{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.244 visninger | Oprettet:

tvivl om salg ! {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den forfærdelige situation at jeg ikke ved om jeg skal sælge miin elskede lille hund.
Jeg har hele tiden haft den holdning at når man køber en hund, så er det for altid også sælger man ikke bare igen.

Situationen er således. Min Kæreste og jeg flyttede fra hinanden for et par måneder siden, så bor nu alene og er studerende. Jeg har det rigtig skidt med a jeg nu er nød til a skulle lade hende være alene hjemme i længere tid a gangen og at jeg ikke altid kan give hende den opmærksomhed hun fortjener. Og da jeg nu er alene og for at komme videre bliver nød til a komme ud, føler jeg mig bare alt for afhængig af hende. Jeg føler mig så egoist når jeg tænker dette og føler måske at det er egoistisk af mig hvis jeg sælger.hende.

Hvad skal jeg gøre??:(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tvivl om salg !
  • #1   23. jun 2010 Jeg tror lidt det handler om at man lader hunden være en prioitet i ens liv - hvis man prioiterer at hunden så vil der være ting man går glip af.. Det kaldes at tage et ansvar smiley

    Men hunden behøver ikke at være en klods om benet, nu kan jeg se at det er en relativt lille hund du har dig. Hvorfor kan du ikke tage din hund med dig når du er "ude", sådan en lille hund kan da snildt være med når man besøger folk eller er nede i byen.. Og skal man på bytur kan du vel få en hundesitter til at passe den?
    Eller start til hundetræning så både du og din hund kan finde nye venner og bekendtskaber..

    Det er virkelig ikke for at puste til din dårlige samvittighed, men jeg synes det er super lidt gennemtænkt at man ikke tænker over hvad man skal gøre med hunden i tilfælde af sådan noget sker..

    Giv det noget tid - held og lykke med at komme videre..


  • #2   23. jun 2010 Det er jo op til dig.. og hvad du føler inderst inde... jeg synes ofte det går galt når unge mennesker køber hund sammen.. så holder forholdet ikke og så står man alene med sin hund, og ja de kræver næsten alt ens tid når man ikke er på job eller i skole.. sådan er det at have hund.

    Hvis du hele tiden føler at du går glip af en masse, og at hunden lider under dette, så ville jeg sælge... men hvis du elsker og ikke kan undvære din hund, så ville jeg til enhver tid få det til at fungere..


  • #3   23. jun 2010 Du skal gøre hvad du finder bedst for vovsen, har du ik tiden og har det skidt med det, så tænk det hele igennem, blir resultatet at hun skal ha nyt hjem, jamen så er det jo nok bedst for dig og vovsen.. Det vil være egoistisk at beholde hende, hvis du ik kan gi hende det hun fortjener, følg dit hjerte og sunde fornuft.. det ik nemt at sige farvel til sin bedste ven, men af kærlighed til sin hund, kan det netop være nødvendig

  • #4   23. jun 2010 Jeg stod i samme situation - eller dvs. jeg kunne aldrig drømme om at sælge sofus ! Men da eksen og jeg gik fra hinanden, var jeg sammen med veninder hver dag - var i byen torsdag fredag og lørdag !

    Jeg gjorde det at veninderne var her, vi sov her og ellers gik vi lange turer ved stranden osv. det eneste sofus ikke var med til det var når vi var afsted om natten ! Men der sover han alligevel smiley

    Men du skal ikke lade hunden være meget alene, så er det bedre den bliver solgt smiley


  • #5   23. jun 2010 Ja det er jo netop det, og jeg får nærmest dårlig samvittighed ligeså snart jeg går ud a døren bare for at handle..

    Jeg elsker hende overalt på jorden, så det er rigtig svært for nyder a have hende, gå ture, lege, nusse om hende og siger nej til rigtig mange ting fordi jeg synes at det er synd for hende..

    Og jeg er slet ikke i tvivl om at hun hurtigt falder til hos en ny familie men er også bange for a jeg ikke kan undvære hende. så føler både a det er egoistisk a sælge hende(for a jeg kan få frihed) og egoistisk at beholde hende(for a tilfredsstille mine behov og fordi jeg ikk ville kunne undvære hende)



  • #6   23. jun 2010 Tror du ikke du kan få det til at lykkedes.... man dør ikke af at sige nej til nogle ting.. og så ellers tage hende med til de ting, hvor hun kan komme med..

