{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

ingen fremskridt med renlighedV {{forumTopicSubject}}

Vi har en lille rottweilertæve på ca. 15 uger. Hun er en utrolig dejlig hund, og vi er glade for hende. Problemet er at selvom vi har været ude med hende, i over en time, hvor hun selv har fået lov og rende de steder hun har lyst til, så med det samme vi kommer ind, tisser hun, nogen gange laver hun endda stort... Det er møgirriterende, og jeg ved ikk helt hvad jeg skal gøre.. Hun kommer ud næsten hver time om dagen, når vi er hjemme, så jeg kan ikk forstå det...
Nogen som har nogle forslag???
Jeg ved man ikk må skælde dem ud når de har gjort det, men må man heller ikk det når man tager hende i det??
knus Mia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ingen fremskridt med renlighedV
  • #1   23. apr 2006 Bor i i hus?
    Eller går i tur på gaden?


  • #2   23. apr 2006 det skal lige sides at jeg forventer på ingen måde hun skal være renlig allerede, men der er slet slet ingen fremskridt, og det mener jeg der burde være, hvert fald lidt...

  • #3   23. apr 2006 Vi bor på landet, og vi går som regel med hende ud, men enkelte gange åbner vi bare døren, så hun selv kan rende.. Dog uden snor

  • #4   23. apr 2006 OK.
    Vi bor også i hus og selmom de går ude i
    2-3 timer f.eks. er det ikke ensbetydende med
    at de så forbinder det med at besørge ude..
    Jeg tog godbidder med ud og fulgte dem rundt
    i haven og hver gang de lavede noget roste jeg dem
    Men jeg syns det har været sværere at gøre dem renlig
    fordi vi bor i hus end det måske ville ha' været hvis vi
    havde boet i lejlighed og havde været tvunget "på gaden"
    hver gang..


  • #5   23. apr 2006 jeg kan bare ikk forstå hvorfor hun gør det... først troede vi at hun ikke kunne koncentrere sig om det, når der var flere hunde ude, altså vores GD da han levede,og Tikki plus alle hvalpene, og det kan jeg godt forstå, for det er mange og lege med på en gang, men så begyndte vi og lufte hende alene, for at se om det hjalp, men det gjorde det slet ikke....

  • #6   23. apr 2006 Men jeg lod med vilje være med at lade dem rende
    for meget "unødigt" i haven, for at få ham til at finde
    ud af forskellen på at være ude og inde...
    Men jeg syns også at der gik lang tid, for når man
    bor i hus har man tit bare døren åben, men så kan man
    bare ikke holde øje med hvormeget de besørger ude...


  • #7   23. apr 2006 Hvis i lufter hende på gaden skal i ikke gå en
    alt for lang rute - tværtimod.. hun skal føle sig
    sikker og tryg på den strækning før hun vil besørge
    der... Hvis i går en alt for lang strækning, kan hun ikke
    genkende sin egen duft og hun vil derfor ikke føle sig
    tryg nok, så man skal udvide strækningen i etaper


  • #8   23. apr 2006 Hej Mia
    Jeg tror at din hund ikke føler at det er hendes territorie udenfor....det er ikke trygt nok. Jeg vil anbefale dig at du næste gang hun besørger indenfor lægger noget kattegrus over tåren, bærer det ud og lægger det i haven (også "stort"). På den måde kan hun lugte sig selv i haven og måske forstå at det også er hendes territorie.
    Når hun så tisser hvor du har lagt gruset skal du skamrose hende og give godbider. Du må aldrig skælde hende ud når hun gør det inde......ignorer uønsket sdfærd!


  • #9   23. apr 2006 Du skal også være hyberopmærksom på hendes små signaler indenfor.....den mindste rastløse trippen foran døren....så skal du skynde dig ud med hende og ROSE når det lykkes.

  • #10   23. apr 2006 hun kommer ikk ud unødigt og rende, hun er faktisk kun ude 5 min hver time og det hjælper ikke....
    jeg kan ikk forstå hvis hun ikk mener det er hendes teritorie udenfor,for hun kan lugte hun har lavet både stort og småt udenfor mange gange..det er ikk sådan at hun kun gør det inde, for det gør hun ikke, men tit gør hun. jeg roser og roser når hun gør det ude, meget endda...
    Og det med at jeg skal holde øje med om hun gør tegn det kan jeg ikke, for det er lige pludselig hun bare sætter sig... ikk noget med og lugte lidt først eller noget... hun sætter sig bare...


  • #11   23. apr 2006 Hejsa..

    Når hunden begynder at snuse rundt ( med snuden langs gulvet ) er det tit tegn på, at den skal lave noget.... så tager du den med udenfor indtil den har lavet noget og selvfølgelig roser du den..
    Du må aldrig skælde den ud, hvis den laver indenfor, for den ved ikke bedre.....

    Vi har lige fået en hvalp, ( den er 8 uger )hvergang den har sovet eller vi har leget med den, tager vi den med ud....
    Og næsten hvergang tisser eller laver den stort.....

    Håber det hjælper...
    Du er velkommen til at skrive.....


  • #12   23. apr 2006 ups...

    en ting mere:
    Når hunden har lavet indenfor, tager du den med det samme med udenfor i ca 5 min, så viser du hunden at, det er derude det skal foregå..... og så kan du tørre op bagefter....


  • #13   23. apr 2006 Line: min hund gør INGEN tegn på hun skal ud, hun sætter sig bare... og hun kommer ud HVER gang hun har sovet, spist, og leget, og det hjælper ikke....

    Tak for jeres svar, vi må bare blive ved med og gøre hvad vi gør... smiley


  • #14   23. apr 2006 Mia, når hun vågner, så ud med hende, og snak meget søøøøøøødt "skal du tis, jaaah du skal," altså sig ordet tis mange mange gange og meget megt positivt. Olsen her, når man siger det til ham drejer han 100 gange rundt om sig selv, eller piver han når han gerne vil ud. Rasmus siger INTET, ham er vi nødtil at holde øje med, men det meget bedre med ham, og han ved også hvad han skal, når vi sir "skal ud og og TIS", eller hvis vi står på græsplænen "har du tisset, skal du tis, jaaah det var godt", så sætter han sig/letter ben, hvis han ikk allerede har fået det gjort. Han ved godt han ikke kommer ind før det er gjort

  • #15   23. apr 2006 Ja, det er rigtigt Pia, det siger vi også til gizmo og såvel også quark engang imellem, men meget sjældent.. men vi bruger det meget til vores nye Gizmo.... Roser det rigtig meget, og små klap efter den har gjort det

  • #16   23. apr 2006 ja, altså folk tror måske jeg er sindsyg, når vi er ude, men jeg har fået den gravhund (Rasmus) ud af at være sådan. og jeg er lige ved at brække tungen *G* når jeg sådan roser ham, med denne barnlige stemme, men det har kun påvirket ham positivt, og han kan helt sikkert kende forskel på ros og ris.. ros med min baaaaaaaaaaaaaarnliiiiiiiiiige stemmt, og ris med en dyb NEJ/FY

Kommentér på:
ingen fremskridt med renlighedV

Annonce