{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.549 visninger | Oprettet:

Når hunden gøer.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har den dejligste hund på 1½ år.. jeg har bare et problem.. hun gøer ufattelig meget.. Jeg oplever især at hun gør det ved møde med nye mennesker men der er også en person som hun bare går helt i selvsving over når hun ser..

Jeg har lidt på fornemmelsen hun egentlig bare gør det for at "beskytte" mig, men jeg synes bare det er rigtig svært at vide hvad jeg skal gøre?

Nogen af jer der har oplevet det samme?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden gøer..
  • #2   19. jun 2010 måske prøve at lære den at gø på kommando..?? kan den det?? Man siger at når man har lært sin hund at gø på kommando, så er den også nemmere at fåt til at stoppe med at gø igen.. Fik vi fortalt til hundetræning for nogle uger siden..

  • #3   19. jun 2010 Ja hun kan sagtens gø på kommando... smiley

  • #4   19. jun 2010 så skal du bare have lært den, at den skal stoppe igen.. Har den lært kommandoen "nej" for så er det en god en, at lære hunden.. Et kort og simpelt ord, som nej, når hun gøer er en god ting at lære den.. Prøv at træn noget kontakt øvelser med hunden.. hvergang hunden har øjenkontakt med dig, giver du den en god bid.. Det skal du gøre, hvergang hunden kigger på op på dig, giv hunden en god bid.. så lære du din hund at få en god kontakt til dig, og er måske nemmere at lære den at stoppe med at gø..

  • #5   19. jun 2010 Kan næsten med sikkerhed sige, at det ikke er fordi din hund vil beskytte dig ( de gør sjældent når de har selvtilliden i orden under den slags omstændigheder ). Du skal gøre det at I møder mennesker til en god og meget behagelig situation. Fek med hjælp at rigtig gode godbidder eller leg. hvis du fek finder en leg som hunden synes er sjov ( leg med bold hos dig- ikke kaste ) og så bruger legen til når I møder mennesker og før hun begynder at gø.

  • #6   19. jun 2010 det mærkelige er bare at det ikke er alle nye mennesker hun gør det ved.. det er kun nogle udvalgte... men hun kan godt kommandoen "nej" ved alt andet.. bare ikke lige det her...

    Jeg har prøvet med godbidder også.. men ligeså snart hun har spist dem gøer hun igen smiley


  • #7   19. jun 2010 Du skal lære hunden at have kontakt til dig, og ignorere alt andet.. Det er svært, men med træning og tålmodighed kan det sagtens lade sig gøre... Træn noget kontakt øvelser, ikke kun når der kommer gæster, men generalt løbet af en dag. Hav en masse lækre godbiddere, sæt dig i sofaen, og lær hunden at få kontakt til dig.. ( hunden skal se dig i øjene ) også får den en godbid. Hvergang hunden kigger på dig, skal den stoppes med godbidere.. Når den finder ud af at det er en god ting at kigge på dig, så er det også meget nemmere at træne med den andre steder, som når der kommer gæster, eller at du skal møde nye hunde..

    At hunden gøer, kan være tegn på usikkerhed også.. og der skal den bare lære at den ikke skal gø, med mindre du beder om det.. Men det kræver træning og tålmodighed.. Hunden må efter min mening, godt gø, når den høre nogen ved døren.. Men den skal samtidig også lære, at når jeg har sagt stop, så er det iorden.. og hunden skal stoppe med at gø..

    Men det er træning, træning og træning... smiley


  • #8   20. jun 2010 min ene dper micki han kan ikke tåle der kommer fremmede mænd hjem til os isør de unge mænd han viser tænder og gøer helt vildt og blir ved at stirre på manden ,bare han bevæger sig blir han vildt gal og gøer men han gør ikke noget jeg aner ikke hva jeg skal gøre ,uanset hva jeg prøver virker det ikke, den anden dag var det min søns kammerat han blev sådan overfor for , tror han er bange for dem,

Kommentér på:
Når hunden gøer..

Annonce