Næsefolds-operation - MOPS Næsefolds-operation - MOPS
Kære medbrugere,
Jeg har i dag været forbi hunde-doktoren, da Arthur(min mopse-dreng) har haft irriteret hud i næsefolden et lille stykke tid.
Doktoren kiggede og konstaterede at huden er godt irriteret derinde og at han har en særlig dyb næsefold. Han anbefalede at han skulle have opereret næsefolden helt væk for at dette ikke skulle udvikle sig yderligere og blive et større problem senere hen.
Dette vurderede han også på baggrund af at det er svært at holde 100% trit i næsefolden, da det ofte er en større krig med hunden at komme i nærheden af folden. Det måtte jeg jo give ham ret i og jeg er også bange for at jeg pludselig bliver noget min hund frygter og sådan skal mit forhold til min hund selvf. ikke være.
Jeg sidder nu hjemme her til aften og er desperat efter noget vejledning og nogle råd da jeg simpelthen ikke ved nok om dette. Min plan er at ringe til DKK i morgen og høre om de har en kreds med Mopser som har noget erfaring med dette, de kan dele med mig.
Men er der nogen herinde der måtte have erfaringer eller ved noget om dette???
Det var mit indtryk at lægen mente at han godt kunne leve fint uden operationen, men det vil virkelig kræve en fejl-fri håndhævning af jagte-rense-ritualet op til flere gange dagligt -altid. Og igen, hvilket bånd skaber det med min hund?
Jeg må indrømme at jeg er lidt fortabt her, selvfølgelig skal han opereres hvis det er det bedste, pengene er ikke et problem.
Gode råd og vejledning søges. Kunne virkelig være fedt at tale med noget der havde prøvet det.
-Christine
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
jeg personligt ville nok forsøge jagte -krig - rengørings metoden først.. men omvendt. så vil jeg hellere operer før unden bliver helt ødelagt og der kommer sår og svamp..
øvvv den er svær.....
hvis penge ikke er noget problem. og dyrlægen e kombetent til at operer -- så var jeg sku nok hoppet på efter lidt rugeri...
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.951
Men afhængig af hvor stort et problem det er at holde folden ren, er operation da værd at overveje.
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
som de andr eskriver - så kan det læres - men hold øje med du får alt med så der ikke kommer infektioner i - det har vævet ikke godt af og gør helningsprocessen sværerer.
som tine skrver findes der produkter som er virkelig effektive.. har du forhørt dg i mopsegrupperne om der er nogen der har nogle gode råd..
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 94 Svar: 10.993
Den fik aldrig rødme eller svamp .... og han blev 14 år...... og fik heller ikke traumer af det.... du kan se hans næsefold her.
(link fjernet)
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
Næsefolden skal renses hver dag med Malaseb shampoo som fåes på recept hos dyrlægen. Den hindre at der kommer svamp i næsefolden og man laver en lille opløsning i en kop hvor man blander 1 til 1 og så renser med en vatrondel. Jeg ville bestemt opsøge en anden dyrlæge hvis jeg var dig.
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 13
Jeg synes det er svært at vurdrere denne dyrelæge da vi lige har skiftet til dem og så foreslår han at vi skemalægger operationen til om 2 uger.... Woow tænker jeg, hæng da liiiige på. Jeg må da lige undersøge mulighederne inden jeg bare sådan får aftalt en operation.
Desuden gik han på ferie umiddelbart efter operationen skulle ligge og virkede allermest som om at han gerne lige ville tjene (som han sagde) mellem 6.000 og 8.000 kr.
Jeg er 100 % dedikeret til at løse dette uden den operation, det bekræfter jeres indlæg også, blev bare forvirret. Jeg er førstegangs-hundmoar og har ikke stået i situationen.
*NITTIB* *Lasse*&*Nanna:
Rigtig rart at høre fra en der har haft en mops med meget dyb næsefold ligesom Arthur.
jul 2006
Bor du på Sjælland ??
jul 2006
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 13
Næsefolds-operation - MOPS