krudt af! Han er jo total Duracell hund..
Mht. hans blanding - faren er ægte cavalier - og moren er en blanding mellem en cavalier og en anden race som jeg simpelthen har glemt hvad er - opdrætteren har fortalt mig det.. (Det var stueopdræt) Men moren kan ses her:
http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=53249
Moren er en meget lille, tynd hund - en rigtig springbønne!
maj 2010
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 691
Han havde også klaret vaccinationen helt vildt fint - han har dog været meget træt efterfølgende..
Jeg er "imponeret" over dyrlægen mht. pris osv. - vi kom af med ca. 450kr - og det var inkl. vacc, konsultation og ormekur (det var noget dyrlægen havde foreslået?) og vi fik 1 kilo Science Plan hundemad og en dåse science plan hundemad med i en hvalpepakke..
Men han er sund og rask - er blevet tjekket på alle ledder og kanter - og han fejlede ikke noget.. Så det var selvfølgeligt super dejligt..
Dyrlæge for første gang..