{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.339 visninger | Oprettet:

Hvor meget angreb fra hund, før man.. {{forumTopicSubject}}

kan få politiet til at gøre noget?

Min veninde har 2 hanhunde... Den ene en lille papillon på 1 år.... For flere måneder siden måtte hun stille sig mellem hendes 2 hunde i snor, og en anden hanhund uden snor, hvor ejeren ikke gad at få den til sig...

Det endte med at hun blev nød til at losse den 5 gange i hovedet og forstuvede foden, før den valgte at vænne om.
Er en alkoholiker der har den.

Siden den da kan vi altid se på papillonen hvis netop denne hund er ude, og vi ikke har opdaget den....

I dag opdager vi så den er på vej pga papillonen bliver rastløst. Vi skynder os at gå en anden vej, og han ser hvad vej vi går.
Da vi skal have papillonen til at lave noget (han stivner når den hund er ude), vælger vi at sende hendes 2 hanhunde ind i en indhegnet hundegård...
Men jeg bliver stående med min tæve i løbetid udenfor...

Idioten vælger så at følge efter os.... Vi beder ham om at tage sin hund i kort snor (fleksnor han har på) og gå hurtigt forbi... istedet løsner han snoren, så hans hanhund farer lige hen til indhegning, og går til angreb på min venindes anden hund, og denne forsvarer så selvfølgelig også...
Min veninde må løbe rundt om hundegården og råbe og skrige for at få ham til at gå, så der ikke sker noget mere alvorligt. For han trækker ikke engang hunden til sig, da den går til angreb....

Han har allerede fået 2 klager over at have den løs, og den går til angreb....

Fik desværre først tanken bagefter om at jeg skulle have hevet min mobil frem og optaget det. men blev rent ud sagt pissebange....

Men hvor langt skal denne hund have lov til at gå, før politiet gør noget?

Der er kun mig og min veninde som vidner, men andre ved godt at han ikke kan styre den og den er agressiv...

Hvad fanden gør vi lige?

Skriver selvfølgelig 3. klage til boligselskabet, men ønsker bare ikke konen bliver smidt ud, da hun intet har med det at gøre...
Derfor mener jeg, at det er hunden der skal tages fra dem....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget angreb fra hund, før man..
  • #1   27. jun 2010 3 klager skal der til

  • #2   27. jun 2010 har den lave skader på hunden ?

  • #3   27. jun 2010 vores nabo har en meget agrasiv hund.. og den har angrebet genboens hund og lavet skader på hunden hvor den har fået varig mén.. og der ringede vi til politiet.. men de ville ikke gøre noget før det er sket igen.

  • #4   27. jun 2010 Nej der skete heldigvis ikke noget fysisk med min venindes hunde hvert fald... Men havde de ikke været inde i hundegården havde det sgu gået helt galt, eller hvis hans store hanhund havde valgt at springe over, og derind...

    Sidste gang var det også min veninde selv, der tog skaden... altså at hun forstuvede foden for at få den væk....

    Ja....men synes bare ikke at han skal smides ud, og få lov at beholde hunden? Så er den jo bare til fare andre steder


  • #5   27. jun 2010 Der skete heller ikke noget fysisk under første angreb på hundene, da hun valgte at lægge sig imellem og losse til den....
    Men papillonen har psykisk taget skade af det, og tror ikke på det er blevet bedre efter i dag.... øv smiley


  • #6   27. jun 2010 anne-med rotterne:
    nej burde det bare ikke.. vi har lagt et brev med hundeloven i postkassen ved dem der har den aggrsive hund, hvor vi har under streget det med mundkurv og at den skal være bundet fast.. men intet er sket smiley

    den viser også tænder bare en person går forbi eller cykler forbi


  • #7   27. jun 2010 Når man skriver klager og man står alene og klager over en anden beboer så modtager beboeren advarsler men de bliver ikke smidt adaf boligselskabet derimod vil jeg opfordre dig og sin venniden til at udarbejde en klage og samle underskrifter ind med navne adresser og underskriften naturligvis for sammen står man stærkere.

    Evt kontakt boligselskabets afdelingsbestyrelse og tla med dem der varetager ordensreglementet om disse hændelser med hunden, her ska her tilføjes at hvis angrebene er sket udenfor boligforeningensområde så kan de absolut intet gøre og der er intet andet at gøre end at kontakte politiet og anmelde angrebshunden hver eneste gang



  • #8   27. jun 2010
    Ja det er jo lige det.... Men vi kan jo evt skrive i klage til boligkontoret, at vi mener, de skal give dem en chance, at hvis de skilder sig af med hunden, kan de få lov at blive boende.... Måske en ide?

    Men der er andre der har hørt min veninde råbte... men de har ikke set hvad der skete.... Rigtig skod...


