{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.181 visninger | Oprettet:

Jer der har muskel og små hunde. Hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg har en kæreste som har en staffordshire bull terrie (hanhund) og jeg har en lille hund, også en han hund som er blanding af dværg pincher/papillion. Vi har været sammen et halvt år og med tiden er hans hund blevet mindre aggresiv over for min, vi kan sagtens gå tur sammen uden den vser tegn for den er aggresiv. Vi har også haft Dorte Odefey ude som er hunde adfærds dims og hun syntes ikke nemo, min kærerstes hund virker aggresiv over for min, hun sagde endten måtte vi tage chancen og slippe dem fri sammen og se hvad der skete ellers var der ikke andet at gøre. Men men jeg tør simpelthen ikke tage nogen chancer.
Er der nogen der har prøvet noget ligende og har noget gode råd?
Eller må vi bare se det i øjnene og gå fra hinanden.?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jer der har muskel og små hunde. Hjælp
  • #1   8. jun 2010 De er begge to kastreret

• #2   8. jun 2010 Aner ikke om dette er en god ide, men hvad med evt at lukke dem sammen mens hans hund har mundkurv på ? (selvfølgelig skal den vendes til mundkurv inden i slipper dem fri)

• #3   8. jun 2010 da vi for flere år siden købte en voksen schæfer han som skulle introduceres til min lille øretæveindbydende poms, havde vi snor på begge hunde og mundkurv på schæferen (turde simpelthen ik andet). Det gik ok men nu var schæferen også en meget godmodig hund, som fandt sig i alt for meget fra de smås side. Men da vi lige købte ham vidste vi jo ik hvordan det kunne gå, så derfor mundkurv og kort snor på ham og snor på min lille skid.
    Jeg turde bestemt ik bare at slippe dem begge og så håbe på det bedste...

• #4   8. jun 2010 Hvis adfærdsbehandleren ikke finder en agressiv adfærd i din kærestes hund, så tror jeg på hende. Er man bange og usikker, så kan må se noget som måske ikke er, og det gør situationen værre.

Jeg ville tage chancen om at lade dem finde ud af det. Vil du ikke det, så prøv at lade din være løs og kærestens hund i en flexline og se hvad der sker. Men ofte er det sådan at situationen med en i snor og en løs er ikke optimal, for den der er i snor vil opfatte situationen anderledes, og det kan give gnidninger.

I den forgangne weekend var vi på tur hvor vi overnattede i campingvogne sammen med en hel del andre der også havde deres campingvogn med. Det var alle nogen vi kendte. Den ene familie havde den største Rottweiler han jeg nogensinde har set. Min han, Baloo, kan ikke så godt lide store hunde, og når Baloo var i snor, blev han sur på den store, store hund. Var de begge løse, så undgik Baloo ham bare, og den anden vidste at Baloo havde sin grænse. Det virkede og ingen problemer med det. Cassie og Bianca hilste også på den store hund, og der var absolut ingen problemer.

Så jeg ville prøve det, hvis jeg var dig.

• #5   8. jun 2010 Man må ikke tage mundkurv på hunde der skal mødes, fordi den anden der ikke har mundkurv på ikke kan "læse" den anden med mundkurv pga. mundkurven.

• #6   8. jun 2010 vi har også prøvet med mundkurv og det går okay, men nemo er lidt voldsom og så er jeg bange for hvad nemo vil gøre når min siger fra.
    Det bare en skide svær situation smiley

• #7   8. jun 2010 Hmm, jeg tror jeg ville give det en chance, men jeg ville overvåge deres adfærd nøje, og være klar til at gribe ind, i tilfælde af at der skulle være optakt til at ske noget. bare i, for guds skyld, ikke holder den ene i snor, og slipper den anden fri. Det kan også give optakt til problemer, fordi hunden i snor, i så fald vil føle sig fanget.
    Læs eventuelt nogle af de gode bøger omhandlende aggresivitet, således at I begge kan tyde selv de små tegn, og afhjælpe problemerne, inden de opstår.

• #8   8. jun 2010 Didde

jeg ville aldrig sætte dem sammen - det er 100% sikkert!

Det tager ik mere end 3 sekunder så er der kaos - taler af bitter erfaring med dødeligt udfald

• #9   8. jun 2010 Jeg undrer mig altså lidt? Kender I ikke bedst jeres hunde selv og ved hvad de kan og ikke kan???

