1.225 visninger
|
Oprettet:
Udstille kastreret hund {{forumTopicSubject}}
Er der nogle af jer herinde, der har udstillet en kastreret hund i DKK?
Kunne godt tænke mig at høre hvor meget dommeren tænker på det, når han dømmer, selvom det jo er tilladt
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.017
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.758
Men kunne nu godt tænke mig at vide hvad reaktionen er. Det er kun et skue jeg skal til - men bliver det en dårlig oplevelse, blir det nok sidste gang.
apr 2005
en DKK-anerkendt udstilling, som har fået bortopereret en eller begge testikler, kræves der doku-
mentation i form af DKK’s dyrlægeattest for, at hunden har haft to normale testikler efter, at hunden
er fyldt 8 måneder. Hunden kan ikke opnå avlsret.
For kastrerede hanhunde, der tidligere har været udstillet minimum 2 gange i officiel klasse på en
DKK-anerkendt udstilling, kræves der udover dyrlægeattest som nævnt ovenfor dokumentation i
form af EDB-udskrift, som bekræfter, at hunden før indgrebet har opnået præmiering i officiel klas-
se på to FCI-anerkendte udstillinger"
mar 2008
har en veninde hvis hanhund fik stendrejning. og måtte have den ene fjernet.. hun var så heldig at den havde været udstillet to gange i juniorklasse - ellers kunne hun ikke få den godkendt.. men det e rjo selvfølgelig ikke aktuelt i det her tilfælde..
men jeg ved faktisk ikke om dommeren vil dømme ned på det... som sådan er hunden jo ikke intakt *gg*
apr 2005
Det er mest for hyggens skyld. Jeg vil også kun tilmelde ham skuer, da de er for sjov. Vil ikke belemre en rigtig udstilling med min kastrat
Men har self heller ikke lyst til at få en negativ reaktion over at komme med en hanhund med smuttede mandler.
mar 2008
Udstille kastreret hund