{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

Erfaring med kastration? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en 3,5 årig collie han, som ikke skal bruges til afl.
Han er meget urolig og traver meget rundt. Han har ingen videre interesse i mad og spiser ikke videre meget i forhold til hvad en normal hund gør. Dyrlægen siger at der ikke er noget i vejen med ham fysisk. Har hørt fra andre collie ejere at nogle colliere bare ikke spiser ret meget i forhold til deres energiforbrug. Han har det meget med at prøve at læne sig om af en (som en kat), og derudover vil han op og hænge. Hvilket vi ikke vil acceptere. Vi har aldrig kunent gå til hundetræning, fordi han er ALT for interesseret i alle andre hunde, og dermed ikke kan bevare fokus. Når han ser andre hunde begynder han at pibe-gø. Derudover har min søster en hunhund, som er ældre end ham. Og selvom hunhunden ikke er i løbetid, kan han ikke lade den være overhovedet. Han render efter hende hele tiden. Forleden ville min søster passer ham i et døgn og der hverken spiste, drak eller sov han. Han peb, gøede og travede rundt efter hende hele tiden imens han pustede. Da han kom hjem sov han i næsten halvandet døgn... (har haft ham siden hvalp). Jeg holder meget af min hund, og han får adskillige lange gåture, han har en stor have som han løber rundt i og leger med ham gerne min en time om dagen. Men hans opførsel er ved at ødelægge alt, for kan ikke have ham med nogen steder hen hvor der er hunhund, men min svigermors hanhund som er 8 år og en pekingeser, kan han godt lade være. Jeg er virkelig frustreret over at have en hund som er så uroligt og han prøver også at dominere herhjemme... Derudover er han så trodsig, altså han kan de almindelig kommandoer, men det er ligesom om at alt er en kamp for at få ham til at lystre de kommandoer. Og der er fuldstændig håbløst når der er andre hunde.

Jeg ville høre om i har nogen råd, og om kastration kunne være en mulighed?

mvh. Lonni

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med kastration?
  • #1   1. jun 2010 Jeg tror ikke på at en kastration vil hjælpe.

Nu ved jeg ikke, hvor du bor, men find et godt sted at gå til træning. Et sted, hvor du kan lære klikkertræning, for det tror jeg dig og din ville kunne få meget gavn af!

Når du skriver at han er trodsig, når han er ude, så tror jeg nu ikke at det der sker. Hunde har ofte svært ved at generalisere øvelser. På mine træningshold går kursisterne ofte store skridt tilbage i øvelserne, når de kommer til træning. Hjemme er der trygt for hunden, der er måske ikke så mange forstyrrelser og så lærer de bare bedre der.

Hvor bor du henne af i landet? Måske jeg kender et godt sted at træne.,,

Hvad laver du med ham til daglig af aktivering og motion

• #2   2. jun 2010 Ozzy, min lab blanding, opførte sig meget lignende det du skriver. Ham fik var kastreret og det blev både hans og vores redning..
    Så jeg vil til en hver tid anbefale at nødder bliver fjernet hvis hunden ikk skal bruges til avl..
    begge mine drenge er "hønner" idag og de fungere 100 % optimal alle steder.

• #3   2. jun 2010 LENE D:
    Problemet er at vi ikke kan eller får noget ud af træning. Chano kan ikke koncentrere sig. Han har alt sin opmærksomhed vendt mod alle hunde og glemmer fuldstændig mennersker. Vi kan ikke flytte fokus. Kommer han ikke over at snakke med de andre hunde ender det i et stort klynkeri og gøen, som vil ødelægge det for alle andre. Min mor og søster har begge opdrættet Golden retrievere og min søster har også meget erfaring med hanhunde. Men selv hun syntes han er "håbløs" for at sige det mildt, han kan ikke bevare fokus på hende eller os, så snart han ser en anden hund.

Med trodsig mener jeg at han er rent udsagt er den stædigste hund i verden. Han kan udemærket kommandoerne og ved hvad han skal. Men uanset om vi er hjemme eller et andet sted, så prøver han at ignorere os. Får vi ham endelig til at lægge sig ned, regjser han sig så snart man vender øjet den anden vej. Så vi er praktisk talt nød til at nedstirre ham for at få ham til at blive der, hvilket er ubehageligt både for hunden og os.

Derudover er han begyndt at ise tænder når han ikke får sin vilje. Han har alle dage været vant til at blive børster, når vi går i gang med at børste ham så begynder han at vise tænder. Han fejler ikke noget fysisk og har ikke ondt nogen steder, men alligevel blotter han tænder med jævne mellem rum.

Når han ikke vil lægge sig ned har vi nogle gange skubbet ham ned at lægge, også har han snappet ud efter os. Han er ved at være et kæmpe problem mildest talt. Skide træls for vi vil gerne have ham i vores liv og have et liv hvor vi har det godt og hunden har det godt. Men er bange for at det ender galt hvis ikke snart der sker en drastisk ændring.
    Jeg er ikke uerfaren når det gælder hunde, for har opdraget og trænet hunde før, startede som barn idet mine forældre var opdrættere. Derudover har min mor og søster været inde over også. Men de siger også selv at de ikke aner hvad de skal gøre med ham. Og min søster som har børn tør ikke rigtig passe ham, fordi han snappede ud efter hendes mand, da han skubbede vores hund væk fra deres hund. Da vores ikke ville lade ders være.

• #4   2. jun 2010 jeg synes det lyder som om i griber ham fuldstændig forkert an. En hund skal ikke tvinges ned i dæk hvis den ikke vil lægge sig eller nedstirre den for at blive liggende.
    Han skal LÆRE at blive der - hvis ikke han gør, har han ikke lært det godt nok. Ganske enkelt!

Jeg vil vædde med at hvis i finder et sted med en kyndig klikkerinstruktør, så vil hun kunne få jeres hund til at samarbejde. Det er et spørgsmål om at starte på så lang afstand at han kan koncentrere sig. Og så er det noget med at få klikket for mindste kontakt i starten og langsomt bygge op.

At knurre og vise tænder er et afstandssøgende signal og viser vel i bund og grund bare hvor usikker jeres hund er på jer.

Og jeg mener stadig ikke at han er trodsig!

Kommentér på:
Erfaring med kastration?

Annonce