6.051 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Fotæl mig om Coton de Tulear :) Fotæl mig om Coton de Tulear :)
I vores søgen efter hvilken race vores eventuelle hund nr. 2 skal være, er vi nu nået til Coton de Tulear. Så fortæl mig, hvad du ved, f.eks.:
Arvelige sygdomme/skavanker
Generelt helbred
Temperament
Aktivitetsniveau
Tendens til at gø
Omgang med andre hunde/katte/børn
Osv osv osv
(Og ja, jeg både kan læse på nettet og har gjort det, men vil gerne høre folks egne erfaringer)
0 synes godt om
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.929
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 675
Hvordan den er og hvordan den bliver er jo lidt op til dem der køber..
Hvis du vænner den til børn, Katte osv er den utrolig venlig..
Angående pelspleje og klipning.. Ja så er min holdninh jo at en coton er langhåret, men hellere klippe den kort end at den går med store knuder fordi man ikke magter at holde pelsen filtfri... :o))
Håber det var svar på lidt af jeres spørgsmål..
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.929
Det var det bestemt, men jeg har da et par tillægsspørgsmål, hvis du gider :). Ja, man er selvfølgelig selv med til at præge sin hund, men de forskellige racer har jo mere eller mindre tendens til f.eks. at gø. Det lyder som om, at denne er en af dem, der godt kan lide det eller misforstår jeg?
Mht. din holdning til pelsen er det så af hensyn til hunden, du synes, den bør være langpelset eller er det bare fordi, at du selv synes, at sådan ser den ud? Altså vil hunden selv savne/mangle sin pels?
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 282
Men ja - nogle hunde er mere gøende end andre - og efter min mening er Cotonen en hund der nemt reagerer med gøen - men derfor er det også vigtigt fra starten og finde 'sluk-knappen'
Derudover kan jeg kun sige at det er en helt igennem fantastisk race og virkelig en humør-spreder
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 30
De er gode til at aktivere sig selv, generelt meget lærerige, elsker børn (og andre mennesker generelt selvf.). Vi er simpelthen så glade for vores lille Bomuld :-). Noget af det mest søde og rare... Der har ingen problemer med noget været (alene hjemme, renlighed etc.)
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.952
Den skal være udadvendt og glad, interesseret i at arbejde sammen med fører, glad for andre hunde, tilpasningsdygtig. I mine øjne er det altafgørende at en coton besidder de egenskaber. Jeg ser desværre nogle gange nervøse og agressive individer pga. dårlig avl.
Ift. pels så er det overhovedet ikke synd at klippe dem. Jeg har en coton, der elsker vand og som desuden er meget aktiv - blandt andet indenfor konkurrencelydighed. Så jeg har klippet hende og det elsker hun!
En coton er en aktiv hund og bør aldrig nøjes med at blive luftet i haven. Det er desuden en hund, der meget gerne vil lære, så jeg vil altid anbefale at gå til en form for træning med den.
En coton er en selskabshund - og den gør altså immervæk mere end mange andre racegrupper. Men har man fra starten fokus på at styre hundens gøen, så bliver det sjældent et problem.
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 675
Som Siri siger så har cotonen nogle særpræg der går igen hos racen men vil også give Cotonhunden ret for alle cotoner er jo også forskellige.. De kommer lynhurtigt til at passe ind i jeres familie..
Hvad angår pelsen så nej så kommer de ikke til at mangle deres pels.. Det er bare mit syn på det fordi racen er sådan.. Men som jeg også skrev tidligere, bare i andre ord, så hellere en glad coton med kort pels end en trist coton med totalt filtret pels....
Fotæl mig om Coton de Tulear :)