Hund før eller efter termin? Hund før eller efter termin?
Hejsa,
Vi er et par sidst i 20erne først i 30erne som elsker at have hund. Men nu er vi også så heldig at jeg er gravid i 6mdr Vi har en lille hund. En dejlig lille pekingeser, hun er dog meget aggressiv over for børn. men nu også andre, der i bland os nu, hvis hun ikke får sin vilje. foreksempel, ved mad, hvis der kommer nogen til vores dør og nu hvis vi bare møder nogen. Vister hun tænder og knurer og vil bide hvis hun kunne komme til det. Så er bange for vi må tage den MEGET hårdt beslutning at det ikke dur med en spædbarn, kan ikke stole på hende nok til at gå fra hund og baby i samme rum. Av det gør ondt i mit hjerte at måtte indrømme.
Ved mit spørgsmål er lidt mobid, men jeg kunne ikke se vores liv uden en dejlig lille hund, så hvis vi vil have ny hund er det så bedst vi får den i disse 2 til 3 mdr for termin hvor vi rigtig kan øve og træne med den, eller hvordan??
Håber meget i har lyst til at hjælp os.
Mvh. Maria

aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.614
Mht hvornår I så skulle skaffe jer en anden hund, hvad så med at vente til barnet er ca ½ år gammelt. Ved godt at ventetiden kan blive svær, men du/ I får nok at gøre med den lille ny og en hvalp oveni kan blive en trist affærde.
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.288
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.060
du ved ikke endnu hvad barnet kræver og det
er slet ikke sikkert der bliver tid til en hund
en anden fordel er jo så at hunden fra dag 1
kan vænne sig til at der er et lille barn i huset
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Jeg ville vente til jeg havde fået indkørt en "rutine" ,eller hvad man nu siger, med barnet, så man har bedre overskud til at starte forfra med en lille hvalp. Og som nogle af de andre også siger, så er hunden fra starten vant til at der er et lille barn i huset, og at den ikke får al opmærksomheden, fremfor at den får en masse opmærksomhed, og så er der pludselig ikke så meget tid til den efter et par mdr.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Så vent til i ved hvad i har af overskud til en hund.
nov 2005
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 2.538
Hund før eller efter termin?