ER den store hund aggressiv er den ikke?

Hvorfor skulle den skade den lille hund hvis den har et fornuftigt hundesprog?

Da Basse var yngre, var jeg altid meget nervøs med at sætte hende sammen med mindre hunde, så gjorde flere gange det at hun var i snor, og den lille var løs.. Så kan de hilse og lege lidt, men jeg havde fuld kontrol over situationen..
    Der har dog aldrig været nogle problemer.

• #10   8. jun 2010 Elise - Vil sige at din oplevelse er én helt anden, da disse to hunde kender hinanden i forvejen, og de kan gå ture ved siden af hinanden smiley Og eftersom de begge er kastreret hjælper dette også én hel del ... Og alle hunde er ikke ens, heller ikke muskelhunde smiley

• #11   8. jun 2010 Heidi

tjaaaa men jeg ville stadig ik turde tage chancen... det er for stor en pris at betale, hvis det går galt.

• #12   8. jun 2010 Elise,
    nu er jeg godt klar over hvorfor du skriver som du gør, men der er altså stor forskel på hunde. Og også muskelhunde.

Blot fordi du har været udsat for noget helt forkert, er der ingen grund til at tro at alle andre hunde reagerer som i dit tilfælde.

• #13   8. jun 2010 Tag en sprøjteflaske vand med når I slipper dem løs....så kan du sprøjte vand på dem hvis det løber over gevind.

• #14   8. jun 2010 Hvis I havde en skødehund som Diddes, så tror jeg ik I ville tage så let på det som I gør...

Hunskriver hendes kærestes hund har udvist agressivt adfærd og at hun ikke er tryg ved det.

Synes jeg dælme siger alt

prisen er for stor at betale, hvis det går galt... og min mening står 110% fast!

• #15   8. jun 2010 Da vi havde vores sammen var der også lidt ballade i starten - dog var det enkelte småkonflikter, ikke vedvarende irritation. De måtte så til gengæld aldrig være alene hjemme sammen, men ellers gik det rigtig fint efter de første par måneder.

Jeg synes at du skal lytte til din mavefornemmelse. Hvis du virkeligt ikke tør, så lad være. Der er ingen skam i ikke at ville gamble med sin hunds liv... Ellers prøv at lade dem mødes på neutral grund i snor nogle gange før i slipper dem

• #16   8. jun 2010 Elise,
    jeg synes nemlig ikke det virker som om den er aggressiv? Tværtimod virker det som om TS og hendes kæreste ikke rigtig kan læse deres hunde eller kender dem godt nok?.. Det er i hvert fald min udlægning..

Og når en adfærdsbehandler siger god for det, må man antage at vedkommende ved blot lidt om emnet og har vurderet hundene?..

Men ellers kan de jo tage den store i snor og sætte sig stille ned og snakke med dem og se hvordan det går, mens de dog stadig har styr på situationen..

Og nej, jeg har ikke en skødehund. Men min veninden har en mops som jeg er meget glad for, og jeg har ingen kvaler ved at lade den lege med min egen, eller andre velfungerende hunde.
    Er heller ikke spor bekymret for mine kattes ve og vel..

• #17   8. jun 2010 ja vi har så 1 rottweiler en ung dværgpinscherhan og en pomeranianhan, og rotten er der absolut ingen problemer med, men de to små hanner kan ikke tåle synet af hinanden efter at rotten er gået i løb.

• #18   8. jun 2010 Hvad med at kontakte en hundetræner som kan være med jer når i lukker dem løs første gang. De ved hvad de skal se efter og kan hjælpe med at bryde nogen form for aggrassion (staves) hvis det skulle ske. Dette er det bedste bud, neutral grund og med hjælp fra en som ved hvad man gør.

• #19   9. jun 2010 Jeg ville aldrig tage chancen! Selvom den store ikke er aggresiv så er den jo stor og en pote i leg kan også gøre skade.

Jeg ville brug en masse tid på at vænne dem til hinanden så de ikke lægger mærke til den dag de er løse sammmen. Gå en masse ture i snor, ´hvor der er ro på. Og så have dem hjemme, på hver sin side af et baby gitter eller hegn.

Kommentér på:
Jer der har muskel og små hunde. Hjælp

Annonce