7.018 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

HÆÆÆLP (hyperaktiv hund) HÆÆÆLP (hyperaktiv hund)

jeg har virkelig brug for noget hjælp, jeg har en hund på 2 ½ år som er hyperaktiv.. hun er en blanding af mops og noget andet, hun er en utrolig glad hund måske lidt for glad..
det skal lige siges at jeg har haft 2 adfærdpsykologer på hende og intet har det hjulpet og jeg har gået til hundtræning.. og bliver luftet 2-3 gange om dagen men nej intet hjælper..

hun er utrolig gøende og har svært ved at stoppe, jeg har prøvet med godbider stå på hoved osv intet hjælper, kun hvis man råber meget højt høre hun det til sidst, men så bliver hun bare bange for mig.. hun er også utrolig gøende når vi får gæster og jeg tror også at hun er bange for nogle af de mænd der kommer i vores hjem, fordi det er kun mod mænd hun løber farene over til og gør, men så snart at de prøver at komme ned til hende med godbider stikker hunaf med halen under sig og gør endnu mere..

lige pludselig er det som om hun får en hjerneblødning fordi så styrter hun rundt op på spisebordet, op ad trappen, ned igen løber over mig og min kæreste i sofaen og til sidst smider hun sig og ligger og ruller sig på gulvet mens hun siger en masse lyde.. det er utrolig fustrernde for mig.. og er ved at gå ud af mit gode skin..

hun klør og bider sig også rigtig meget, men dyrelægen siger at det er en form for mani fordi hun har ingen til i hendes pels.. hun er også en utrolig provokernde hund overfor andre hunde..

jeg aner ikke hvad jeg skal gøre med hende, håber i har nogle gode ting til mig, fordi jeg holder det snart ikke ud mere smiley da det er utrolig stressende for mig og min kæreste
HÆLP

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HÆÆÆLP (hyperaktiv hund)
  • #1   18. jun 2010 Hvilket foder får hun? Leger i med hende indenfor og hvilken mental stimulans får hun.
    Hvad sagde adfærdsbehandlerne og hvad skete der da i gik til træning.

• #2   18. jun 2010 hun får noget oppe fra dyrelægerne.. jamen hun får mad i sådan en bold og andre gange smidder vi det på græsset osv.. også bruger vi nogle af de ting fra hundetræning til at trætte hende.. men det gør de bare ikke..
    adfærdsbehandlerne sagde at vi havde en utrolig glad hund, og hvis vi bare blev ved med nogle forskellig øvelser ville tingende ændre sig.. det gør de bare ikke.. og første gang vi var til træning var hun bare så dejlig træt da vi kom hjem, men det var også kun den ene gang..

• #3   18. jun 2010 For mig lyder det som om hun ikke har en tænd/sluk knap og ikke har fået grunduddannelsen i at opføre sig som i vil have det. Husk at være konsekvente, hvad hun ikke skal idag, skal hun heller ikke imorgen. Hun skal ud blandt andre hunde og i skal ud blandt andre hundefolk med hende. Meld jer til et træningshold og kom der fast hver uge. Bed alle gæster ignorere hunden totalt min 30 minutter når de kommer, ikke kigge på hunden eller snakke med den. Min hund får også af og til et flip hvor han ræser igennem haven for dernest at vælte rundt og trille sig i græsset, det er ganske normalt. Men synes du skal få udspecificeret mere hvilket foder du bruger for måske er det helt forkert sat sammen til din hund - måske for meget omsættelig hurtig energi. Hvis hun keder sig kan hun få den dårlige vane at slikke meget eller klø/bide sig selv og det er rigtig træls for hunden, derfor skal hendes hjerne bruges så hun ikke bare keder sig.

• #4   18. jun 2010 Mht. at hun gøer meget, så er det fordi mopsen oprindeligt blev avlet frem til, at alarmere munkene i klostrene, hvis der kom gæster. Vi mærker det selv herhjemme...;0)

Vi har haft held med, at sige tak lige så snart hun giver et bjæf og så får hun en godbid, når hun stopper. Så kan det gøres tåleligt...;0)

Jeg synes det er forkert, at skælde hende ud for noget hun er avlet frem til...

• #5   18. jun 2010 Vores mopse-blanding er uhyggeligt intelligent, og bliver vanvittig, hvis hun ikke får lov, at bruge hjernen hver dag. Hvor meget gør I i det?

• #6   18. jun 2010 vi har gået til hundtræning og kom hver uge.. Hjalp ikke..
    vi er ofte ude blandt andre hunde og hunde ejer.. men hjælper heller ikke..

vi er også meget konsikvente, men det hjælper ikke.. hun gør hvad der passer hende

ja hun er blevet tjekket for allergi og der var ingen ting..

vi kan heller ikke gå fra et rum uden hun følger efter os, selv om hun ligger og slapper af..

• #7   18. jun 2010 Jeg tænkte også på allergi, der er både konserveringsmidler og farvestoffer i maden,
    Prøv gennem en måned at skifte over til Acana eller örjen, det er rene produkter uden farve og andre ting.

Der er børn der bliver huperaktive af slik og sukker

• #8   18. jun 2010 jamen vi træner en masse øvelser hver dag.. og går nogle lange tur hvor hun både er i snor og kan løbe frit..
    men det kan da være at vi skal prøve at skifte foder..

• #9   18. jun 2010 og hvor kan man købe det mad henne..???

• #10   18. jun 2010 Hvordan blev hun testet for allergi?
    Og gåture er ikke mental stimulans men en hverdags beskæftigelse.

• #11   18. jun 2010 På mig lyder det altså som understimulering af de små grå...;0)

Men allergi kunne også være en mulighed.

At hun følger med Jer rundt i hjemmet, er jo bare en del af selskabshundenes "egenskaber". I mine ører lyder det lidt som om, at I med fordel kunne læse lidt om mopsen som race. Ikke ment negativt, men så bliver hunden ikke misforstået...

• #13   18. jun 2010 i får det til at lyde som om at vi ikke træner med hende, men det kan jeg love jer alle sammen for at vi gør.. vi laver mange søge øvlser både med mad og godbider.. sit, dæk, zig zag, mad i en flaske hvor hun skal få dem ud, bliv, osv. men det hjælper lige fedt..

hendes mad hedder dyrlægens foder..

• #14   18. jun 2010 Det lyder sådan i dine egne indlæg... Derfor skriver folk sådan...:0)

• #15   18. jun 2010 nåh men det var ikke meningen.. vi træner med hende hver dag..

• #17   18. jun 2010 Ok, så har jeg i hvert fald misforstået noget. Det må du undskylde...

• #18   19. jun 2010 hun har afføring ca 2 gange om dagen.. og den ser fin ud.. det ser ikke ud som om der er noget der..??

• Flemming P
    Flemming P Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #19   22. jul 2012 hej hej .

så har jeg et fornuftigt bud på hvad der kan træne din hund

josefine tag din hund med til stranden , tag den med ud i vandet og lad den svømme ind igen tro mig det virker det er verdens bedste træning
    gør det tre gange pr gang du er ved vandet

hilsen flemming

• #20   22. jul 2012 Måske er hunden overstimuleret, så den ikke kan slappe af. Træn hunden til at slappe af indenfor, ros den lige så snart den har en rolig eller afslappet adfærd, ignorere hunden hvis den begynder at køre op.

Sådan tænker jeg det i hvert fald smiley

Kommentér på:
HÆÆÆLP (hyperaktiv hund)

Annonce