{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.988 visninger | Oprettet:

Hjælp hvordan aflæser jeg chip {{forumTopicSubject}}

Jeg har 4 coton hvalpe. 1 han og 3 tæver. Jeg har haft neglelak på halerne for at kunne kende forskel på de 3 tæver, men natten over har de kunne slide det af og jeg har ingen anelse om hvem der er hvem. Søndag kommer første hold og henter 1 tæve og jeg skal først til dyrlægen med hvalpene på mandag. Hvordan finder jeg ud af hvilket nr de har? Er det kun hos dyrlægen jeg kan få dette oplyst?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp hvordan aflæser jeg chip
  • #1   17. jun 2010 Jep - kun dyrlægen har det dersens apperat der kan aflæse chipnumrene;)

  • #2   17. jun 2010 Nu ved jeg ikke hvor du bor, men prøv at tale med din dyrlæge i morgen om han vil scanne dem.
    Evt. prøv at ringe til politiet og spørg om de har en scanner, det kunne være de var hjælpsomme Evt. falck eller et internat


  • Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
    #3   17. jun 2010 Jep, næsten.
    Kan se du bor i midt jylland så du kan også ringe til et af dyreinternaterne.
    Men mon ikke din dylæge vil gøre det for en lille pris, hvis de får lov til at grine imens ;0))
    Hi hi det kan være så sjovt med hvalpe


  • #4   17. jun 2010 Hvor bor du for jeg har en chipscanner

  • #5   17. jun 2010 Du kan da bare købe en scanner. Så kan du også vise evt. kommende købere, at det er den rigtige hund med de rigtige papirer de får.

  • #6   17. jun 2010 Jeg havde samme problem med mine hvalpe fordi der var to som lignede hinanden lidt for meget.

    Jeg gik bare til nærmeste dyrlæge (ikke min egen) og spurgte om de ville scanne for mig. Slet ikke noget problem og det kostede kun et ekstra slik fra hver hvalp.
    Og så fik de ellers forskellige farver halsbånd på.


  • #7   17. jun 2010 Det er ofte problemet med at mærke hvalpe med neglelak, det forsvinder hurtigt !
    Klip dog et lille hak i hvalpens pels i stedet.

    Jeg har været idmærker i 25 år og har nok hørt de fleste gode undskyldninger på hvorfor man IKKE kan kende forskel på hvalpene. (!)

    Oplever jeg den mindste tøven, når jeg spørger om de er helt sikker på de kan kende forskel - så foreslår ejg at vi klippe et lille mærke i hvalpe, og det forsvinder med garanti IKKE over natten. En hvalp uden mærke og et hak i hver af deres ben (=5 Hvalpe af samme køn) ¨som er lette at finde igen.


  • #8   17. jun 2010 Når jeg får mine hvalpe chippet sætter jeg et af de overskydende numre på hvalpens vejeseddel og så har de kulørte halsbånd på, så er der aldrig problemer

  • #9   17. jun 2010 Trine P: En dag vil jeg også grine af denne dumhed - men i dag har været en l....dag.
    Hanne R: Jeg bor i Viborg
    Lotte og øvrige: ja jeg bliver nok nød til et x-tra besøg til dyrlæge
    Irene og Britta: Jeg skal nok finde på noget mere sikkert nu (nok halsbånd) men lige nu er problemet at jeg ikke med sikkerhed ved hvem er hvem

    Så havde det da været nemmer med tatoo. Har dog haft et kuld som blev tatoo og jeg syntes at de lød rigtig smerte ramte.


  • #10   17. jun 2010 PS Tak for rådene

Kommentér på:
Hjælp hvordan aflæser jeg chip

Annonce