676 visninger
|
Oprettet:
Udstille min hund? {{forumTopicSubject}}
Jeg har jo en labrador tæve hun er 11 mdr nu. Jeg kunne godt tænke mig at prøve at få hende udstillet. Men hvordan gør man lige? Jeg ved at hun skal trænes lidt men hvad melder man sig til? Jeg syntes det kunne være spændende at prøve at få hende udstillet og vuderet af andre.
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 673
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Der ud over kan man jo altid spørge sin egen opdrætter om denne vil hjælpe med råd og vejledning, f.eks. i klargørringen af racen (som ringtræneren sjældent kan lærer én), og om denne måske vil hjælpe første gang man er afsted
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.540
For at være klar til udstlilling skal din hund kunne trave afslappet i en løs line, stå stille selv om en fremmed rører hende (Helst uden at overslikke den søøøøde dommer) og kunne få set tænder.
Det kan du lære til ringtræning enten hos DKK eller Retrieverklubben. Du kan se her hvad DRK afholder i dit område. (link fjernet)
Hvis du synes at det kan din hund da godt nogenlunde så synes jeg bare du skal hoppe ud i det. Et rigtig godt sted at starte er DRK's skuer. (se linket ovenover for at finde noget i nærheden)
Der er ingen tilmelding til DRK-skuer. Du møder bare op på dagen med en REN hund og hendes stamtavle. Så er jeg sikker på at der er nogle som vil hjæpe dig med at få meldt til.
Der er næsten ingen klargøring af en labrador uvover at halespidsen skal klippes lidt, men det kan du sikkert også få hjælp til når du kommer til skuet. Og ellers kan dommeren nok godt finde ud af at dømme din hund alligevel.
Udstille min hund?