  • #9   27. jun 2010 Reiki:

    Det skete blandt blokkene, i et af hundetoiletterne, som afdelingen har lavet...
    Den anden gang skete det også blandt boligblokkene....

    Og ja... vi kan sagtens få en masse underskrifter..... Dog ligger vi i renoveringsrod, så vores bestyrelse er ikke til meget, da vi brokker os i den forbindelse...
    Men vi har også ejendomskontoret, og så må de tage affære


  • #10   27. jun 2010 Og forresten..... der har været indleveret klager fra flere personer om denne person og hans hund...

    Og vi har altid fået at vide, at 3 skriftlige klager så er det ud af klappen


  • #11   27. jun 2010 Så er det at komme igang og få de underskrifter i hus hurtigst muligt smiley

  • #12   28. jun 2010 Nej det er ikke ham.... De rottweilerne holder de i det mindste i kort snor... desværre er vi "bare" bange for at de ikke kan holde dem en dag...


    Denne hund er en blanding af en labrador og en muskelhund af en art, efter min venindes udsagn, som har lidt mere forstand på forskellige hunderacer end jeg smiley


  • #13   28. jun 2010 Ja men nu er vi også 718 lejemål i vores afdeling..... Så på sin vis er det jo alligevel ikke så meget at have problemer med 2 adresser, meeen det er allligevel for meget....

    Nårh vil hoppe i kanen.... Tak for alle jeres input smiley


  • #14   28. jun 2010 anne :
    nej det er en golden retriver smiley


  • #16   28. jun 2010 Betinna 3 advarselser fra boligselskabet , så får de 14 dage til at få hunden væk, hvis ikke bliver deres lejemål opsagt med 3 mdr. varsel


  • #17   28. jun 2010 Alice: Perfekt..... Og der er klage på vej....

  • #18   28. jun 2010 Bine er blevet angrebet af den samme hund 3 gange nu. En lille hvid arrig satan! (ja undskyld udtrykket! ). Ejeren har overhovedet ikke styr på den, og den kommer absolut ikke når de kalder...
    Første gang stod hun bare og gloede mærkeligt på den, anden gang bed hun ud efter den efter 5 sek. og tredje gang (i onsdags) blev hun rigtig gal på den.
    Jeg bad ejeren få styr på sin hund eller have snor på. Han svarede bare ja-ja og vendte ryggen til os. Jeg sagde at næste gang bliver Bine/jeg rigitg sur, og at jeg jo kun sagde det for deres egen skyld.

    Kraft-edeme om den så ikke kom løbende igen i fredags - Tværs over vejen og gøede som en sindsyg. Da den skulle til at bide ud efter Bine sparkede jeg den hvorefter den lige gik et par skridt tilbage og angreb så igen. Jeg sparkede den igen og den vendte om, og ejeren kom så langt om længe løbende ud fra huset og råbte og skreg på hunden. Jeg vendte mig bare om og begyndte at gå videre.

    Jeg har overvejet om jeg skulle melde det til politiet, men må indrømme at jeg er ret ovberbevist om at de alligevel ikke gør noget ved det, når det bare er en lille "tæppe-tisser" og Bine er en stor schæferhund... Så jeg må bare have foden parat hver gang vi går forbi deres hus...


  • #19   28. jun 2010 Det er Bine (Min hund) jeg taler om i første afsnit, som bare stod og gloede mærkeligt på den anden...

  • #20   28. jun 2010 Politiet gør intet, ej heller om det er en ulovlig hund. Vi havde i længere tid, haft problemer med en søn og hans hund, der kom og besøgte sin mor her i villakvarteret. Han har så en af de berømte rednoses. Og denne hund hader alle andre end den selv og sin ejer. Han rendte også rundt med den, i lang snor. Lod den løbe over og lave udfald mod vores andres hunde, for at hive den til sig, i sidste øjeblik.Det endte med, hver gang vi gik på gaden, jeg havde en peberspray med. Vi var rigtig mange der kontaktede politiet, det skal så siges, jeg er en af de "heldige" og mine hunde har aldrig været i munden på denne pitt. Her hvor jeg bor, er der næsten kun franske bullere, engelske bullere og retrievere, vi har mange ældre her smiley Jeg blev så desperat til sidst, jeg faktisk spurgte Krumme herindfra, om jeg ikke måtte låne hendes Krumme. Så kunne det godt være ham gutten ville havde fået en lærestreg. Men det er self. heller ikke måden at gøre det smiley så ja hele vores ejerforening, lavede en skrivelse til modren af knægten, fortalte hende hvad der forgik, og hun ville blive frosset ud, og "tvungen" til at sælge, hvis ikke knægten stoppede hunden. Den har aldrig blevet set siden :-))))

Kommentér på:
Hvor meget angreb fra hund, før man..

Annonce