1.471 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

hjælp!!! hjælp!!!

Hej alle sammen.
Hvornår kan politiet kræve en hund aflivet, jeg har en dobermann, der det sene stykke tid er løbet i gennem min hæk og løbet efter folk gøet og ikk andet, så her i dag dag jeg skulle ud og tomme post kasse smuttede hunden lige forbi mig ud og gøede af en jogger, jeg så det hele og min kæreste med, vedkommende påstod hun var blevet bid og vidste et lille blåt mærke(1,5 fem korne ca.) stort men er sikker på den ikk var ham (hunden) men ved jo aldrig hun gik jo mega amok og spakede ham og skreg kørte hunden helt op, jeg har fået 2 advarelser om at holde ham inde fra politiet nu mit spørgsmål står han til aflivning eller bøde hjælp mig

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp!!!
  • #1   27. jun 2010 Hvis du har fået 2 i forvejen tror jeg godt de kan fjerne den. Har du overvejet et hegn?

• #2   27. jun 2010 Tja, det var måske bedst at spørge politiet om det... Men chancerne for en aflivning lyder til at være tilstede.....

• #3   27. jun 2010 har jeg men har hopper næsten 2m men de advarelser var ikk skriftlige skal de ikk starte med en bøde før aflivning og skal det ikk bevises at det er et hunde bid og at det er ham der har bidt

• #4   27. jun 2010 Så må du jo finde en anden måde så han ikke slipper ud ;o)

• #5   27. jun 2010

§ 6. Det påhviler besidderen af en hund at træffe de foranstaltninger, der efter forholdene må anses påkrævet for at forebygge, at hunden volder andre skade.

Stk. 2. Hvis en hund har forvoldt skade på et menneske eller anden væsentlig skade eller der i øvrigt er grundlag for at antage, at den pågældende hund kan være farlig for sine omgivelser, kan politimesteren, i København politidirektøren,

1) give besidderen pålæg om, at hunden, når den ikke holdes indelukket, skal føres i snor eller være forsynet med forsvarlig mundkurv eller begge dele, eller

2) træffe afgørelse om at lade hunden aflive.

Stk. 3. Politimesteren, i København politidirektøren, kan give besidderen pålæg som nævnt i stk. 2, nr. 1, hvis hunden har for vane at forulempe mennesker eller dyr ved på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, at fare imod dem eller forfølge dem eller at forulempe husdyr i ejendom eller på mark.

Stk. 4. Hvis et pålæg efter stk. 2, nr. 1, eller stk. 3 overtrædes, kan politimesteren, i København politidirektøren, træffe afgørelse om at lade hunden aflive.

Stk. 5. Politimesteren, i København politidirektøren, afholder omkostningerne ved at lade en hund aflive, jf. stk. 2, nr. 2, eller stk. 4, men kan kræve beløbet refunderet af besidderen.

Stk. 6. Overflyttes hunden til en anden politikreds, skal besidderen underrette politiet i denne om et efter stk. 2, nr. 1, eller stk. 3 givet pålæg.

• #6   27. jun 2010 HOLD DIN HUND INDE!! Hvis den hopper over hegnet, skal den jo ikke være alene i haven !!

• #7   27. jun 2010 Jeg sidder og har talt med min forlovet, han er gammel strisser, han siger at en advarelse skal være skriftlig før den juridisk er et påbud, du skal nok regne med en bøde først ;o)

• #8   27. jun 2010 Ps. Hvis jeg var dig ville jeg ser at få lavet det hul i din hæk ;o) Hold din hund inde på din grund ;o)

• #9   27. jun 2010 Marc P - Jeg synes du skal tage det som et "wake up call" hold den hund inde! Hopper den over hegnet har du da helt klart ikke højt nok hegn? Det er dit ansvar at sørge for at din hund ikke gør sådan. Det kan godt være den bare gøede. Men var det mig på gaden ville jeg have gået helt spagghetti! Min hund ville have bidt en stor hund der kom farende hen til hendes ejer for at stå og gø op af os. Det ville min hund i hvert fald tage som en trudsel og angribe i forsvar. Ville din hun stadig kun gø?
    Det er dit ansvar at sørge for det! Og at du har allerede har fået 2 advarsler er vel bare et tegn på at nu skal du virkelig hive dig selv i ørerne og få det ordnet!

Held og lykke med det.

• #10   27. jun 2010 Og enig med sunshine :

• #11   27. jun 2010 Lav en hundegård med låg på.

