{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fodre med råt kød.. ??
  • #1   29. jun 2010 Som snack ville jeg købe kyllingevinger til hende, og så give hende en enkelt i ny og næ =)

• #2   29. jun 2010 hov hunden er schæferhund, den er jo noget større end en papilon *GG*

Poussin ville være en god snak i stedet for aftensmad (hvis hun bliver fodret både morgen og aften) =)

• #3   29. jun 2010 Jeg nævner forresten kun kylling fordi knoglerne der er bløde og kødet let fordøjeligt =)

En anden god snack er rå fisk =)

• #4   29. jun 2010 Hehe, ja hun er lidt større end balou smiley

Men må hun få råt oksekød?? Sker der noget ved det??

• #5   29. jun 2010 Nej der sker intet ved oksekød, det er bare lidt hårdere ved maven når hunden ikke er vant til råt kød =)

Jeg ville starte op på kylling eller hvid fisk (ikke tun) som sild eller "pegasus" (hedder de ikke, men kan ikke huske navnet *GG*) og se hvordan maven reagerede =)

Start med små mængder og vent på "resultatet i den anden ende" =)

• #6   29. jun 2010 Sunshine - Et stykke kylling med ben (vinge, lår, rygstykke) er ikke bare sådan lige at sluge hvis ikke hunden er vant til at spise andet end tørkost og kiks =)

Husker første gang Kaoz skulle have et stort kalkunlår, det tog ham 20 min og han sov i 3 timer bagefter *GG*

• #7   29. jun 2010 Jeg giver min ca et halvt kg råt oksekød om dagen og så får hun hvalpefoder og frugt ved siden af, det virker som om hun trives rigtigt godt på det:)

• #8   29. jun 2010 Jeg har fodret med både råt og tørkost, men her fik hunden så osse råt ca 3-4 gange om ugen, og det var ment som et reelt måltid. Ingen problemer med maven, og de fik mange forskellige kødtyper og både med og uden ben.

Nu lever de af tørkost, og får kun råt som snack af og til. Og her vælger jeg primært store ben de kan hygge sig med i længere tid, eller ting som f.eks. lammeribben, kyllingevinger, kalkunlår o.l. Ting der tager lidt tid at komme igennem, for meningen er jo at de får brugt tænderne og er beskæftiget et stykke tid.
    Som hyggeben der kan holde længe, er de ret glade for hest

• #9   29. jun 2010 Nu spørger jeg måske lidt dumt, men så i skriver at i fodre med råt - hvad er det så for noget slags kød i køber og hvordan tilbereder i det?

De der supperben er også gode. Santos er i hvert fald vilde med dem, og man kan tit få fire ved slageren for en flad tyver smiley

• #10   29. jun 2010 Reneé:
    At fodre med råt kaldes at Barfe ;o)

Det er som ordet siger - Råt kød.
    Der tilføjes vitaminer og fiske olie - Nogle bruger også grøntsager - men ellers er det, det hunden lever af.

Det kan være alle kødtyper. Herhjemme er hest, okse, hjort og laks favoritterne.

Men når man ikke vil fodre med råt, så er ben helt sikkert at foretrække - Oksehuds"ben" er altid gode og de fleste hundemaver kan tåle dem, hvor råt kød godt kan lave rav i maven hos en hund, der ikke er vant til det.

Kommentér på:
Fodre med råt kød.. ??

Annonce