    Jeg har altid været alene med Elmo.. og slæber ham med overalt.. og har så et par gode hundesittere til at hjælpe når det er nødvendigt.

    En mops er jo "nem" at tage med rundt.... straks værre med Elmo den bullerbasse.

    Der er en masse gode råd i tråden.


  • #7   23. jun 2010 OMG hvad sker der for folk herinde.. hakker ned paa unge fyre eller piger som virkelig staar i lort til knaeene og sporg efter hjaelp bare fordi de har den forkert race eller hvad?? er det ikke lgie meget hvilken rave man har? man skal da uanset hvad taenke de her 10-15aar frem der er jo det der bliver sagt til de unge der vil af med deres hund fordi de ikke kan have den mere (self alt efter race).. synes det er vildt underligt..

    Synes du skal taenke paa din hund og nu naar du har anskaffet den maa du jo leve med at du iokek kan hoppe i byen hele tiden og igen for at komme ud.. shit happens in life.. hvad havde du gjord hvis du var blevet alene mor? (naaah ja det er jo noget helt andet.. bahhhh)

    Taenk nu de her hellige 10-15aar frem som de kloge siger man kan...


  • #8   23. jun 2010 Har du haft hende fra hvalp? Hvis du har det så kan hun sagtens klare en flytning. Men sælg til mennesker der er over den værste ungdom. De unge har ofte et ret ustabilt liv.
    Kun du selv kan finde svaret. Omkring og savne hende, ja, men så er det jo du skal leve dit liv ud.


  • #9   23. jun 2010 Anne.. synes altså ikke vi hakker.. der kommer en masse råd.. og ja så er det jo et debatforum, hvor man også må komme med min mening... og tror da du har gjort det samme i andre tråde.. mener ikke hun står i lort til knæene.. og ingen nævner at det er en forkert race.. men at den sagtens kan komme med rundt...

  • #10   23. jun 2010 Anne
    Hold da op for et udbrug du kom med! Synes da jeg kan låse ud fra ts 'svar og oplæg, at hun er nede på jorden. Og hun har da fået flotte svar.

    Majbritt
    Arh, synes nu ikke du skal skamme dig over at lade ham være alene, bare fordi du skal handle smiley


  • #11   23. jun 2010 tak for alle jeres råd, det er super dejligt.!

    Heidi:Jeg tager mig også det ansvar som man har som hundeejer, og jeg siger nej til SÅ mange ting for at kunne være en god hundemor, men jeg er trodsalt kun 22 og stadig ung, og kan godt se nu at det var rigtig dumt a vi købte hende dengang, men vi regnede jo med (som alle par) at vi aldrig ville ende med at gå fra hinanden. Men ja, det skete desværre og nu står jeg her.

    Men jeg er så glade for de råd i er kommet med og må give det lidt tid igen og se om jeg ikke kan få styr på det her.
    Jeg skal have styr på det, ellers må det jo ende med salg:(
    ,
    Men som du siger "S-D og Lille my" så må jeg prøve at få hende med til diverse ting. du har ihvertfald givet mig et håb om at det nok skal kunne lade sig gøre..








  • #12   23. jun 2010 Har du ikke en familie der engang imellen kan tage hunden, så du kan komme ud? Eller en anden ung pige der kan passe den en weekend?

  • #13   23. jun 2010 Vi købte hende som 1 årige. hun er 3 nu. Vil lige påpege at siden vi købte hende har jeg været i byen måske 5 gange MAX.. jeg er ikke bare en ung pige som vil sælge sin hund fordi jeg ikke kan få lov tila komme ud og drikke mig i hegnet for jeg er ikke sådan en type. jeg kan godt lide a gå i byen men nogle ting har gjort a jeg ikke gør det mere,(vil helst ikke uddybe) Men jeg tænker på hvordan hele hendes og min hverdag hænger sammen

  • #14   23. jun 2010 Majbritt - er jeg glad for at hører smiley

    Og ja, det med dårlig samvittighed, den kender jeg alt til ! Selvom jeg pt går hjemme synes jeg stadig det er synd hvis vi tar ud og handler - det er så latterligt, tror bare at når man har dyr har man konstant dårlig samvittighed !

