{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.508 visninger | Oprettet:

Hård hud - trædepuder {{forumTopicSubject}}

Vovsen har på én trædepude på hvert forben, fået noget træls fortykket hud, som gør at han halter, hver gang han har været ude at gå en længere tur.

Det startede ud med, at trædepuden nærmest ''skred'' ud mod siden i en hård hudflage. Han var ikke spor mærket af det. Disse hudflager knækkede så af, for ca. 2 uger siden, men han er ikke begyndt at halte af det, før den sidste uges tid.
Smerten sidder i trædepuderne med det fortykkede hud, da jeg kan knipe ham i alle puderne, men når jeg når de to trækker han poten til sig.

Nogle der har prøvet det samme, eller har en ide om hvad det kan være, og hvad man kan gøre?

(Dyrlægen er kontaktet, og har rådet til at smøre det i helosan et par dage, og se tiden an)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hård hud - trædepuder
  • #1   7. jun 2010 Jeg har ingen erfaring med det, men jeg tænker på om han har en forkert benstilling, og på den måde belaster sine trædepoter uens når han løber, og derfor får hård hud?

  • #2   7. jun 2010 Karina O

    Jeg tænker lidt på det samme, især taget i betragtning af, at trædepuden nærmest skred ud mod siden. Det der undrer mig mest er dog, at det er en af de to inderste, men der er vel også mere tryk på de inderste kunne jeg forestille mig.

    Danni

    Det er en engelsk bullterrier på knap et år.


  • #3   7. jun 2010 Hvis hans tæer vender udad når han løber, giver det meget god mening at belastningen lægger på de inderste trædepoter.


  • #4   7. jun 2010 Han virker til at stå rimeligt solidt og lige på poterne, men har aldrig lagt mærke til, hvordan han fører dem under løb, så det vil jeg lige se lidt på næste gang. Puden er meget mørk, næsten sort, der hvor fortykningen er. Og meget hård og ujævn.

    Med de inderste mener jeg forresten de to der er knyttet til de inderste tæer, og ikke den store pude bagerst.

    Jeg har også selv tænkt lidt i retning på svamp, eller måske AD, da jeg har læst at det kan have indvirkning på benstillingen.
    Under alle omstændigheder kommer han en tur til dyrlægen, for det er ikke noget han kan være tjent med at gå rundt med.



Kommentér på:
Hård hud - trædepuder

Annonce