{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.647 visninger | Oprettet:

urimelige priser på hvalp {{forumTopicSubject}}

jeg har længe været på udkig efter en hvalp og gerne i racen cavalier king charles - dansk/svensk gårdhund - mops - fransk bulldog - har skrevet til flere via mail ang pris og andre informationer osv. men ingen svar tilbage, men så det bare ikke der jeg køber hvalp for jeg er tilhænger af at have god kontakt til min hvalps opdrætter og kan de ikke svare på et par spørgsmål ville de nok hellere ikke svare på fremtidige spørgsmål.
fandt så en bla. af flere racer som var papilion cavalier mor - dansk/svensk og cavalier far. og de ville have 6000 ,- det da helt henne i vejret det koster en tavlehund jo næsten hvad får folk til at lave så sindsyge priser på bla hunde??

hvis nogen af jer er opdrætter af de nævnte racer skriv gerne pb. da jeg gerne venter på den helt rigtige hvalp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  urimelige priser på hvalp
  • #1   9. jun 2010 Hvis du vil have en dansk/svensk med tavle, så kender jeg en opdrætter der lige har fået 5 herlige hvalpe i denne uge. Hun har været opdrætter i mange år, så der kan du trygt henvende dig, hvis du er interesseret.

  • #2   9. jun 2010 jeg ville da meget gerne besøge hjemmesiden og se forældrene og så kan det jo være man lige når et smut forbi hihi

  • #3   9. jun 2010 Prisen er gangske simpel, er der købere nok til hvalpe med den pris så forbliver prsien så høj, ingen grund til at sætte sen ned når folk gladeligt betaler.
    Typisk er de små racer, mugdyre især blandinger det er feks ikke usædvanligt at chihuahua blandinger ligger på 7-8 000


  • #4   9. jun 2010 Skriver en PB til dig.

  • #5   9. jun 2010 sabrina tja dte kan du have ret i så mange penge gir jeg ik for en blanding så hellere give 10 000 for en tavle hund

  • #6   9. jun 2010 Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan folk kan få 8000 kr. - 8500 kr. for blandinger eller chihuahuaér uden tavle (De er jo egentlig det samme som en blanding, da man ikka kan garantere at de er helt rene) Jeg tog 8500 kr for mine chihuahua med tavle i april måned!!

    Men ja der må jo være folk der gerne vil betale!!!


  • #7   9. jun 2010 Helt enig med Helle...
    Der er flere annoncer herinde med chi hvalpe uden tavle og nogle af dem koster dælme enten lige under, det samme eller lidt mere end mine med tavle efter udstillede forældre som er tjekket for dit og dat. Synes jeg godt nok er vildt, hvis de kan sælge til de priser.


  • #8   9. jun 2010 Det er oftest de populære racer (små) der bliver solgt til overpriser, selvom de er uden tavler, eller blandinger..

    Og ja når markedet er der, tjener opdrætter jo flere penge på at sælge hvalpene til 6000 kr istedet for 2000 kr.


  • #9   9. jun 2010 jamen jeg synes det er helt vildt altså

  • #10   9. jun 2010 Ja vil give jer alle ret 6000 for en blandings hvalp er helt hen i vejret..... Men ja bare der er nogen små racer blandet sammen så er folk desværre så naive og køber dem, fordi de er ligeglad med tavle osv!!!!
    Men ja det er jo folks egen hovedepine...... ;en glad for det ikke er mine penge....


  • #11   9. jun 2010 Ja jeg ville sgu heller aldrig nærme mig de 5000 kr for en blandingshund, eller en uden tavle.
    Har selv givet 700 kr for Peppo på et hundehjem (for 6½ år siden), og 2000 kr for Pixel fra en privat (for næsten 1 år siden)..


  • #12   9. jun 2010 jeg har ikke noget imod at købe en bla. hvalp til mpåske 3000,- men så skal den også være sundhedstjekket vaccineret og chippet. ville ikke give så mange penge uden så meget som en vaccine

  • #13   9. jun 2010 har lige sendt en mail til en cavalier opdrætter der venter hvalpe her i juni så er spændt manden er nemlig vild med dem og så i blenheim - så gir jeg hellere 8-8500,- for en med DKK-stambog

  • #14   9. jun 2010 Maria, ville jeg også gøre! Hvis det er i de prisklasser, skal der være tavle på da!

  • #15   9. jun 2010 belinda : ja det skal der - elsker blandingshunde har faktisk ikke haft andet - jo min rottweiler var ren men i´ngen stamtavle og så ville mange jo nok sige at hun er en bla så det siger vi så. så nu ville jeg prøve at få en med DKK stambog tage til udstillinger osv. når nu prisklassene r så høj på blandinger. og vores gamle hund Loke fungere også bedst med små hunde, med store hunde er han dominerende og en vildbasse. men da vi passede en dansk svensk gårdhund i en uge underkastede han sig og gik stille og roligt rundt som han plejer intet unormalt over ham i nærheden af små hunde

  • #16   9. jun 2010 jeg mailer i første omgang for at høre lidt nærmere om forældre og så tager vi snak pr tlf eller privat på et senere tidspunkt når hvalpene kan ses

  • #17   9. jun 2010 Tror ikke du får en cavalier med DKK bog til 8-8.500 - de ligger typisk mellem 10-12.000. Selv tager jeg 11.000 for dem jeg har liggende. Men ja - helt sikker, hellere give nogle tusind mere og få en bog med. Synes det er nogle vanvittige priser for blandinger/hunde uden tavle/hunde med andre tavler end DKK.