• #12   27. jun 2010 i har alle ret.. min fejl men er i fuld sving med og forbedre har købt andet hus og er igang med og indhegne grunden endnu højere er bare pisse ærgeligt at det lige skulle ske for om 14 dage er det hele færdigt den hund betyder alt for mig han er så god af sig men til gengæld en rigtigt vagthund. over får folk han ikke kender

• #14   27. jun 2010 og ps marc er min bror jeg låner bare hans profil

• #15   27. jun 2010 Hvis du, Marc's bror, sørger for 100% at din hund ikke kommer udenfor matriklen uden et menneske i den anden ende af snoren, tror jeg at du roligt kan regne med at du får lov at beholde hunden de næste 14 dage, indtil du er flyttet med hunden og har sørget for forsvarlig indhegning. Og her snakker vi stærkt hegn mion 2-220 cm og gerne med vinkel indad øverst, og i kraftigt materiale (metal eller stærkt træ) Når du nævner at hunden er en rigtig god vagthund. Med den hunds instinkter, kan du ikke være sikker på, at han kun vil vogte indenfor grunden, men indenfor det HAN synes er tæt nok på..... Derfor MÅ han ikke have muligheden for at smutte ;o)

• #16   27. jun 2010 Hvis du ikke kan lave et hegn der holder hunden inde, må du sørge for hunden er tøjret.Sværede er det ikke.

Det at du skal flytte hjælper dig ikke, da politiets oplysninger følger hunden uanset hvor du bor. Så bare en gang mere og det kan blive alvor med den aflivning.
    Så vis dig som en voksen ansvarlig hundeejer, og hold hunden inde på egen grund.

• #17   27. jun 2010 ja du ved jo godt selv at det er din egen skyld - så det gider jeg ikke at prædke om smiley

hold ham inde ? siger de andre ? jo altså, jeg har haft en der var som din , eller nej, han var altid lalleglad og snakkede med naboerne osv når han smutte, gøede aldrig og hyggede sig bare - men han var bestemt ikke til at holde inde smiley det er altså nemmere sagt end gjort ..

løsningen blev- rivnet/rivhegn omkring hele din grund (undersøg hvor højt du må lave det, du ved byzone vs landzone) og så lav det .. det er ikke kønt , men kan være en løsning .. det er forsøget værd . vi prøvede selv 3 slags hegn inden vores vennepar prøvede med rivnet (de fik ham da jeg blev sygemeldt og ikke kunne løbe efter hunden hver gang den skulle tisse med en baby under armen)

nu smutter han kun i ny og næ - dog ikke over hegnet og det er gravet med i jorden.

held og lykke med den opgave .. har været der ..

mht til politiet , ved jeg desværre ikke, mine naboer skældte ikke ud ..

jeg var ski også blevet bange hvis jeg havde en dobber i røven , gøende *Gg*

• #18   27. jun 2010 hvad med at give han en kæde/vejer til hunde med jordspyd når hane r ude. de får jo i flere længder f.eks 5m så kan han ikke stikke af, men sår i haven og skabe sig.

forstår godt folk bliver bange og reagere som de gør

• #19   27. jun 2010 Der er ikke så meget andet at sige end at du må få en snor på den hund. der er bare ikke noget der hedder at være i haven uden en lang line og konstant opsyn.

Nala er aldrig i haven uden at vi enten er med eller står i huset og kigger på hende, hun kan også stikke af på no time hvis hun vil (vores hegn er 1,20 m højt, og hun kan hoppe 1,80 m hvis hun virkelig vil ud, hun ved det bare ikke endnu. Og får heller ikke mulighed for at finde ud af det), men når hun ved vi holder øje gør hun ikke noget. Da hun var i løbetid forgik alle haveture i snor. Hun synes ikke det var fedt, men det var nødvendigt (der havde vi så heller ikke fået sat det hegn op vi har nu)

Så du må ud og købe en sporline eller wire som du kan binde ham i.

• #20   27. jun 2010 jeg syntes nu også du skal tage det som et wake up call,,næste gang han tager den over hegnet er det måske et lille barn det går ud over
    det er DIN hund DIT ansvar

• #21   27. jun 2010 Du kan købe et jordspyd for 20 kr i fakta....så kan du have hunden ude i lænke de 14 dage.....

• #22   27. jun 2010 ja jeg lænker ham!!!.. mit ansvar tak alle samme føler mig nu lidt mere tilpas efter snakken her inde

Kommentér på:
hjælp!!!

Annonce