4.739 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Halskrave - tortur-ting Halskrave - tortur-ting

Vores Dino er blevet opereret i går og har nu fået en af disse der store plastik halskraver på, så han ikke kradser sig i operationssåret og så Riiini ikke kan komme til at slikke såret.
Men hold da op hvor har jeg ondt af Dino. At rende rundt med sådan et monstrum (vi har endda klippet lidt af den), støder ind i alting, skal have hjælp til lige at klappe skærmen lidt sammen når han skal igennem nogle ting, kan næsten ikke komme omkring ved sofabordet og ligge ovenpå mine fødder som han plejer om aftenen - Ja, den er sådan set bare i vejen. Det er jo næsten at betragte som et tortur-instrument som man påtvinger sin stakkels hund.
Men jeg ved altså ikke hvad vi ellers skal gøre, for at holde ham og Riiini væk fra operationssåret.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halskrave - tortur-ting
  • #1   7. jul 2010 hvor er han blevet opereret?
    vores Nala blev for nyligt steriliseret.... og hun fik simpelthen en lille badedragt på... den generede hende ikke, og hun kunne både løbe, lege og tisse med den på ;o)

• #2   7. jul 2010 De gange mine katte har haft sådan en på har det også været vældig belastende og besværligt de første 1-2 dage, men de vænnede sig nu hurtigt til den og kom fint rundt ved at lære at dreje hovedet og få kringlet kraven rundt om det den nu skulle kringles om, så jeg ville give det lidt tid og se om det ikke er det samme med Dino. smiley

Ellers kan man jo få de kraver, der lidt ligner en badering. De skulle ikke være nær så slemme at have på.

• #3   7. jul 2010 Han er opereret på venstre side af halsen, næsten helt oppe under øret, så badedragter hjælper ikke meget der - men smart trix smiley

• #6   7. jul 2010 Men med den oppustelige ring, vil Riiini (vores anden hund) jo kunne komme til at slikke på såret og den forhindre vel heller ikke at Dino kan klø sig på såret eller hva ?

Men jeg tænker at vi tager den af om natten ??

• #7   7. jul 2010 Når såret er helt oppe på halsen kan du sagtens tage et godt stykke af kraven. Den skal jo kun tjene det formål, at hunden ikke kan kradse i såret. Det er lige meget at den godt kan nå til at slikke sig bagi. Hvis din hund vil lade det sidde, kan du sætte sokker på dens bagpoter (det er dem den klør sig med) eller du kan købe "sko" (sådan nogen man bruger til at sætte uden over en poteforbinding for at beskytte forbindingen) og sætte på bagpoterne.
    Endelig findes der den oppustelige krave som en foreslår. Men det kommer helt an på hvor såret sidder om sådan en krave duer. Den er ret bred og kan måske sidde og ødelægge såret (og det duer jo heller ikke). Nogle dyrlæger har dem og låner dem/lejer dem ud. Men du skal nok prøve den på hunden før du ved om det duer.
    Men ellers held og lykke med det her fra!

• #8   7. jul 2010 Elisabeth H
    Jeg tror at vi vil følge dit råd og klippe et ordentlig stykke af den, for som du rigtigt skriver, så skal den kun sikre at han ikke kan klø i såret og så lige at vores anden hund ikke kan komme til at slikke på såret. Så tror faktisk at vi næsten tæt på halvere størrelsen og så vil den jo blive ganske tålelig at have på tror jeg.

• #9   7. jul 2010 glæder mig til at høre om det lykkedes. Ellers må du hente en ny krave ved dyrlægen i morgen... .-)
    Held og lykke med det!

• #10   7. jul 2010 Han slipper for kraven i dag og så klipper jeg i den i morgen tidlig inden han får den på igen. Og ja, jeg kan jo altid hente en ny hos dyrlægen.

• #11   8. jul 2010 min hund gik i panik han bragede også ind i alt - jeg tog den af ham og det endte med at måtte opereres igen fordi han bed såret op efter 2 minutters uopmærksomhed. Så var det på med kraven igen - det kræver bare lidt tilvænning så accepterer de den også.

• #12   8. jul 2010 NEJ ikke tage den af om natten- der kan du jo ikke holde øje og tro mig der vil blive slikket og kradset på livet løs.. Hellere tage den af når i går tur- i snor- og når du er der til at holde øje.. det har jeg altid gjort- men PÅ med den om natten, når du er i bad, laver mad osv.. Tro mig de er hurtige- og de fleste hunde vil gå i såret hvis du tager den af om natten smiley

• #13   8. jul 2010 Santos render også rundt med krave nu - det er jo en oppustelig én, det ligner lidt en badering. De første par dage havde han den på hele tiden, men nu har jeg ferie, så nu har han kun kraven på om natten, det går fint. :o)

Jeg synes du skal spørge efter sådan en oppustelig en, de fås i alle størrelser og de er behagelig for hunden at have på (Så meget, som det nu kan lade sig gøre) :-))

• #14   8. jul 2010 Jeg har nu klippet et godt stykke af kraven, så nu kan han bedre komme rundt uden at støde ind i alt muligt, let drikke vand af skålen osv. Men den er stadig så tilpas stor, at han IKKE kan komme til at kradse sig i operationssåret.
    Så nu virker han langt mere tilfreds og har accepteret at den altså hænger fast rundt om halsen på ham.

Kommentér på:
Halskrave - tortur-ting

Annonce