{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
665 visninger | Oprettet:

Kan det passe (om MH) {{forumTopicSubject}}

Har netop læst dette på en hjemmeside.....men behøver det virkeligt at gå så galt, hvis man ikke lader sin hund løbe løs?
Jeg mener nok man kan stimulere sin hund mentalt på mindre plads, og på andre måder end at den absolut SKAL løbe løs....hvad siger I der har disse hunde?

Citat : "Med den nye hundelov for muskelhundene, kommer der til at være rigtigt mange ulykkelige og frustrerede muskelhunde, der ikke har mulighed for at brænde energi af.

Alle der ved bare lidt om hunde, ved hvad det betyder for deres mentale tilstand - De kravler på væggene, og deres lunte bliver meget kort. Det ender katastrofalt for de hunde, der ikke længere kan løbe frit og snuse rundt, ude i naturen. Udover at de æder ejerens hjem i frustration, vil de også blive aggressive. "

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan det passe (om MH)
  • #3   9. jun 2010 Det lyder lidt uomtvisteligt teksten....og det undrede mig. Jeg kan sagtens se problemet....men jeg håber da at man måske fra statens side opretter hundeskove specielt for muskelhunde....og med en eller anden form for "bestillingsliste"....

• #5   9. jun 2010 Jeg tror heller ikke Basse bliver direkte aggressiv, men det vil helt sikkert kunne mærkes på hende!..

Er vi ikke ude på de lange ture, eller til leg med andre et par gange om ugen, bliver hun frustreret og viser tydeligt at hun trænger til at bevæge sig..

• #6   9. jun 2010 Lise : Ja det ville være ønskeligt, men usanynligt tror jeg..
    Er virkelig glad for at vi har en indhegnet have vores kan være i og krudte af...
    Føler med de hunde og ejere, der bor i lejlighed egen have

• #8   9. jun 2010 Nu kan jeg ikke snakke for listehundene - men mine erfaringer med min egen husky, er at det sagtens kan lade sig gøre at motionere og aktivere en aktiv hund fuld ud i snor.
    Vi kan ikke mærke forskel på om hun har fået lov at løbe løs eller ej i hverdagen. Vi kan da godt mærke på hende hun nyder det, når snoren kommer af - men bliver den på, gør det ikke hendes adfærd hverken mere eller mindre problematisk.
    Det handler om indstilling til hvordan man aktivere sin hund i snor.

• #9   9. jun 2010 Jeg tror ikke der bliver overfald af de ikke må rende løs, men tro at der vil være mere gnist i dem, min har altid rendt løs på marker hvos hun ikke generede nogen og tror at hun ville blive ildre hvis hun kun skull være i snor... jeg ville ikke lade hende hilse på andre i snor, for tro hun ville ´gå i gang med vild leg så for at få brændt noget krudt af...

• #10   9. jun 2010 Lonny,
    ja, jeg er sq bange for at jeg bliver nødt til at begynde at løbetræne, så Basse kan få sin motion og sine rendeture! smiley

Risikerer at blive sund!

• #11   9. jun 2010 Coda bliver passiv hvis hun altid går stille og roligt i snor så hvis hun var en MH ville jeg klart tage imod tilbuddet om en særlig indhegning. Synes de skal have lov til at sprinte

• #12   9. jun 2010 Flere aflukkede hundeløbegårde. Problem solved.

Kommentér på:
Kan det passe (om MH)

Annonce