    Btw. Jeg er også studerende og ofte har man jo tidligt fri osv. Så mon ikke det går ? Bare sørg for i ofte er hos dig, eller du tar hende med smiley


  • #15   23. jun 2010 Mange hunde er jo alene en arbejdsdag, og en Mops er ikke den hund der kræver mest motion. Og selvfølgelig er man afhængig af og have hund. Men sørme også mange glæder. Hunden er jo ikke større end den kan tages med på venindebesøg, o i weekenden kan du jo sagtens tage på bytur uden hund. Du kan dog ikke være mere vær end 8-9 timer.


  • #16   23. jun 2010 Min familie bor desværre i Jylland, Har godt tænkt på om man kunne finde en familie eller en person som ville passe engang imellem.

    ved du/ i om der er en hjemmeside hvor folk tilbyder pasning, udover her på hundegalleri?



  • #17   23. jun 2010 Maibritt... www.hundesitter.dk

    Det har jeg brugt.. har pt 3 som hjælper mig on and off... rigtig gode side..


  • #18   23. jun 2010 Jeg er virkelig glad for at hører at jeg ikke er den eneste med dårlig samvittighed:)

    og med jeres hjælp er jeg ret slkker på at jeg nok skal få det til at fungere.!:) Det skal jeg ihvertfald, Det vil ihvertfald knuse mit hjerte at skulle af med hende..


  • #19   23. jun 2010 som der bliver skrevet.. når man har hund har man altid dårlig samvittighed.. næsten... man kan jo altid bruge mere tid.. købe bedre mad... gøre noget bedre for hunden.. men så længe din hund er glad og trives, så skal du være glad...

  • #20   23. jun 2010 Louise - der har jeg oprettet en profil ! Ikke EN har svaret ? Hvordan kan det være ?

  • #21   23. jun 2010 Joh, men hunde generalt vil gerne have selskab. Og de mopper jeg kende kan godt være alene en arbejdsdag.

  • #22   23. jun 2010 S & D.. jeg oprettede et emne for lang tid siden..og har så derefter selv søgt efter personer og skrevet privat besked til dem... der er en del som ikke svarer, men ja sådan er det... de tre jeg har er fundet derinde... og har været en kæmpe hjælp.

  • #23   23. jun 2010 Jeg går godt nok ikke meget i byen. Utrolig sjældent faktisk. Og når det endelig sker passer min søster eller min bror eller min mor Carmen. Ellers har jeg hende med mig stort set alle steder jeg går. Når jeg er ved venner eller ude i byen osv. har jeg altid Carmen med mig. smiley
    Hun elsker at være med hvor det sker smiley
    Kunne du ikke finde sådan en ordning? Er der ingen i området du kunne sætte hende når det er du skal i byen? Eller tage hende med?
    Jeg tror at mange vælger at "indrette" deres liv efter at kunne have hund. Fx. tager jeg heller over til venner eller inv. dem her over så hundene også kan være her smiley Og så er det meget mere hyggeligt end at gå i byen synes jeg ;p


  • #24   23. jun 2010 Tak for tippet, den vil jeg prøve at kigge nærmere på:)

  • #25   23. jun 2010 Louise og Raenne.. nej nemlig i hakker ikek paa denne person som der er gjord ved andre selvom de faktisk har staaet og ikke kunne have hunden mere.. det er jo det jeg mener med det.. her giver i raad til hvordan personen kan beholde sin hund eller hvordan hun kan noget andet.. og men folk der virkelig har problem og gerne vil beholde deres hund men er endt ud paa herens mark der bliver der hakker og i saer naar det er unge mennesker (som ts faktisk ogsaa er)..

    det er ikke ment ondt til TS overhovedet ikke, haaber da hun kan beholde hunden men synes stadig at hund skal taenke over at hun fik hunden fordi hun ville og derfor maa hund jo saa sige nej til noget eller tage til det hun vil og have det skidt.. som sagt foer life sucks sometimes..

    og det opstoed foer var mere ment til dem der ALTID siger man skal se 10-15 aar frem i tiden naar man koeber hund.. og se det kan man jo ikke.. smiley


  • #26   23. jun 2010 Anne - jeg er tildels enig med dig ! Men synes godt nok det er en streng måde du skriver på !!!

  • #28   23. jun 2010 Nu kender jeg ikke din hund, og jeg kender heller ikke specielt meget til racen.
    Jeg har selv en engelsk springer spaniel som kræver en del opmærksomhed, aktivering og motion. Måske ikke så meget som før i tiden, eftersom han er ved at komme op i alderen, men stadig.
    Jeg er studerende og bor alene med min hund. Det kan sagtens lade sig gøre, men det kræver at man engang imellem vælger nogle ting fra, og priotere hunden.

