{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
533 visninger | Oprettet:

hvalpen og andre hunde {{forumTopicSubject}}

jeg har en hvalp på omkring seks måneder... han er så dejlig og altid glad!!
Når han ser naboens hund, bliver han vildt glad og vil lege, men nogle gange virker det som om, han bare vil parre sig i stedet, hvilket vel ikke er mærkeligt, eftersom det er en hun... men da vi så fik besøg af en han-puddel, ville han lege, hvilket blev for voldsomt for pudlen, så vi måtte holde ham væk fra den.. til sidst ville vi se, om han var faldet til ro, men i stedet begyndte han at forsøge på at parre den meget voldsomt!! han har været glad for at mød andre hunde i snor, men han forsøgt på at "voldtage" nogen af dem. er der nogen, de rved hvorfor? hmm og om det stopper, eller hvad man kan gøre? det kunne være rart, hvis han kunne lege med andre hunde uden den slags


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalpen og andre hunde
  • #1   18. apr 2006 Lyder umiddelbart som dominans - er han meget dominant af adfærd ??

  • #2   18. apr 2006 både og.. han er den rareste lille hund, men samtidig kan han godt lide at udfordre, og så skal han liiiige sættes på plads, når det er!! har hørt, de gør den slags i den alder??

  • #3   18. apr 2006 hej pigen fra midtsjælland..
    det er fordi pudlen nemlig var voksen og endda omkr. 8 år gammel.
    han var så voldsom, at den bare lå og rystede bagefter


  • #4   18. apr 2006 Ozzy gjorde det ikke i den alder - men er begyndt på det nu hvor han er blevet større - ikke tit men det sker ind imellem...
    Freya der imod gør det ret tit på Ozzy når han ligger ned... hvilket jeg synes er et tegn på at hun dominere ham - men kan da godt være det er mig der er helt forkert på den ?!



  • #5   18. apr 2006 Hvis en hund er lav stående i rang - nervøs, ingen selvtillid og ikke giver fra sig - vil en hund med stor selvtillid uanset alder dominere - står der i en bog jeg har om hunde adfærd

  • #6   18. apr 2006 men vil den altid gøre sådan? for så gider de andre hunde da ik lege med den:/ skal måske ud til en fra min klasse med den, hun har nemlig en hvid schæfer (tænkte nemlig det var godt med en større hund, der er stærkere end ham)

  • #7   18. apr 2006 He he nu siger du han er 6 måneder, har han lettet ben endnu? Tror ikke det er dominans da han er en hvalp, men snarre en kønsmoden hanhund med masser af hormoner i kasketten.

    Min egen hund gjorde det ekstremt meget KUN på tæver, og jeg skulle konstant være over ham for at frelse de stakkels tæver smiley

    normalt aftager de når hundene bliver fuldvoksen 2-3 år
    -Hvis du gider at vente så længe, så hold ham for gud skyld fra tæver i løbetid.

    Ellers MEGA træning eller kastration, vil hjælpe på det.


  • #8   18. apr 2006 Ved ikke om han altid vil gøre det - men ja måske en god ide at lade ham lege sammen med større hunde... kan være det hjælper på det... det er da værd at prøve...
    Men jo heller ikke sikkert at det er dominans i hans tilfælde - lyder bare meget sådan... ;o)
    Held og lykke med det


  • #9   18. apr 2006 han har lige lært at lette ben nu her... men ja tror også hormonerne fiser rundt inde i ham. naboerne har forslået at hundene skal lege til sommer, men tror han vil tænke på noget helt andet end hende;)
    det e rbare, fordi hvis det nu er noget med dominans, er det vel nu, man skal gøre noget ved det.. han hopper nemlig også op ad folks ben, hvis de ikke kan sige fra... lidt ubehageligt


  • #10   18. apr 2006 Ja det nu man skal sætte ind, hvis han humper folks ben, det kunne nemlig godt tyde på dominans.


    Hvis tæverne ikke selv siger fra, må du selv fjerne ham.
    Men det kan være, at når han har fundet ud af, at mange tæver ikke gider hans pjat, at han så vil gøre det mindre efterhånden.

    Så...mit råd vil være ikke mere humpen på mennesker, og prøv så vidt muligt at lade hundene selv finde ud af det, men tager det overhånd og tæven ikke siger fra så hjælp den stakkels tæve smiley

    fjern ham når han humper og ignorer ham.
    Giv ham kun ros når han holder op eller kommer uden at humpe.


Kommentér på:
hvalpen og andre hunde

Annonce