1.212 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Førstehjælp til hunde Førstehjælp til hunde
Ja nu kommer verdens dummeste spørgsmål.
Findes der et førstehjælpskursus til hunde.. ?
nu er jeg en af dem der lige har taget et længerevarende førstehjælpskursus til at kunne hjælpe mennesker.. men hvad med hunde..
Fx. kan en hund jo ligeså vel blive forgiftet som et menneske..
et menneske kommer til lægen
Men hvad man kan gøre FØR man når op til lægen med mennesker kan man jo læres..
Men hvad så med hunde?? Hvad kan man gøre med dem før de når op til dyrelægen..
Ved godt det er det mest underlige spørgsmål, har bare siddet og tænkt på det lidt og følt mig lidt dum
0 synes godt om
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.616
Min mand har fex. været i den kreds jeg træner i, hvor han fortalte hvad man kunne gøre i forskellige situationer, hvor hunden havde brug for hjælp inden man nåede hen til dyrlægen.
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 479
Nu går jeg ikke til hundetræning med mine hunde, men tror du at man kan tage sådan et kursus ligesom man kan tage førstehjælpskursus til mennesker hos Dansk Røde Kors osv.. ?
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.616
Mon ikke at du kan bruge noget af det du har lært på din førstehjælpskursus til også at være behjælplig hvis en hund skulle komme til skade ?
apr 2009
Det vil jeg lige finde ud af hvor jeg kan købe..
Jo jeg har jo lært en del på kurset, om mennesker..
Men så snart der er noget med mine dyr så er det telefonen der bliver taget fat i og dyrelægen bliver ringet op.
Jeg synes det er irreterende at jeg går og føler mig usikker og magtesløs at jeg ikke selv kan gøre noget hvis der en dag skulle ske et eller andet..
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.568
Det du mest har brug for at vide er at sørge for frie luftveje hvis hunden sluger noget, også mund til snude, hjertemassage og tryk-forbinding/er.
Ellers prøv at ring til Falck de burde kunne fortælle dig hvor du kan finde et kursus sted, det vidste de ihvertfald for nogle år siden *Ss*..
dec 2007
Lea, de kurser findes skam, det ved jeg, jeg har selv gennemgået et men det ligger lang tid tilbage og stedet eksistere desv.ikke mere.. :o)
apr 2009
men jeg ved sådan set ikke hvor hjertet sidder på hunden i tilfælde af der skulle være brug for hjertemassage.. eller hvordan man skaber frie luftveje på en hund..
der kursus du tog, havde det nogen tilknytning til falck eller?
så var mit spørgsmål måske ikke så dumt alligevel.. hihi
dec 2007
Jeg fik kurset gennem et dyrehospital jeg arbejdede på dengang og det var dyrlæger som underviste, jeg mener bare at jeg har set Falck nævne det på et tidspunkt, men jeg er ikke sikker.
Hundens hjerte sidder lige bag venstre forben, med luftvejene åbner man munden og ser om man kan fjerne det der stopper, kan man ikke det så ta hunden om livet med hovedet nedaf og ryst eller brug Heimlich manøvren stadig med hovedet nedaf.. self..afhængig af str. er hunden for stor så brug ryglænet på en stol/sofa, en skulder, what ever, bare så man benytte tyngdekraften til at få genstanden ud el.udaf, er det helt umuligt bruges mund til snude indtil en dyrlæge kan ta over.
Du kan hvis der sker noget og DU er den eneste som kan hjælpe, ligesom med mennesker, det lover jeg dig.. :o)
apr 2009
Jeg vil prøve at undersøge om jeg kan få et kursus et eller andet sted ihvertfald..
dec 2007
F.eks. www..firstaid-redliv.dk/Hund pdf
det er ved Faxe, men du kan jo selv prøve at se om der er et sted tættere på hvor du bor..
Held og lykke *Ss*
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.256
Jeg var på kursus i efteråret og har faktisk haft brug for det flere gange her i vinters, da mine hanhunde forsøgte at tage livet af hindanden.
Den ene gang kunne jeg så oven i købet undervise vagtdyrlægen i hvordan man løfter en voldsomt skadet hund
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 768
Hvis det stadig har nogen interesse, så afholder jeg kurser i førstehjælp til hunde.
www.caninefirstaid.dk
Førstehjælp til hunde