    Jeg synes du har valgt at priotere din hund da du valgte at anskaffe den, men hvis du ikke har lyst til det, synes jeg du skal sælge.

    Jeg håber du finder ud af det smiley


  • #29   23. jun 2010 Nu fik jeg lige læst hele tråden. Fine råd smiley

    Jeg har også Oscar med rigtig mange steder, og det kan sagtens lade sig gøre. Så det er ikke fodi dit sociale liv er slut bare fordi du er alene med din hund.
    Med hensyn til din familie i jylland. Der kan du da også sagtens tage vuffen med på weekendophold eller ferie, eller alm besøg. Min far bor også en mindre dagsrejse væk fra mig, og når jeg besøger ham er det med overnatning og hund med. Jeg har ham også med hjem til venner til hygge aftner ell. hvis det er for ang tid til at jeg synes han skal være alene.
    Med hensyn til studiet, så har jeg også nogle perioder hvor jeg skal være længere tid væk end jeg plejer, og så er jeg heldig at have sød familie eller venner som alle har fået tildelt nøgler så de kan hjælpe. Men det er nu ganske sjælendt det er nødvendigt smiley
    Og så er det gode ved at være studerende jo også at der er tidligt fri ret ofte. Det kan sagtens lade sig gøre.

    Jeg synes du skal prøve at finde en ny rytme sammen med din mops, og det skal i nok finde ud af.

    Held og lykke.


  • #30   23. jun 2010 Jeg har mere end lyst til min hund og vil jo gøre alt for hende. Men det er min samvittighed overfor hende der gør a jeg tænker i disse baner. Og samvittigheden overfor mig selv. Og tror at det er samvittigheden overfor hende der har gjort ajeg har følt a jeg ikke har kunne tillade mig a tage tid til mig selv og komme ud, der har gjort a samvittigheden bare har vokset sig så kæmpe stor at jeg nu står i den her situation og føler mig som en dårlig hundemor, selvom jeg måske nok slet ikk er det..

    så jeg er super glad for at hører a jeg ikke er den eneste single studerende med en hund, og a det godt kan lade sig gøre.

    Jeg skal ihvertfald arbejde med min dårlige samvittighed som nok er større end den burde værre. smiley


  • #31   23. jun 2010 Taak MD, håber vi finder rytmen, eller det gør vi!, det skal vi!:), også må jeg sørge for at jeg har en som lige kan låse sig ind hvis jeg en dag kommer til at være væk i længere tid-
    Jeg har hende altid med når jeg skal til jylland, hun nyder simpelthen sådan at komme derover, så det er rigtig dejligt og hun synes at det er så fantastisk a kører i tog, især med alt den opmærksomhed hun får:)




  • #32   24. jun 2010 Majbritt

    Som der tidligere er blevet skrevet er der altid et eller andet at have dårlig samvittighed over når man har hund. Det gør dig ikke til en dårlig hundemor.

    Du og din hund skal bare vænne jer til den nye situation I står i. Det kan godt være man ikke kan rende rundt i nattelivet hver uge fra torsdag til lørdag, men så kan man så meget andet. Og glæderne er jo store.
    Man skal bare være afklaret med at man ikke altid kan være med til det hele. Men hvis du tilpasser dig og tager moppen under armen, kan du være med til rigtig meget smiley

    Ja og det med at få dårlig samvittighed over at gå ud af døren for at handle, det er jo bare fjollet. Den må du komme dig over. Det klart man ikke kan forlade hunden alene i alt for mange timer, men som der også er nævnt tidligere er det jo alm at hunde er alene hjemme når deres mennesker er på arbejde og studie.


  • #33   24. jun 2010 Ja, jamen altså du har jo fuldstændig ret:)

    Jeg tagen moppen under armen og får det her til at fungere:)

    tusind tak for hjælpen! Var lige hvad jeg havde brug for.


  • #34   24. jun 2010 majbritt, jeg syntes bestemt at du virkelig tænker på din lille hund og det lyder til at du vil gøre alt det bedste for den, så om du vælger at beholde den eller sælge den så gør du det rigtige netop fordi du virkelig tænker dig om før du bare sølger det, hatten af for dig, håber du finder den rigtige løsning for jer begge.