    Jeg synes i øvrigt der er lidt stor forskel på egenskaberne for de racer du har kig på. Måske skulle du tænke lidt mere over, hvilken race, der er den rigtige for dig, før du køber hund.


  • #18   9. jun 2010 tja udbud og efterspøgelse hænger jo sammen så der logik at prisen er der efter

  • #19   9. jun 2010 Ja og jeg som elsker gadekryds smiley
    Får nok aldrig en hund med tavle, hehe!


  • #21   9. jun 2010 Maj-Britt H : jeg har læst længe om de nævnte racer og mine forældre har altid haft dansk svendk så dem kender jeg til cavalieren kender jeg også lidt til da jeg kender en der opdrætter dem men det er i DRU. har skam læst på lektien for de nævnte racer.

  • #22   9. jun 2010 Maria, jeg synes, du svæver rigtig meget omkring prisen, så du skal gøre dig helt klart, hvad du ønsker, og hvad du vil give for en hvalp. At du ikke vil give overpris for en bl hund er helt forståeligt, jeg synes også, de rider med på denne populære hundebølge, uden at hvalpekøber ved hvad de får. Jeg forstår ikke det, du skriver om at opdrættere ikke svarer dig, jeg vil sige, at der KAN være en smutter, men det er yderst sjældent, vi bruger at henvise til hinanden og ellers til hvalpelisten på www.cavalierklubben.dk . Jeg/vi har på vor egen hjemmeside oplyst, hvad vi tager for en hvalp, og hvilke udgifter vi har, når vi laver et kuld hvalpe. Så kig ind, ring/skriv gerne - du skal være velkommen.

  • #23   9. jun 2010 Du kan evt prøve at henvende dig på et internat. Der koster hundene gerne væsenligt mindre - til gengæld kan det være svært at finde en hvalp.

  • #24   9. jun 2010 helt enig med Helle Ø
    har flere gange været chokeret over at se blandinger af små racer på priser mellem 6000 og 8500 synes det er vildt


  • #25   9. jun 2010 jeg tror så snart det går over med alle de blandinger... jeg tror de små blandinger kommer til at stige mere, for dem kan man ikke rigtig "beskylde" for at være ulovlig, men jeg tror at de store blandinger lige så stille vil forsvinde, af den simple årsag at folk ikke vil løbe den risiko at de ikke kan bevise at deres blanding eks ikke er en amstaff...

    og jeg tror at fordi de små blandinger bliver så dyre så vil folk vælge tavlehunde i stedet.


  • #26   9. jun 2010 2 CRUFT Cavalier - grethe.amazingcavalier
    svæver omkring prisen? jeg ville give det hvalpen koster har ikke tænkt mig at sige nej til hvalpen fordi den koster 10.000 det var mere et eksempel. smiley


  • #27   9. jun 2010 jeg ville sætte pris på at folk ikke skriver pb ang hvalpe til en umådelig høj pris uden tavle giver stadig ikke hverken 6 ller 7000 for en hund uden tavle

  • #28   9. jun 2010 OK Maria

  • #29   9. jun 2010 Maria: Det var ikke så meget det jeg mente (at du ikke vidste noget om racerne), men det undrer mig bare, at det er så forskellige racer du kigger på - det var som end det hele. Det er ikke helt lige meget, om man skal opdrage en cavalier eller en DSG.

    Mht. opdrættere, der ikke svarer... selv svarer jeg (indtil videre) alle, men jeg må indrømme, at får jeg en mail, hvor der kun spørges til prisen, tænker jeg ikke "orv! Dem må jeg da sælge hvalp til!!!" Man skal ikke vælge min kennel pga. prisen, men fordi hundene og jeg virker tiltalende. Selvfølgelig skal man før eller siden ind på pris, men det må ikke være udslagsgivende hos mig). Jeg synes også det er meget useriøst, når folk skriver til mig efter en blenheim hvalp, da jeg udelukkende har helfarvede hunde, men jeg svarer dog.

    Tror mange af de store og respekterede kenneler får mange mail og de kunne nok godt sortere lidt grovere, end jeg gør og prioritere deres tid lidt anderledes.


  • #30   9. jun 2010 jeg plejer jo at starte med at skrive hvem vi er hvor vi bor og hvad vi kan ´tilbyde og efter en laaang beskrivelse af os vores gamle loke osv spørg jeg efter en pris men skirver kun efter blenheim hvis jeg ved de har det eller at jeg kan se en af forældrene er det smiley

Kommentér på:
urimelige priser på hvalp

Annonce