{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.366 visninger | Oprettet:

Ruhåret dværg gravhund??? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min moster skal ud og kigge på ruhårede dværg gravhunde på fredag.
Og jeg skal med, så vil gerne høre hvad man skal være opmærksom på hos racen, altså hvad sygdomme der ligger til racen og hvad forældrene helst skal være tjekket for, kender nemlig ikk så meget til gravhunde.


Håber nogen kan hjælpe. smiley

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ruhåret dværg gravhund???
  • #1   29. jun 2010 Jeg ved der er en gruppe for gravhunde herinde, for den er min mor medlem af - prøv at spørge derinde..

    Umiddelbart har dværgene ikke flere skavanker end fx standarden (den lange ryg er det evige problem) og pelstypen har vist heller ikke betydning for sundheden (udover at den ruhårede selvfølgelig skal trimmes og den langhårede skal børstes og klippes lidt).
    'Min mor har 4 stk standard-gravhunde og eneste problem er med den ene af hendes hanner - han er både for stor (i højde og drøjde) til jagt og var desuden kryptocid (den ene sten ville ikke falde ned i pungen).
    Min moster har en dværg, som er ligeså stor som en standard (og det er jo et problem, hvis man vil opretholde de 3 forskellige str).

    Mit bedste råd er, at I besøger flere forskellige kenneler og ser godt på alle hunde (når de er dværge, skal de også have størrelse derefter).

    Derudover vil jeg bare sige held og lykke, gravhunden er en skøn, selvstædig lille hund (bare for lille efter min smag) smiley


  • #2   29. jun 2010 Index for ryggen skal være på min. 105 ( forældredyrene )- det vil sige at de skal være rygfotograferet inden de er fire år gamle, og så skal de være øjnlyst.


  • #3   29. jun 2010 Hvilken kennel er det, I skal hen til ?

  • #4   29. jun 2010 Tusind tak for jeres gode svar.

    Ved ikk lige helt hvor det er endnu, jeg skulle bare med.

    Hvor tit skal en ruhåret trimmes?


  • #5   29. jun 2010 Nogen der ved hvad en dværg gravhund ligger på med vægten som voksen?

Kommentér på:
Ruhåret dværg gravhund???

Annonce