  • #35   24. jun 2010 der skulle stå sælger den...

  • #36   24. jun 2010 er enige med de fleste synes du skal give det lidt tid er selv ung og går på uddannelse og mig og min kæreste har 2 hunde de er alene hjemme fra 08:30 - 14:00 hver evig eneste dag det kan godt være jeg stadig har min kæreste til at være hjemme men han kommer først ved en 9 tiden om aftenen så jeg kommer ikke ud til veninderne hver dag osv og jeg har dem begge med hvis jeg bare skal ned og hente smøger så det er hvordan man finder ud af tingende en hund er som et barn man skal ikke få det hvis man ikke har tænkt sig rigtig godt om man skal tænke på hvordan man selv ville kunne klare sig alene med en hund ikke om det passer mens man har en fyr

    - og dette er ikke noget ondt ment men de lidt mere "erfarende" puster os unge i nakken pga. der sker sådanne ting og det smadre fx. mig når jeg vil købe hund eller hvalp jeg har ikke solgt en hund eller aflivet jeg har indfundet mig i med valg og konsekævser og det burgte alle unge gøre ...

    held og lykke med valget. håber du beholder ham og giver ham noget mere tid sammen med dig du er trodsalt det eneste han har smiley



  • #37   24. jun 2010 og kom lige på en idé du bor jo i kbh jeg bor i ølby ved køge hvis det evt. var så kunne vi jo finde ud af en måde hvor vores hunde kunne mødes og lege og se hinanden an det kunne jo være vi kunne passe ham lidt hvis du ikke har andre til det så du kan finde ud af hvad du helst vil

    bare et forslag smiley


  • #38   24. jun 2010 Nu ved jeg ikke hvilken uddannelse du er igang med - men som studerende har man oftest mere hjemmetid end når man har fuldtidsjob;)

    Hvad med at sætte en seddel op på dit uddannelsessted om, at du søger en hundesitter?

    At din hund er alene hjemme mens du er på skolen, skal du ikke have dårlig samvittighed over. Sådan er livet for langt de fleste hunde.

    Det du skal være obs på er, at du ikke kommer hjem og smutter igen en time senere.....

    Skal du handle ind, så gør det gerne på vej hjem - hellere blive væk en ekstra time, fremfor at komme hjem og gå igen;)




  • #40   24. jun 2010 Rikke S
    Jeg tror godt, jeg ved hvad ts mener. Da jeg blev single igen for 2 måneder siden, efter 1½ års forhold, jamen så begyndte jeg da helt klart at rende mere i byen. Jeg følte mig trist, hvis jeg bare sad hjemme hver aften i weekenden, men gik jeg i byen havde jeg andet at tænke på end eksen. Det tog ca 1½ måned, hvor jeg var i byen HVER weekend, gerne to gange. Nu er jeg allerede faldet lidt ned igen, og har ikke helt samme behov mere. Tror muligvis det er det, ts mener.

    Majbritt
    Du lyder til at være en meget ansvarlig hundeejer smiley
    Mht. den dårlige samvittighed... Har du prøvet at gøre et eller andet helt specielt med din hund? Hvis i f.eks. aldrig er i hundeskov, så prøv at gøre det. Hvis i aldrig har leget med en aktivitetsbold (sådan en med godbider i), så gør det. Prøv at gøre noget HELT SPECIELT. Så får du det lækkert mht samvittigheden igen, og måske vil det fjerne noget af den dårlige? Man kan jo få dårlig samvittighed, hvis alle dage bare ligner hinanden, så prøv f.eks. at gøre torsdag til en ganske speciel dag, hvor du og hunden laver en hel masse sjove og forskellige ting sammen smiley


  • #41   24. jun 2010 Jeg er selv en ng tøs på 21 og jeg har en border collie sammen med min kæreste, og han arbejder hver dag fra 8 morgen til 6 aften, og jeg selv er studerende..

    Jeg ved bare at hvis mig og min kæreste endte med at gå fra hinanden så ville jeg aldrig skille mig af med min Milo, han vil altid komme i første række og jeg ville sørge for at tage ham med alle de steder hvor jeg kan:)

    Mange oplevelser kan man sagtens dele med sin hund, og jeg ved godt man gerne vil have tid til venner og veninder, men ens hund er jo ens bedste og mest loyale ven smiley


Kommentér på:
tvivl om salg !

Annonce