5.687 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

T. S
T. S
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 73

Sygdom shar pei Sygdom shar pei

Hejsa.
Jeg har verdens dejligste hund, en shar pei på snart 3 år.
Allerede dagen efter vi fik hende, blev hun syg med høj feber. Disse anfald har fortsat løbende.
Hun har permanent protein ophobning i sine led på bagbenene, og har nu også fået på forbenene.
Derudover har hun mycin bobler i huden rundt omkring på kroppen. Jævnligt har hun små væskende og blødende sår på kroppen.

Jeg har forsøgt med proteinfatting kost, uden held, og er nået dertil, hvor jeg tænker om hun skal blive ved med at lide. Og hvor meget lider hun egentlig? For hun har jo også gode dage.
De senere måneder har hun ændret sig, med ikke at ville være ude, medmindre hele familien er med. Hvis hun ikke bliver lukket ind med det samme, står hun og skriger og kaster sig op af ruden i døren.
Om natten står hun og hyler og banker på døren, det kommer og går i perioder. Hun har ellers altid været vant til at sove i stuen med de andre hunde vi har.

Jeg vil enormt gerne høre om jeres erfaringer med en shar pei der er syg...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sygdom shar pei
  • #1   18. jun 2010 Jeg har ingen erfaring med syge shar pei... Men smider lige en besked, med de aller bedste ønsker og håb for hendes fremtid. Og jer som familie, da det er hårdt, når dem vi elsker og holder af er syge.. Kærelig tanker her fra

• T. S
    T. S Tilmeldt:
    aug 2007

#2   18. jun 2010 Tak Ninna B. Det var sødt af dig at skrive.

• #4   18. jun 2010 (link fjernet)

• #5   18. jun 2010 Er hunden med stamtavle?
    Kan I ikke snakke med opdrætteren hvis den har haft det siden I fik den der fra? (hvis det er fra en opdrætter....)

• T. S
    T. S Tilmeldt:
    aug 2007

#6   18. jun 2010 Jeg har talt med opdrætteren. Hun mener ikke, vores hund har et godt liv desværre.

Men som sagt vil jeg gerne høre historier, fra jer der har prøvet noget lignende.

• #7   18. jun 2010 Jeg er da rigtig ked af det på jeres vegne, men som
    "Nu ,familie med to smukke hunde" skriver....

----->Så er din hund med tavle er det vigtigt at du fortæller det til dem der har solgt jer hvalpen og til Dansk kennel klub så det kan blive registreret hvis det er en med FCI tavle og der bliver søgt om import fra de forældre dyr en anden gang. <-----

Det ser ud til at være en dødelig arvelig lidelse som bør stoppes, så ikke andre skal igennem det forløb i gennemgår. Jeg mener også du kan gøre krav vedrørende tilbagebetaling af noget af købssummen da hunden har været syg fra start af. det er selvfølgelig en sølle trøst når man elsker det dyr man har taget til sig, men at forhindre gentagelser er også meget værd.

• T. S
    T. S Tilmeldt:
    aug 2007

#8   20. jun 2010 ja det er bare super svært. Vi er blevet tilbudt en ny hund, men jeg ved endnu ikke om vi vil risikere det en gang til.

• Ulla S
    Ulla S Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #12   23. maj 2017 Hej jeg havde også en Sharpei, og jeg elskede den overalt på jord, men dyrlægeregningerne lå på 5-7000 om året , det var med mysin boble udbrud, pels og øre, til sidst fik han knuder, fik den fjernet og 3 mdr igen, så han blev 4½år, havde jeg råd var det den rase jeg havde hele mit liv, men dyrløgen siger der er meget med dem, grundet indavl

• Elisabeth N
    Elisabeth N Tilmeldt:
    aug 2022

Følger: 1 Svar: 1
    #13   18. aug 2022 Vi blev efterladt med en SharPei hund på Ca 8 år.
    Ejeren sagde den var blevet mishandlet tidligere.
    Fuldt af bobler under pelsen, som ejer sagde var gamle brændemærker. Men hører at andre også fortæller om bobler i huden. Bagbenene var også fulde af bobler, kugler som jeg troede var betændelse. Det lå en hinde over øjnene, og det viste sig den var så godt som blind den stakkel. Vi havde den kun i 7 dage, da vi driver et madspild program, og har folk ud og ind af våres hus. Den begyndte at bide ud efter folk ( noget som giver mening når den ikke har kunnet se) og di store hudfolder i ansigtet er for meget, den skulle næsten trække luft igennem et sugerør. Jeg er dybt forarget over di der avler frem raser der har og får så mange problemer. Vi måtte aflevere hunden til dyreværnet, hvor den blev aflivet dagen efter grundet alle dens skader. Det er bare trist. Vi har selv en labrador som er verdens dejligste hund.

Kommentér på:
Sygdom shar pei

Annonce