Jer der har muskel og små hunde. Hjælp {{forumTopicSubject}}
Jeg har en kæreste som har en staffordshire bull terrie (hanhund) og jeg har en lille hund, også en han hund som er blanding af dværg pincher/papillion. Vi har været sammen et halvt år og med tiden er hans hund blevet mindre aggresiv over for min, vi kan sagtens gå tur sammen uden den vser tegn for den er aggresiv. Vi har også haft Dorte Odefey ude som er hunde adfærds dims og hun syntes ikke nemo, min kærerstes hund virker aggresiv over for min, hun sagde endten måtte vi tage chancen og slippe dem fri sammen og se hvad der skete ellers var der ikke andet at gøre. Men men jeg tør simpelthen ikke tage nogen chancer.
Er der nogen der har prøvet noget ligende og har noget gode råd?
Eller må vi bare se det i øjnene og gå fra hinanden.?
aug 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 156
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 532
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 71 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 689
Jeg turde bestemt ik bare at slippe dem begge og så håbe på det bedste...
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Jeg ville tage chancen om at lade dem finde ud af det. Vil du ikke det, så prøv at lade din være løs og kærestens hund i en flexline og se hvad der sker. Men ofte er det sådan at situationen med en i snor og en løs er ikke optimal, for den der er i snor vil opfatte situationen anderledes, og det kan give gnidninger.
I den forgangne weekend var vi på tur hvor vi overnattede i campingvogne sammen med en hel del andre der også havde deres campingvogn med. Det var alle nogen vi kendte. Den ene familie havde den største Rottweiler han jeg nogensinde har set. Min han, Baloo, kan ikke så godt lide store hunde, og når Baloo var i snor, blev han sur på den store, store hund. Var de begge løse, så undgik Baloo ham bare, og den anden vidste at Baloo havde sin grænse. Det virkede og ingen problemer med det. Cassie og Bianca hilste også på den store hund, og der var absolut ingen problemer.
Så jeg ville prøve det, hvis jeg var dig.
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 53
aug 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 156
Det bare en skide svær situation
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 90
Læs eventuelt nogle af de gode bøger omhandlende aggresivitet, således at I begge kan tyde selv de små tegn, og afhjælpe problemerne, inden de opstår.
nov 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 103 Svar: 4.031
jeg ville aldrig sætte dem sammen - det er 100% sikkert!
Det tager ik mere end 3 sekunder så er der kaos - taler af bitter erfaring med dødeligt udfald
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.634
ER den store hund aggressiv er den ikke?
Hvorfor skulle den skade den lille hund hvis den har et fornuftigt hundesprog?
Da Basse var yngre, var jeg altid meget nervøs med at sætte hende sammen med mindre hunde, så gjorde flere gange det at hun var i snor, og den lille var løs.. Så kan de hilse og lege lidt, men jeg havde fuld kontrol over situationen..
Der har dog aldrig været nogle problemer.
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 34 Svar: 258
nov 2006
tjaaaa men jeg ville stadig ik turde tage chancen... det er for stor en pris at betale, hvis det går galt.
dec 2008
nu er jeg godt klar over hvorfor du skriver som du gør, men der er altså stor forskel på hunde. Og også muskelhunde.
Blot fordi du har været udsat for noget helt forkert, er der ingen grund til at tro at alle andre hunde reagerer som i dit tilfælde.
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.366
nov 2006
Hunskriver hendes kærestes hund har udvist agressivt adfærd og at hun ikke er tryg ved det.
Synes jeg dælme siger alt
prisen er for stor at betale, hvis det går galt... og min mening står 110% fast!
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Jeg synes at du skal lytte til din mavefornemmelse. Hvis du virkeligt ikke tør, så lad være. Der er ingen skam i ikke at ville gamble med sin hunds liv... Ellers prøv at lade dem mødes på neutral grund i snor nogle gange før i slipper dem
dec 2008
jeg synes nemlig ikke det virker som om den er aggressiv? Tværtimod virker det som om TS og hendes kæreste ikke rigtig kan læse deres hunde eller kender dem godt nok?.. Det er i hvert fald min udlægning..
Og når en adfærdsbehandler siger god for det, må man antage at vedkommende ved blot lidt om emnet og har vurderet hundene?..
Men ellers kan de jo tage den store i snor og sætte sig stille ned og snakke med dem og se hvordan det går, mens de dog stadig har styr på situationen..
Og nej, jeg har ikke en skødehund. Men min veninden har en mops som jeg er meget glad for, og jeg har ingen kvaler ved at lade den lege med min egen, eller andre velfungerende hunde.
Er heller ikke spor bekymret for mine kattes ve og vel..
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 55 Svar: 1.504
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.326
dec 2004
Følger: 28 Følgere: 28 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 169
Jeg ville brug en masse tid på at vænne dem til hinanden så de ikke lægger mærke til den dag de er løse sammmen. Gå en masse ture i snor, ´hvor der er ro på. Og så have dem hjemme, på hver sin side af et baby gitter eller hegn.
Jer der har muskel og små hunde. Hjælp